Gå til innhold

Alle sier at dette er det beste bandet akkurat nå

aarolilja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ngz

at du faktisk sier at låten er mer lik "indie" enn hardcore er jo lol nok i massevis. indie? indie er et engelsk ord som betyr uavhengig på norsk. uavhengig er ikke et lydbilde som man kan sammenligne musikk mot.

emo stammer nå altså fra hardcore. dette har vi etablert. jeg sier som Morten Ramm, takk for det.

at du ikke hører at låten i op stammer fra hardcore og igjen punk rock beviser bare din manglende kunnskap om emo, da det er lett å "ta" punk rocken i denne låta om man har hørt på alt som ligger imellom dette bandet. om man først hører Minor Threat og så hører på dette, så vil man jo selvsagt ikke ta den musikalske sammenhengen umiddelbart. (altså; e! e! er et emoband i 2009. de hører ikke ut som et emoband fra 1989. det betyr ikke at de ikke er emo.)

forøvrig *er* dem som sagt emo, og emo er punk, enten du liker det eller ikke, faktisk. det er derimot ingen som sier at e! e! er punk rock, som i 70-talls punk rock, og det er vel allermest det du krangler på, virker det som. men de er nå altså emo, som igjen er en form for punk. dette er da altså punk.

at du kommer her å sier at dem ikke er punk (og sammenligner dem med... nuvel, jeg vet ikke helt hva du sammenligner med. Black Flag og Bad Brains kanskje?) blir som om jeg kommer i metal-tråden og sier at Anaal Nathrakh er black/necro metal, og at de dermed ikke er metal, fordi de har ingenting med f.eks Led Zeppelin og Black Sabbath å gjøre.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Men hvordan gjør dette Embrace! Embrace! til punk?

Nei, jeg godtar fortsatt ikke slutningen om at all emo=punk fordi emo har sitt utspring i punk.

Digresjon om utvikling: Derfor er også sjangerbestemmelse et helvete. Ideelt sett bestemte noen hva en sjanger var, og så definerte man undersjangere/nye sjangere hver gang noe ikke passet. :p

Lenke til kommentar
Men hvordan gjør dette Embrace! Embrace! til punk?

Nei, jeg godtar fortsatt ikke slutningen om at all emo=punk fordi emo har sitt utspring i punk.

regner med at du mener bandet op er om, altså Empire! Empire! (I Was A Lonely Estate)... og de er et emoband. og emo er en form for punk.

emo er punk fordi det er laget av punks i punkemiljøet. det er en annen musikalsk retning innenfor punken. er ikke hardcore en form for punk, selv om det er forskjellig fra punk rock?

Lenke til kommentar
emo er punk fordi det er laget av punks i punkemiljøet. det er en annen musikalsk retning innenfor punken. er ikke hardcore en form for punk, selv om det er forskjellig fra punk rock?
Gad, flau quotefeil der. Tenkte på andre samtidig. :p

Sanger som høres mest ut som sing/songwriter/ soft inide er ikke punk, og hadde "hardcore-band" laget slik musikk, hadde de ikke vært hardcore-band.

"Punks i punkemiljøet"? Mange gode gamle hanekammere synes nok at mange av dine kjære emoband ikke er stort verdt, er jeg redd.

Du mener tydeligvis atkan bestemme hvem som lager hva, og hva de/det er. Lykke til med den oppfatningen. "og emo er punk, enten du liker det eller ikke, faktisk. Uslåelig argumentasjon.

Og Lady Gaga er rock, siden det er pop, og pop stammer fra rock. Same shit, like feil.

At noe stammer fra noe, betyr ikke at det er noe. Beklager at jeg ikke spesifiserte myk indierock, regnet med at so ft indie var nok til å forstå hva jeg mente. Metall-sammenlikningen din holder ikke vann, det hadde IMO vært mer sammenliknbart om du sa at de derfor ikke var viking metal. Gjett hva - det er de ikke.

Geez, hva er greie med å si at emo er punk, når de helt klart er såpass forskjellige? Er det ikke nok at de stammer derfra? Synes du at emo-sjangeren trenger en rettferdiggjøring fordi den ikke er nok i seg selv, eller er det mer behagelig å si at du liker punk enn emo når noen spør? :dontgetit:

red: Og der gikk det opp for meg at jeg bruker tid på å diskutere hvorvidt (all) emo er punk eller bare stammer derfra. Jeg gir egentlig en god faen, og har brukt nok tid her nå. Bare ikke si at du hører på punk hvis du hører på e! e! og noen spør - det kan være det er meg du snakker med, og så får vi denne diskusjonen om igjen. x)

red2: For å gjøre kvelden din komplett, kan jeg være enig med deg i at mye emo også er punk. Men ikke e! e! For min del er hele subsjanger eller egen sjanger uvekommende - e! e! er ikke punk er mitt standpunkt, og det gir jeg meg ikke på.

Og med tanke på hvor mange både emo og punks fan som er uenig med deg ( i at absolutt all nyere emo-musikk er punk) - noen går så langt som å hevde at emo kun var punk frem til band som Sunny Real Estate og Jimmy Eat World "homset det til" - ikke mine ord, får du holde hardt på egen overbevisning om at du har rett. For den trenger du.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

WTF. jeg gir opp.

jeg har egentlig ikke noen skjult agenda om å rekruttere folk til punkemiljøet ellnz, og dette er heller ikke noen sunn og/eller givende diskusjon da du utøver en relativt tam argumentasjon og et drøyt fravær av kunnskap i temaet du ytrer deg selvsikkert i. dette blir bare for kjedelig. jeg spiller heller New Super Mario Bros Wii, jeg. men jeg avventer ditt neste svar, og vil definitivt lese det. det er jo tross alt litt morsom lesning på kvelden.

i mens hører jeg bare videre på min sutre-whine-suicidal-musikk, så kan du høre på Anti-Flag og være overbevist om at det er punk.

Lenke til kommentar

Argumentet ditt om at dette er punk fordi emo stammer fra punk, og dermed er det punk, er et ganske dårlig argument.

Blir som å si at Dimmu Borgir er blues fordi metalsjangeren stammer fra rock, som igjen stammer fra blues.

Du er klar over at boybandmusikk faktisk har sterke røtter fra heavy metal-sjangeren fra 80-taller? Nærmere bestemt powerballadene, og boyband spiller jo langt i fra metalmusikk, ikke i nærheten engang.

Konklusjonen er at du tar feil. Takk for det.

Lenke til kommentar
Argumentet ditt om at dette er punk fordi emo stammer fra punk, og dermed er det punk, er et ganske dårlig argument.

Blir som å si at Dimmu Borgir er blues fordi metalsjangeren stammer fra rock, som igjen stammer fra blues.

Du er klar over at boybandmusikk faktisk har sterke røtter fra heavy metal-sjangeren fra 80-taller? Nærmere bestemt powerballadene, og boyband spiller jo langt i fra metalmusikk, ikke i nærheten engang.

Konklusjonen er at du tar feil. Takk for det.

blues, rock og heavy metal er alle lydbilder. punk er et miljø. emo stammer fra punkemiljøet og er laget av punks. emo er dermed en form for punk. "takk for det".

Lenke til kommentar
Punk er et lydbilde. Og metall er også et miljø. Værsågod.

70-talls punk rock er et lydbilde. ikke punk. men, ok. jeg skal spille FM nå. var bare innom her en snartur for å se om noen andre enn deg hadde postet.

edit:

btw, om dere ikke hører punk rock eller hardcore i e! e! så er det som sagt fordi dere ikke har hørt mellomstasjonene som f.eks

og dette med at gitarene skulle være lyse og rene kom hovedsaklig med bandet inkludert under her, og det er vel ingen som kan påstå at dem ikke er punk. men da igjen har jeg aldri hørt noen si at e! e! ikke er punk, eller at emo ikke er punk så...

Se filmen hos Youtube

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar
Er Empire! Empire! virkelig seriøst? Og TS, har du virkelig bestilt en cd av de der?

Jesus, virkelig noe av det mest sugne jeg har hørt i mitt liv. Jesper i Rikets Røst er jo en sølvgutt i forholden til vokalisten.

En uttalelse som ville båret mer vekt om den ikke hadde kommet fra noen som utelukkende poster i metal- og hip-hop-trådene, men greit nok.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt oppstyret... Høres ut som et middelmådig, men sjarmerende band med en dårlig vokalist. Ikke noe å hype opp, men absolutt ikke noe som fortjener all kritikken fra folk her.

Og ang. sjangerdiskusjonen:

1: Anti-flag er ikke punk, og dette er ikke punk. Om de er punkere er lite relevant for hvordan man skal klassifisere bandet musikalsk.

2: Emo er ikke sippemusikk. Emo er emosjonell musikk. Lydbildet er viktig, ikke nødvendigvis sangteksten. Om noen synger om at kjæresten dems stakk, og at de nå derfor har lyst til å dø, betyr ikke at sangen går under sjangeren emo.

Lenke til kommentar
og dette er ikke punk. Om de er punkere er lite relevant for hvordan man skal klassifisere bandet musikalsk.

dette er emo. emo er en undergenre av punk. alle her aksepterer blindt (vil jeg tro) at black metal er en form for metal. at dere da skal krangle på at emo ikke er en form for punk blir bare helt merkelig.

Lenke til kommentar
og dette er ikke punk. Om de er punkere er lite relevant for hvordan man skal klassifisere bandet musikalsk.

dette er emo. emo er en undergenre av punk. alle her aksepterer blindt (vil jeg tro) at black metal er en form for metal. at dere da skal krangle på at emo ikke er en form for punk blir bare helt merkelig.

Forøvrig et gyldig argument, bortsett fra at jeg mener forskjellene er såpass store mellom punk og emo at det blir mer som å sammenligne metal med blues.

Lenke til kommentar
Men, by your own arguments, er jo ikke punk musikk. :|

det er ikke et lydbilde, slik som punk rock, hardcore og emo er.

Forøvrig et gyldig argument, bortsett fra at jeg mener forskjellene er såpass store mellom punk og emo at det blir mer som å sammenligne metal med blues.

(antar du mener punk rock, så) dersom du mener det foreslår jeg at du hører på mer emo. spesielt 80-talls emo. dersom man har hørt mellomstasjonene før bandet denne debatten omhandler tar man utmerket sammenhengen. det er ikke vanskelig å høre at dette er et emoband, og at det har klare spor til hardcore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...