Gå til innhold

Alle sier at dette er det beste bandet akkurat nå

aarolilja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden jeg ikke vet all verden om emo, hvorfor blir denne musikken, som for mine ører høres ut som helt streit popmusikk, regnet som emo? [...] har sjangeren beveget seg så lagt fra røttene sine at det har mer til felles med andre sjangre. Punken er død, leve popen.

dette bandet spiller klassisk 90-talls emo. at du synes det høres ut som "streit popmusikk" er et mysterium for meg. jeg ser ingen likheter med Lady Gaga iallfall. men uansett - popen er ikke et diy-nettverk av punks, og har lite til felles med punkens etikk forøvrig.

GG Allin var punk, dette er ikke punk.

GG Allin var sjokkerende se-på-meg jalla.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar
blir Empire! Empire! bare irriterende. Dette gjelder i hovedsak videoen i første innlegg, opptakene fra studio skiller seg ikke ut på noen som helst måte fra mye annet jeg har hørt.
QFT. Låten/opptaket i første post var rett og slett elendig, den andre låten som ble postet går det tretten av på dusinet. Nothing to see here, folks. Move along.

Red: Og nei, dette er like lite punk som Jack Johnson.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Punk er en musikksjanger. "punk rock: rock music with deliberately offensive lyrics expressing anger and social alienation; in part a reaction against progressive rock".

Hva det handler om er ikke relevant her, siden sjangre defineres etter hvordan musikken låter.

EDIT: Dette er uansett offtopic, så jeg gidder ikke ta den diskusjonen her.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Punk er en musikksjanger. "punk rock: rock music with deliberately offensive lyrics expressing anger and social alienation; in part a reaction against progressive rock".

Hva det handler om er ikke relevant her, siden sjangre defineres etter hvordan musikken låter.

EDIT: Dette er uansett offtopic, så jeg gidder ikke ta den diskusjonen her.

vet ikke hvem som har laget den definisjonen du har der, men punks vil nok si seg meget uenig. kanskje GG Allin er enig, og andre "punks" av den typen, men det får være en annen sak.

de fleste genrer defineres etter hvordan musikken lyder, ja. men punk er ikke bare en musikkgenre, men et miljø hvor etikken osv er like viktig som musikken. emo er ikke bare en "sound", men også et standpunkt.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke enkelte sære subkulturers misforståtte oppfatninger om seg selv (eller i dette tilfellet: noe annet) til å omdefinere allerede definerte musikksjangre. Sorry.

Om en gjeng Lady Gaga-fans går sammen og kaller det punk, og sier at deres miljø er det nye punkmiljøet, og derfor kan de bestemme hva som er hva, fremstår de bare like dumme som du gjør nå.

Lenke til kommentar
Du kan ikke bruke enkelte sære subkulturers misforståtte oppfatninger om seg selv (eller i dette tilfellet: noe annet) til å omdefinere allerede definerte musikksjangre. Sorry.

Om en gjeng Lady Gaga-fans går sammen og kaller det punk, og sier at deres miljø er det nye punkmiljøet, og derfor kan de bestemme hva som er hva, fremstår de bare like dumme som du gjør nå.

nå vet jeg ikke helt hvor du skal , men at du og hvem nå enn som har laget dine definisjoner misforstår en hel kultur endrer jo ikke kulturen. dersom du sier at punk er ditt, så vil jo ikke punkerne føye seg til din definisjon. det virker som om du har generelt bare ikke peiling på hva punken er og hva den står for; og langt mindre hva emo er og står for.

på samme måte har man jo f.eks måten kommunismens navn har blitt misbrukt. idag så tror jo de fleste at bolsjevismen og dens mange epic fails er det samme som kommunisme. dette fordi en misoppfatning oppstod når bolsjevikene tok over og begynte kalle seg kommunister osv. dette endrer jo ikke hva kommunisme faktisk ér. om dagbladet.no skriver at Afrika er en båt, og folk flest her i Norge går med på det, tror du Afrika vil føye seg? dette gir ikke mye mening i mitt hode.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar
Om jeg kaller meg selv en båt, blir jeg en av den grunn?

nei. men nå drar du det bare helt ut av all sammenheng for å være vanskelig. poenget mitt er at du kan ikke bare komme her og fortelle punken hva den skal være. at du synes punk skal være sjokkerende GG Allin jalla, eller hva det måtte være, fører ikke til at punken blir det.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at du kan ikke bare komme her og fortelle punken hva den skal være. At du synes punk ikke skal være lik GG Allin, eller hva det måtte være, men heller omdefinere rolig, ikke-punkete indie til åv ære punk, fører ikke til at punken blir det.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at du kan ikke bare komme her og fortelle punken hva den skal være. At du synes punk ikke skal være lik GG Allin, eller hva det måtte være, men heller omdefinere rolig, ikke-punkete indie til åv ære punk, fører ikke til at punken blir det.

uff. punken har aldri vært det du forteller at den er. du snakker jo bare vås. ja, en del av punk rocken på 70-tallet var opprørsk for opprørskhetens, originalitetens og energiens del. ja, mye hardcore på 80-tallet var sjokkerende for utenforstående. og siden midten av 80-tallet har også emoen hatt rollen som en noe sjokkerende genre i musikkverdenen.

musikalsk har mye endret seg. heftig mye. men i bunnen er fortsatt den samme holdninga, etikken, nettverket, tonen og miljøet som definerer punk. at du skal komme her og fortelle meg at punks ikke er punks og det eneste "gyldige" formen for punk er GG Allin endrer i grunnen absolutt ingenting. det blir bare litt teit ass. absolutt ingen med litt peil på punk vil påstå at emo ikke er "skikkelig" punk, eller hva du nå hinter om. ifra Rites of Spring til bandet denne debatten omhandler og videre fremover vil emo fortsette å være en ultra-autentisk form for punk, med sitt emosjonsrelaterte ærlighet og fantastiske diy-holdninger.

Lenke til kommentar
Emo er sutremusikk. Punk er oppfordring til vold mot politiet og hat over staten.

Og alt annet "blankpolert". Anti-flag er god moderne punk.

Hilsen smurfen og slasken.

hva du mener med "sutremusikk" er meg ukjent, men punk er ikke nødvendigvis oppfordring til verken politivold eller opponering mot statlig regjering. Anti-Flag har forøvrig absolutt ingenting med punk å gjøre overhodet. de er et tilbakestående hyklersk sellout band. "FUCK CAPITALISM... with friendly regards, Sony BMG." joda, det blir ikke mer ekte og troverdig enn Anti-Flag. DIY!

men hei, de har jo hanekam og ironiske slips (fordi de er så anti-kapitalizum, gettit?) på seg. hørt uttryket passion over fashion? det har neppe dem.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...