Gå til innhold

Alle sier at dette er det beste bandet akkurat nå

aarolilja

Anbefalte innlegg

Igjen, kan du nevne noen troverdige kilder som faktisk hyper opp bandet. Ikke bare en jallablogg.

hvor kommer hype fra? blogger, forum og folk man kjenner. om du ikke leser punkeblogger, henger på punkeforum eller kjenner punkere så har du jo neppe hørt om hypen til et punkeband. er ikke verre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt korrekt, men trådtittelen sier at alle mener det der er det beste bandet og de som hører på punk representerer absolutt ikke alle, men heller en liten gruppe lyttere. Hadde du vært mer spesifikk på topic ville ikke dette blitt en så stor sak. :)

gawd. forsøkte bare lage en tråd om et bra band som har fått mye hype rundtomkring. forventa ikke at så mange her skulle vise noen interesse grunnet det nærmest totale fravær av punks på dette forumet, men srsly wtf! :!:

men ja, jeg orker ikke svare mer på ting som ikke har med bandet å gjøre. sånn fyi.

Lenke til kommentar
huff. jeg skjønner jo at jeg ikke kan forvente at et fordetmeste metall- og progoptatt forum skal skjønne seg noe videre på punk, men dette var da drøy respons.

På ... punk? :ermm:

Dette er utrolig langt fra punk i min bok, etter å ha hørt på de tre øverste sporene på MySpace-siden deres (An Idea, Rally the Troops, What Safe Means). Hadde du sagt indie-pop, som en slags krysning mellom Motorpsycho på sitt mildeste, Ephemera, Pixies og et eller annet band jeg ikke helt klarer å hente fram fra bakerst i hodet, så hadde jeg vært enig. Hvorfor kaller du det punk?

Uansett så er det pokker meg mange umusikalske mennesker på dette forumet, etter musikken å dømme. Greit, jeg er uenig i at dette er det beste bandet jeg har hørt i det siste, men det er da slettes ikke dårlig, jeg vil faktisk strekke meg såpass langt som til å si at det er rent trivelig musikk. Amatørmessig framført, skakt og haltende, men melodiene er sterke - og hva er egentlig så dårlig med vokalen?

Lenke til kommentar
Dette er utrolig langt fra punk i min bok, etter å ha hørt på de tre øverste sporene på MySpace-siden deres (An Idea, Rally the Troops, What Safe Means). Hadde du sagt indie-pop, som en slags krysning mellom Motorpsycho på sitt mildeste, Ephemera, Pixies og et eller annet band jeg ikke helt klarer å hente fram fra bakerst i hodet, så hadde jeg vært enig. Hvorfor kaller du det punk?

dette er et emoband (som er utrolig åpenbart inspirert av 90talls "midwest" stilen), og emo er en form for punk, samt evolusjon fra hardcore som igjen er en evolusjon fra punk.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar
Om det der er punk er Ole Ivars punk.

poenget med emo (som oppstod c.a. på midten av 80-tallet) var at punken skulle få fritt spillerom og ikke gå seg fast (slik hardcore gjorde). dette resulterte i nøyaktig det det skulle, nemlig en genre som er så bred som overhodet mulig. fra band som dette, til den tyngste og voldeligste musikalske opplevelsen man kan få. poenget er man skal få være punks, men ikke være tvunget til å gå i spesielle klær eller spille monoton macho bjeffemusikk (som jo mye hardcore er, uansett hvor mye jeg liker og respekterer genren).

emo er følgelig en ekstremt stor sukssess. at blad som Maximum Rock'n'Roll nekter å anmelde Still Life (inkludert nederst i posten) fordi det er homsemusikk, og at du kaller det Ole Ivars punk, understreker bare hvor vellykket genren har vært i sitt mål.

Still Life:

Lenke til kommentar
poenget med emo (som oppstod c.a. på midten av 80-tallet) var at punken skulle få fritt spillerom og ikke gå seg fast (slik hardcore gjorde). dette resulterte i nøyaktig det det skulle, nemlig en genre som er så bred som overhodet mulig. fra band som dette, til den tyngste og voldeligste musikalske opplevelsen man kan få. poenget er man skal få være punks, men ikke være tvunget til å gå i spesielle klær eller spille monoton macho bjeffemusikk (som jo mye hardcore er, uansett hvor mye jeg liker og respekterer genren).

emo er følgelig en ekstremt stor sukssess. at blad som Maximum Rock'n'Roll nekter å anmelde Still Life (inkludert nederst i posten) fordi det er homsemusikk, og at du kaller det Ole Ivars punk, understreker bare hvor vellykket genren har vært i sitt mål.

Still Life:

Hva er poenget med genrer som "er så brede som overhode mulig"? Hva skal man med sjangren punk om den omfatter alt fra pusepop til hardcore? I så fall blir det bare et tomt og meningsløst ord. Jeg er punk, du er punk, mora til naboen din er punk, Elmer Fudd er punk, Erna Solberg er punk, Hulk Hogan er punk.

Emo er "følgelig" en ekstremt stor suksess, javel, som følger av hva? Innholdet av ditt første avsnitt, altså at man kan spille det man vil og uansett kalles punk? Hvorfor er suksessen til "emo" knyttet så sterkt opp mot at det er nødt til å kalles punk?

Ellers liker jeg som sagt denne musikken, så det er ikke det det står på. Om det defineres som emo, punk eller homsemusikk betyr ingenting for opplevelsen av musikken, men om man i det hele tatt skal ha noen glede av å snakke om musikalske sjangre skjønner jeg ikke hvorfor man skal dra inn begrepet punk når man snakker om emo/indie/pop av denne typen.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med genrer som "er så brede som overhode mulig"? Hva skal man med sjangren punk om den omfatter alt fra pusepop til hardcore? I så fall blir det bare et tomt og meningsløst ord. Jeg er punk, du er punk, mora til naboen din er punk, Elmer Fudd er punk, Erna Solberg er punk, Hulk Hogan er punk.

punken er som du sikkert vet en genre (eller et miljø egentlig) hvor musikken ikke er alt. etikken er vel så viktig. punk rock og hardcore ble etterhvert fastlåst i samme spor. dermed oppstod et behov for et fartøy som kunne ta punken videre, la den fortsette å utvikle seg. emo skulle la kreativiteten og miljøet blomstre videre.

Emo er "følgelig" en ekstremt stor suksess, javel, som følger av hva? Innholdet av ditt første avsnitt, altså at man kan spille det man vil og uansett kalles punk? Hvorfor er suksessen til "emo" knyttet så sterkt opp mot at det er nødt til å kalles punk?

fordi miljøet fikk blomstre videre. punken fortsetter (ikke bare via emo, men en rekke andre genre óg, naturligvis) å innovere og være relevant takket være emo (og andre genrer).

Ellers liker jeg som sagt denne musikken, så det er ikke det det står på. Om det defineres som emo, punk eller homsemusikk betyr ingenting for opplevelsen av musikken, men om man i det hele tatt skal ha noen glede av å snakke om musikalske sjangre skjønner jeg ikke hvorfor man skal dra inn begrepet punk når man snakker om emo/indie/pop av denne typen.

fordi emo er punk og punkere hører på emo. dette bandet er hypet i punkemiljøet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hvor Jeff Mangum serverer sårbarhet og følelse gjennom "manglende" egenskaper som vokalist, blir Empire! Empire! bare irriterende. Dette gjelder i hovedsak videoen i første innlegg, opptakene fra studio skiller seg ikke ut på noen som helst måte fra mye annet jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men det der høres så horribelt og fælt ut at jeg nekter å tro på det *grøss*

hæ?

Jeg nekter å tro på ditt utsagn om at emo = punk og at punkere hører på emo.

Det virker så søkt at jeg bare ikke klarer å tro på det.

Emo virker så pusete og klagete.

Både musikkmessig og ellers.

Lenke til kommentar
Jeg nekter å tro på ditt utsagn om at emo = punk og at punkere hører på emo.

Det virker så søkt at jeg bare ikke klarer å tro på det.

Emo virker så pusete og klagete.

Både musikkmessig og ellers.

eheh. nå er da emo en form for punk enten du ønsker tro på det eller ei, men du gjør jo som du vil.

Lenke til kommentar

Tolker dette mest som nok et forsøk fra indietrash/aarolilja på å gi kredibilitet til emo-scenen. Et evig korstog? :p

Siden jeg ikke vet all verden om emo, hvorfor blir denne musikken, som for mine ører høres ut som helt streit popmusikk, regnet som emo? For meg ligner dette bandet mer på f.eks. Pavement enn f.eks. noe form for klassisk punkband, så min påstand er at dersom dette er emo, så har sjangeren beveget seg så lagt fra røttene sine at det har mer til felles med andre sjangre. Punken er død, leve popen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...