Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruken av avfetting


dincene

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest mange tråd om dette med vintervask og avfetting. Noen sier det er bra andre sier ikke bra for lakken. Hva som er lurest? Bare bruke selvvask med skum og spyle? Eller bruke avfetting først? Hva slags er det best å bruke?

 

Har lest om en som kalles prikkbort men har ikke funnet her jeg bor (gikk ikke gjennom alle bensinstasjoner men på bilextra og statoil hadde dem ikke). Da kjøpte jeg en vanlig bilextra merke. Han sa at det er den mildeste... aner ikke om det stemmer. Og angående lakken - har ikke tenkt å polere/vokse bilen på vinterstid. Har på MG #21 nå og det skal holde til våren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor holder du til? Jeg har Prickbort..

Avfetting.. mange typer, mange styrker, og hvordan LSP reagerer på de varierer. Men hvis du har et par lag med #21 kan du trøste deg med at den tåler mer enn de fleste LSP'er.

Prickbort er meget effektiv og samtidig relativt mild mot LSP, men ikke bruk den oftere enn ca en gang i måneden hvis du skal ha LSP'en din til å holde til våren.

 

Turtle har også en veldig bra avfetting som skal være "relativt" snill mot LSP.. den heter Nano Prewash eller noe sånt. (rød og sort flaske) Litt dyr, men helt ok.

Ikke kjøp noen av de andre Turtle-avfettingene; enten er de ubrukelige eller så tar de beskyttelsen din.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Avfetting fjerner trafikkfilmen som ligger over bilen din, fjerner du ikke denne blir det kun "overflate"-vask og møkka kommer fort tilbake.

 

Lar du det virke i 1-2 minutter er ikke dette skadelig for lakken. Lar du det ligge lenge så kan det være skadelig.

 

Bruker alltid avfetting :)

 

Edit: Skum fjerner ikke møkka, det er det såpa som gjør ;)

Endret av DE1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...