Gå til innhold

Hjelp til styrketrening

benfa

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 16 år, 60 kg og 173 cm lang. Jeg håper noen av dere som har litt peiling kunne hjelpe meg med hvordan jeg skal legge opp styrketreningen min, men er ikke ute etter å bli "svær". Har bestemt meg for å trene så naturlig som mulig, det vil si uten proteinpulver osv, vil gjøre det bare ved hjelp av godt kosthold og god trening. Kosthold trenger jeg ikke så veldig mye hjelp med, lærer en god del om det på skolen.

Jeg har lyst å bli sterkere å få mer markerte muskler slik at jeg ikke blir oppfattet som en pingle. Hvis dere ser på hvor mye jeg veier i forhold til hvor lang jeg er, så ser dere at jeg er relativt tynn. Har tilgang til en gym som jeg kommer til å bruke 2-3 ganger hver uke framover nå. Har ikke tid til å trene noe oftere enn det, siden jeg også trener taekwondo 4 ganger i uken.

hadde vært fint med seriøse tilbakemeldinger. Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom han leser seg opp er det ikke fryktelig vanskelig å lage sin egen splitt. Men det er lett å finne gode splitter på internett noe som kan anbefales i begynnelsen.

Hvis du vil heller lese deg på nettet, vil du sitte igjen med flere dusin methoder ved å trene, og ikke alt er jo sant.

Syne han bør få seg en god bok om styrketrening og kosthold.

- The Truth about building muscle er jo en grei bok som går gjennom hvorfor kroppen bygger muskler, hvordan få i gang den prossesen, kostilskudd, kosthold, skader og program.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Dersom han leser seg opp er det ikke fryktelig vanskelig å lage sin egen splitt. Men det er lett å finne gode splitter på internett noe som kan anbefales i begynnelsen.

Hvis det er så lett kvifor ga du da eit elendig eksempel på det? Heilt idiotisk å sette av ein heil dag til tri og bi.

Skal ha trent nokre år før du har nok kunnskap om kroppen din til å sette opp eit eget opplegg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg er ikke så veldig strukturert i styrketreningen.

Jeg splitter slik at jeg trener ulike muskelgrupper hver økt, men som regel tar jeg noen øvelser i tillegg på muskelgruppene som egentlig skal hvile. Går fint det, dersom du ikke overtrener.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke så veldig strukturert i styrketreningen.

Jeg splitter slik at jeg trener ulike muskelgrupper hver økt, men som regel tar jeg noen øvelser i tillegg på muskelgruppene som egentlig skal hvile. Går fint det, dersom du ikke overtrener.

Hvis du ikkje vil bruke tida di fornuftig er det opp til deg, ser ikkje korleis det er relevant her.

Lenke til kommentar

Hva som fungerer best for oss uten dop VS programmer på nett er en helt annen verden.

Jeg vil anbefale det samme som i denne tråden.

Ja, det funker fint med et kosthold uten pulver.

Hva er egentlig et kosthold uten pulver?

Kan man ikke spise tomatsuppe? Det kommer jo i pulver hvor man tilsetter vann.

Hva med saus? Vafler? Gryterett?

Proteinpulver er for eks melk man har tørket, fjernet fett og laktose og selger på boks.

Dvs det er det samme som all annet pulver i butikken, ikke noe magisk eller "dop-aktig" som det høres ut.

Blir det samme som å si, kan jeg trene uten å lage tomatsuppe?

Endret av War
Lenke til kommentar
Hva som fungerer best for oss uten dop VS programmer på nett er en helt annen verden.

Jeg vil anbefale det samme som i denne tråden.

Ja, det funker fint med et kosthold uten pulver.

Hva er egentlig et kosthold uten pulver?

Kan man ikke spise tomatsuppe? Det kommer jo i pulver hvor man tilsetter vann.

Hva med saus? Vafler? Gryterett?

Proteinpulver er for eks melk man har tørket, fjernet fett og laktose og selger på boks.

Dvs det er det samme som all annet pulver i butikken, ikke noe magisk eller "dop-aktig" som det høres ut.

Blir det samme som å si, kan jeg trene uten å lage tomatsuppe?

Har ikke sagt at proteinpulver etc. er eller virker dopaktig. Poenget var at jeg har lyst å trene på en naturlig måte, uten pulver, fordi jeg har lyst å bli sterkere uten noe som er "kunstig". Grunnen til at jeg i det hele tatt nevnte at jeg skulle trene uten pulver, var fordi at det bestandig er noen som begynner å skrive mye om pulver etc. og anbefaler det og bla bla bla, jeg skrev det slik at de som vil skrive at det er bedre osv, slipper å skrive det

Lenke til kommentar
Har ikke sagt at proteinpulver etc. er eller virker dopaktig. Poenget var at jeg har lyst å trene på en naturlig måte, uten pulver, fordi jeg har lyst å bli sterkere uten noe som er "kunstig". Grunnen til at jeg i det hele tatt nevnte at jeg skulle trene uten pulver, var fordi at det bestandig er noen som begynner å skrive mye om pulver etc. og anbefaler det og bla bla bla, jeg skrev det slik at de som vil skrive at det er bedre osv, slipper å skrive det

Minner om mora mi :p

Lenke til kommentar
fordi jeg har lyst å bli sterkere uten noe som er "kunstig"

Jeg får unnskylde på vegne av alle pulver-skrivere.

Grunnen til at vi gjør det er at det er lettere og billigere med protein i pulverform og det er like naturlig som gryterett i pulverform.

Uten pulver så er karbonadedeig, tunfisk, melk, fisk,kjøtt osv tingen.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg er morra di for alt du veit? neida...

Men ja, følte for å skrive det der fordi det innlegget ovenfor var MAX usaklig og teit. Må jo neste banke ord inn i hodet på folk sånn at de skjønner hva du mener.

Ja jeg ser poenget ditt, men jeg synes selv å huske at jeg skrev at jeg ikke trengte noen råd om kosthold? Kostholdet har jeg styr på, får i meg det jeg skal ha.

Endret av benfa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...