corsa91 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei Jeg skal til sesjonen i morra og lurer på hva man bør ta med seg. Bør man ta tingene i en sekk. Trenger man skrivesaker. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei Jeg skal til sesjonen i morra og lurer på hva man bør ta med seg. Bør man ta tingene i en sekk. Trenger man skrivesaker. Trenger vel ikke ha med noe annet en legitimasjon og lommebok? Er jo bare en del tester og sånn man skal ta. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Hei Jeg skal til sesjonen i morra og lurer på hva man bør ta med seg. Bør man ta tingene i en sekk. Trenger man skrivesaker. Trenger vel ikke ha med noe annet en legitimasjon og lommebok? Er jo bare en del tester og sånn man skal ta. ok så man trenger ikke vitnemål? Egenerklæring om helse har jeg klar Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Du trenger ikke ha med deg vitnemål. Det eneste du trenger er legitimasjon og innkallelsen til sesjonen. Du kan ta med deg legeatester og slikt om dette blir relevant for deg Er ikke noe spesielt dere gjør på sesjon uansett. Først får dere et lite foredrag, så blir det tatt en skriftlig test hvor man karlegger matteevne og litt slike ting. Ingen vanskelige spørsmål egentlig. Så er det innom poster hvor de tester hørsel, syn, helse osv. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Du trenger ikke ha med deg vitnemål.Det eneste du trenger er legitimasjon og innkallelsen til sesjonen. Du kan ta med deg legeatester og slikt om dette blir relevant for deg Er ikke noe spesielt dere gjør på sesjon uansett. Først får dere et lite foredrag, så blir det tatt en skriftlig test hvor man karlegger matteevne og litt slike ting. Ingen vanskelige spørsmål egentlig. Så er det innom poster hvor de tester hørsel, syn, helse osv. Ok men er noe blodprøver også. Har egentlig ikke lyst til å komme inn. Lenke til kommentar
MrWoman Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Ingen blodprøver nei. Da sier du det som det er. Endret 2. desember 2009 av MrWoman Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Ingen blodprøver nei. Da sier du det som det er. ok flaks. Liker ikke blodprøver og sånne tester. Lenke til kommentar
MrWoman Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 De har ingen spesielt ubehagelige opplevelser på sesjon og det går greit for de fleste. Det er bare å gjøre så godt du kan og ingen vil dømme deg! Det mest avanserte du gjør er enkel norsk og matte Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Du trenger ikke ha med deg vitnemål.Det eneste du trenger er legitimasjon og innkallelsen til sesjonen. Du kan ta med deg legeatester og slikt om dette blir relevant for deg Er ikke noe spesielt dere gjør på sesjon uansett. Først får dere et lite foredrag, så blir det tatt en skriftlig test hvor man karlegger matteevne og litt slike ting. Ingen vanskelige spørsmål egentlig. Så er det innom poster hvor de tester hørsel, syn, helse osv. Ok men er noe blodprøver også. Har egentlig ikke lyst til å komme inn. Da sier du bare på siste posten hvor de spør deg litt om motivasjon og slike ting, så sier du bare det at du slettes ikke vil inn i forsvaret. Forsvaret gidder ikke å kaste bort penger på slike som deg og søker folk med motivasjon. Det er ikke lenger om å gjøre å ha mest mulig inn til førstegangstjeneste sånn som før. i 2008 fullførte kun 22% av de stridsdyktige førstegangstjenesten.. så det sier kanskje litt. Forsvaret har ikke råd til å ha alle inne heller. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Når jeg var på sesjon så viste de sånne runde skiver med tall og masse forskjellige farger, på den siste skiva var det ikke noe tall, og da sa de at hvis jeg hadde sett ett tall der så ville jeg ikke kommet inn pga fargeblindhet.. Vet ikke om det han sa stemmer, men var ihvertfall det han sa. Vi hadde også en hørselstest etter noen uker i militæret og der ble ett par stk sendt hjem fordi de ikke klarte å trykke riktig på de lydene de hørte... Vet ikke om det kan få noen ringvirkninger hvis du failer en del tester på sesjon, men hvis du gjør alt for å slippe så er det bare å bomme helt på lydene og på iq testen Lenke til kommentar
MrWoman Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Ikke gjør det dårlig med vilje, bare fortell dem at du ikke vil i militæret. Er selv fargeblind og fikk 100% fargesyn på testene. Er også tjenestedyktig. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Ikke gjør det dårlig med vilje, bare fortell dem at du ikke vil i militæret. Er selv fargeblind og fikk 100% fargesyn på testene. Er også tjenestedyktig. ok men kan man søke lærlingplass som skipselektrikker hos dem uten førstegangstjeneste? Jeg skal ta lærlingplass til høsten. Noen som som vet hva slags kvalifikasjon man må ha. Jeg bruker briller. men har ikke noen øyesykdommer. Ikke fargeblind heller Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Ok men er noe blodprøver også. Har egentlig ikke lyst til å komme inn. Om du ikke vil i militæret så er det bare å si at du ikke vil. Sleng på at du har røyka hasj uten at du egentlig har gjort det så får du penger til bussen hjem. Endret 2. desember 2009 av Piranha Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Ok men er noe blodprøver også. Har egentlig ikke lyst til å komme inn. Om du ikke vil i militæret så er det bare å si at du ikke vil. Sleng på at du har røyka hasj uten at du egentlig har gjort det så får du penger til bussen hjem. ok... Men er det noen som skal dra i morra. Bor i Oslo Lenke til kommentar
oma123 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Ok men er noe blodprøver også. Har egentlig ikke lyst til å komme inn. Om du ikke vil i militæret så er det bare å si at du ikke vil. Sleng på at du har røyka hasj uten at du egentlig har gjort det så får du penger til bussen hjem. Du må jo være noe av det smarteste som går i to sko... Du trenger i alle fall tålmodighet med deg. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Skjer med at jeg ikke fikk hørseltest og fargeblindstest på sesjon? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Skjer med at jeg ikke fikk hørseltest og fargeblindstest på sesjon? Var i dag og ble testet for alt Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Skjer med at jeg ikke fikk hørseltest og fargeblindstest på sesjon? Hvis du blir funnet Ikke Tjenestedyktig på en post, tror jeg ikke de sjekker resten av det du ikke har gått i gjennom enda. Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 jeg vil ikke inn, skal jeg bare si ifra at jeg ikke vil, eller ska jeg feile miserable på testene? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Si fra at du ikke vil. Det eneste du kan feile på selv uten å lyve (og det å lyve på sesjon er straffbart), er evnetesten, og den kan ikke gjøre deg tjenesteudyktig selv om du gjør det aldri så dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå