Kjellis85 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 zepto går konk og fjerner supporten. Takk skarru faen meg ha! Hva gjør jeg med en zepto maskin som lider av akutte angstanfall, som mest sannsynligvis skyldes feile drivere. Dette skyldes igjen at zepto, før de vandret heden og tok med seg nettsida si, ikke la ut drivere for 32-bit win 7, så driverne er de windows selv klarte å finne. Hva gjør jeg?? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Let opp referanse drivere fra produsentene av komponentene; klipper fra en annen tråd jeg har svart på ; Alternativt kan du gjøre som følger, Høyre klikk "min datamaskin" - > Egenskaper -> Enhetsbehandling. Velg velg enheten som ikke virker ( Gul eller rødt ikon). Høyreklikk -> egenskaper -> Detaljer > Maskinvare id ; Det står f.eks. ...VEN_14F1&DEV_5054..... Da er 14F1 Vendor id ( Produsent) og 5054 er produkt. Gå til www.pcidatabase.com Skriv inn kodene over, i mitt eksempel får jeg ; 0x5045 HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP / Conexant High Definition Audio (SmartAudio HD2) 0x14F1 Conexant Systems, Inc. 0x50452 Conextant High Definition Audio-Venice 5051 0x14F1 Conexant Systems, Inc. 0x50452 Conextant High Definition Audio-Venice 5051 0x14F1 Conexant Systems, Inc. Da vet jeg at jeg kan lete opp referanse driveren på Conexant sin hjemme side og at 5051 driveren er det jeg leter etter. Hvis du ikke finner win7 drivere kan du ofte bruke Vista drivere og i værste fall XP drivere. Da oppgraderer win7 etterpå automatisk til rette drivere. Hender du ikke kan bruke setup programmet men da kan du legge til driverene manuelt. Lenke til kommentar
Kjellis85 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 takk for tipset drbuggs, men det løste ingenting. skal få en ordentlig diagnose på hva som er problemet, så får vi se hva som skjer. menn takk lell Lenke til kommentar
ArneBenoni Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 zepto går konk og fjerner supporten. Takk skarru faen meg ha! Hva gjør jeg med en zepto maskin som lider av akutte angstanfall, som mest sannsynligvis skyldes feile drivere. Dette skyldes igjen at zepto, før de vandret heden og tok med seg nettsida si, ikke la ut drivere for 32-bit win 7, så driverne er de windows selv klarte å finne. Hva gjør jeg?? Heisann! Slet med det samme etter en reinstallasjon av Windows. Jeg fant ut, etter en del leting, at noen ansatte fra zepto har lagt ut driverne på disse sidene: http://zepto.contigio.com/ ALternativt kan du gå på ftp://zepto.dk (funket ikke i Firefox, men i IE) Lenke til kommentar
Kjellis85 Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Heisann! Slet med det samme etter en reinstallasjon av Windows. Jeg fant ut, etter en del leting, at noen ansatte fra zepto har lagt ut driverne på disse sidene: http://zepto.contigio.com/ ALternativt kan du gå på ftp://zepto.dk (funket ikke i Firefox, men i IE) Takk for tipset, tror det hjalp endel, men det løste dessverre ikke hovedproblemet Problemet er som følger: maskinen vil ikke koble seg opp mot nettet på universitetet via kabel. Andre maskiner klarer dette uten problem, og maskinen klarer fint å koble seg opp via trådløst nett, men på lesesalen hvor maskinen benyttes er det meget dårlig. Maskinen klarer også å koble seg fint opp via kabel på studenthybelen. IT-teknikeren på universitetet kunne ikke se hva som var årsaken til problemet. Jeg mistenker selvfølgelig driveren til nettverkskortet. PS: når jeg installerte den riktige driveren gikk alt fint og installasjonen gikk som den skulle, men underveis kom det opp en melding om at en fil manglet, uten at det ble sagt hvilken fil det var eller hva dette kom til å medføre. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 installer nyere drivere rett fra produsenten av nettverkskortet kanskje? Gå på enhetsbehandlingen og finn ut hvem som har produsert chippen til nettverkskortet (realtek, intel, marvel osv), deretter til chipset produsentens side og hent ned siste driver. Lenke til kommentar
Kjellis85 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Takk for hjelpen, fikk løst problemet til slutt, uten at jeg helt vet hvorfor Oppdaterte driverne og voilà! Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hei alle Zepto eiere. Jeg er på utkikk etter et nytt tastatur til Zepto Znote 6xx4 serien, da mitt har tatt kvelden. Noen som har en kassert zepto liggende, men son kanskje inneholder et virkende tastatur, som kan hjelpe meg. Håper på noen positive svar. Har akkurat fått tak i en ny kjølevifte til zeptoen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå