Gå til innhold

Tone ned preppy stil

Deneb

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg liker virkelig godt preppy stil, altså å kle meg pent. Pent vil for meg si klassiske plaine gensere, skjorter o.l. Men "desverre" blir dette ofte litt for pent for dagligdags bruk, føler det ihvertfall sånn. Har dere noe forslag til å tone ned stilen litt? Baggy bukser? Hettejakke over skjorta kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personleg tykkjer eg om heilt rette gensere egentleg. Dei ser ikkje så utruleg formelle ut, kanskje berre litt rutete eller ein farge.

Har ein veldig splita stil sjølve, men det skal ikkje så mykje til for å gjere noko litt finare.

Nytter ofte skjerf, enten til utendørsbruk, eller berre desse korte små for pynt. Hettegensere tykkjer eg óg om, då desse kan vere opne med ein fin t-skjorte under. Ein kan óg ha skjorte under ein tynn genser t.d.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg liker virkelig godt preppy stil, altså å kle meg pent. Pent vil for meg si klassiske plaine gensere, skjorter o.l. Men "desverre" blir dette ofte litt for pent for dagligdags bruk, føler det ihvertfall sånn. Har dere noe forslag til å tone ned stilen litt? Baggy bukser? Hettejakke over skjorta kanskje?

Kjør slimme bukser du, mye penere. Hettejakke/hettegenser og sånn hører ikke hjemme i noe som kan kalles en preppy stil. Er også uenig med karen over som syntes det er pent med skjorter under en hettegenser, dette er noe jeg ytterst sjelden har sett fungere. Men enkle v-halser, shawl collar gensere, tykke cardigans osv med skjorter i er veldig pent. Dette er heller ikke så veldigt stivt, så det går helt fint til hverdags. Ellers så kan du tone ned bruken av cardigan med å kun bruke en enkel tee under. Vet ikke hvilke bukser du går med til normalt? Mørke slimme jeans er pent(se Acne Max Cash), ellers så har du jo chinos til hverdags bruk til en forandring. Hva bruker du av yttertøy? Her er f.eks en pen peacoat pent, uten å være altfor stivt og pyntet. Dette er noe man kan gå med til hverdag.

Lenke til kommentar

Kanskje det er bare jeg som er litt var. Av bukser går det i chinos og mørke jeans, overdeler er som sagt skjorter, tynne gensere etc. Yttertøy er... wait for it... peacoat. ;) Hehe jaja. Slik kan det gå. Noen linker til inspirasjonssider for preppy stil? Ny handlerunde snart..

Lenke til kommentar

Hvorfor bare tynne gensere? Har også v-halser i ull, samme med cardigans osv. Sjekk ut gq.com, der har de masse bilder. Samme med Sartorialist. Men dette blir fort enda mer preppy med blazers osv. Ellers så er det jo bare å sjekke ut hjemmesidene til "preppy" merker, de har ofte bilder av outfits.

Lenke til kommentar
Hvorfor bare tynne gensere? Har også v-halser i ull, samme med cardigans osv. Sjekk ut gq.com, der har de masse bilder. Samme med Sartorialist. Men dette blir fort enda mer preppy med blazers osv. Ellers så er det jo bare å sjekke ut hjemmesidene til "preppy" merker, de har ofte bilder av outfits.

Egentlig bare en beskrivelse jeg slang meg på etter det første svaret jeg fikk - de fleste genserene er i merino ull. Satorialist liker jeg delvis, men registrerer at avbildede er som oftest i overkant eldre enn meg. Sjekker ut nettsidene du anbefalte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...