Gå til innhold

Lyd digitalt ut fra bærbar pc, eller eksternt lydkort?

anaconda

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte tidligere i år en bærbar maskin, Fujitsu Siemens Amilo Xa 3530. Den har SPDIF ut, men det er tilkobling for 3,5mm plugg. Jeg finner ikke noe kabel/overgang som kan kobles til digital inngangen på forsterker/anlegget. Hadde det vært digital coax eller optisk på pc'en hadde det ikke vært noe problem. Noen som vet hvordan jeg kan koble den digital til forsterker?

Vurderer å kjøpe eksternt lydkort, men synes det er dumt når pc¨en har SPDIF out.... Det må da være mulig å bruke den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå lest på et annet forum at man vil få stereo da de fleste lydkort ikke encoder signal til surround. Jeg hadde tenkt å bruke maskinen som dvd avspiller tilkoblet Logitech Z-5500. Vil jeg bare få stereo med en slik kabel? er jeg nødt til å kjøpe eksternt lydkort for å få surround?

Lenke til kommentar

Jeg får surround med den kabelen og mitt innebygde lydkort. Jeg har også prøvd med eksternt lydkort, og brukte optisk kabel fra eksterne lydkortet til z-5500. Fikk ikke noe bedre lyd, men jeg fikk skurring i høytalerne som gjorde at jeg sendte lydkortet i retur.

Z-5500 har jo også dolby digital pro logic 2 som simulerer surround til både film og musikk. Recieveren har jo også DTS som som gjør at du får 5.1 surround når du avspiller filmer med støtte for DTS.

Men om du er nødt til å ha et lydkort som støtter surround vet jeg ikke helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...