Kaymeerah Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 tenkte på det, har en gammel 939 maskin som jeg kan eksperimentere med dette, og jeg tenkte rapsolje? det er billig og så langt jeg vet så leder det lite strøm pga det er renere enn annen matolje 1. og angående CPU vifte for å speede opp sirkulasjon, vil kjølepastaen holde hvis jeg lar maskinen kjøre litt før jeg flytter hovedkort ned i og heller oljen? 2.kan jeg helle oljen mens maskinen kjører? 3.hvilken olje skal jeg bruke? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Vifter laget for luftbruk bør ikke kjøres i olje, de er ikke laget for slike belastninger. Så lenge oljen ikke leder er det ingen problem å helle på mens maskinen går. Anbefaler ikke å bruke olje i det hele tatt, skal du absolutt bruke noe bør du går for: 3M Fluorinert http://www.hardware.no/artikler/3m_fluorin...tstilling/15416 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) jo men nå vet jeg at matolje er billig og fungerer, jeg ville ha noe olje som er lett å få tak i og ikke minst billig som ikke leder strøm jeg vet også at viften vil slite men det skal ikke være noe problem med det jeg har question still stands, hvilken olje? vil kjølepastaen holde? Endret 2. desember 2009 av Wolfie276 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Hm fant denne for deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1177620&st=0 Og denne http://www.pugetsystems.com/submerged.php ser ut som om mineralolje er å foretrekke over vanlig matolje, mest fordi det ser mye bedre ut. Ser ut til at det ikke er et problem med viftene heller slik jeg trodde. Endret 2. desember 2009 av Thorsen Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 hadde lest den første uansett, og mineral olje blir litt for dyrt, nå er dette en gammel maskin som jeg ikke bruker, men hvilken matolje ville vært best? soyaolje? olivenolje eller rapsolje? noe annet? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 soya olje kanskje? Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 haha, hvorfor akkurat soya? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 jeg har da ikke peiling på olje, men ren mineralolje virker som den beste veien å gå pris? sted? noen som vet det? Lenke til kommentar
Arex_x Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Har sett et par slike prosjekter på youtube. Det de ikke viser er et par uker etterpå , når oljen blir ugjennomsiktig , harskner og lukter tran over hele huset. Har ikke prøvd dette selv , men matolje må da harskne fort i varmen fra pc`n. Hadde satset på olje beregnet på transformatorer , ja. Endret 3. desember 2009 av Arex_x Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Btw, på tråden som er linket i en annen tråd her på forumet(har ikke link akkurat nå). Så holder viftene(kalibrert for luft) i ett år +++ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Tom's Hardware hadde visstnok et prosjekt for noen år tilbake, der de senket en PC i olje. De anbefalte en bestemt olje (Soya?) fordi den ikke harskner. Tatt fritt etter min elendige hukommelse. Uansett: Kjøp heller en maskin som er laget for å funke uten vifter. Mye mer fornuftig. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 er det noen som vet HVOR jeg får kjøpt REN BLANK mineralolje i nærheten av bergen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå