Scherman Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei! Jeg har oversatt teksten sann halveis på google. Men jeg skjønner ikke helt hva som står! :S Er det noen som klarer å gjenfortelle enkelt og kort hva teksten forteller om Georg? Setter storpris for svar! Georg Dreyman is a major playright in GDR. His plays are popular in part due to the fact that he tries not to stir any controversy with party leadership that sensors all the plays. Some of Dreyman's close friends, however, are forbidden from work, because they fell into disgrace with the officials. Because of this, Dreyman is becoming more disparate from his earlier safe stands. However, even his clean past does not save him from the cruelty of the system as minister Hempf gets Stasi to monitor his apartment. Hempf is trying to dig up dirt on Dreyman so that he can get Dreyman's girlfriend, actress Christa-Maria Sieland all to himself. Dreyman is a member of a close cultural circle, where dissident moods are frequent, but still not very organized at the time the events take place. The might of state security is humbling among his friends and most of them seem to realize that there is very little they can do. Even though Dreyman eventually realizes that he has to resist the system himself, he chooses to do it anonymously via a Western publication. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Tydelig at translate har vært og slørpet ting til her, ja. Skriv teksten inn på norsk, så skal jeg heller oversette den til deg selv. EDIT: Regner med du har teksten på norsk? Da skal du vel kunne gjenfortelle/skrive sammendrag som du forstår ganske lett. Endret 2. desember 2009 av RainbowLady Lenke til kommentar
Scherman Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Hmm, nei sjekk da! Jeg skal skrive på tysk om han Georg Dreyman! Også har jeg ikke peiling på hvem han er.. Så fant jeg denne teksten på nettet, men jeg skjønner ingenting! Så derfor trenger jeg litt hjelp til å forstå den, slik at jeg kan skrive det jeg kan om georg på tysk. Så da kan en eller annen dermed hjelpe meg ved å si hva de forsto av teksten. for eksempel deg got it? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/De_andres_liv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå