JKJK Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Når jeg kjører mer enn 2 ram brikker på hovedkortet mitt, blir pc'n ustabil. samme hvilke slot'er jeg bruker. Har et Epox 8kta3 pro+ hovedkort og SDram av den billige typen "orginal". kjører for øyeblikket 2x256 (pc133). strax jeg setter i f.eks enda en 256brikke av samme type, ender det stort sett opp med blåskjerm etter en stund. I manualen står det at hvis jeg skal bruke alle 4 ram-slotene, må brikkene være singel-side ram, men det skulle jo være mulig å bruke 3 brikker i det minste!? Lenke til kommentar
TRS Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 hvilket OS (operativsystem) bruker du? såvidt jeg vet så støtter ikke WIN98 (muligens også ME) mer enn 512MB ram, så mer enn det vil da føre til problemer... om du bruker win2k eller XP så vet jeg desverre ikke Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 bruker winxp pro ja... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 kanskje et litt banalt spørsmål: har du samme hastighet på ram-brikkene. er du helt 100% sikker på at du ikke har fått en SDRAM pc100-brikke? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 hm.. how did that happen....?????++ sorry Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det kan hende ant det er noe galt med den ene rambrikken. Har du prøv å sette inn den andre rambrikken alene? Hvis det samme skjer da så er det RAMen det er noe galt med. Lenke til kommentar
flydman Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Dette er et kjent fenomen på flere hovedkort , jeg har selv oplevd problemet du beskriver med 3 hovedkort Abit kt7 ,Abit kt7a ,Abit kr7ar, Lurer på om du ikke må bruke registrert Ecc minne ? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 flydman: opplevde akurat det samme på mit gamle Abit BE6-II v.2.0 har også vært innom tanken å prøve med reg.ecc minne, men har aldri kommet så langt....men det er tydeligvis verdt et forsøk! sweeetman: brikkene funker fint. det er når jeg kjører over det symbolske antall av 2 brikker at dette skjer. postet en post om problemet på amd sitt forum, under Epox, men har ikke fått noe svar enda. hvis noen andre har noe tips, vennligst post ! :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 såvidt jeg vet så støtter ikke WIN98 (muligens også ME) mer enn 512MB ram, så mer enn det vil da føre til problemer... Joda Win98/me støtter mere enn 512MB, men de utnytter ikke ramen bra over 512MB.Når jeg kjører mer enn 2 ram brikker på hovedkortet mitt, blir pc'n ustabil. samme hvilke slot'er jeg bruker. Det kan eg tenke meg er brikkesettet ditt som støtter max 512MB med ram. Mitt 815EP støtter ikke mere enn 512MB, Svaret får du om du installerer aida32. http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Det er tydelig at du ikke har peiling på hva du snakker om. Problemet med Win98 er at når du setter inn mer enn 512 mb ram, kjører PCen en "infinite loop command" eller noe i den duren, som gjør hele PCen ustabil. En venn av meg satt inn 768mb DDR, han hadde 512 fra før. Det virket ikke helt som det skulle, til slutt gadd ikke hovedkortet gjøre noe annet enn å pipe. Er ikke helt 100% sikker på hva problemet med den commanden er, men jeg leste at det var det som var problemet i et datablad en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå