Sk!ppy Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei. I forfjor (07) gikk jeg til inkjøp av et Airplus G Dwl-g510 trådløst nettverkskort. Jeg satte det inn i den stasjonære pc'en min som jeg vil ha på rommet. En Compaq Evo D51s. Etter mye fikling klarte jeg tilslutt å installere nettverkskortet. Det finner nettverk, jeg prøver å koble til. Failer. Reformaterte pc'en og installerte kun driveren til kortet, ikke no mer siden pc'en slo seg av når jeg prøvde etterhvert før jeg formaterte. jeg har prøvd å bytte antenne da den andre er mer eller mindre defekt. Er det noen som kan ha råd om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Så du har installert driverene til kortet, og du finner nettverkene, men får ikke koblet til? Gjlder det mer enn bare èt nettverk du har testet? Får du noen tilbakemelding når det ikke går, eller står den bare og gjør ingenting i all evighet? Har du testet å endre krypteringstype på nettverket? -Stigma Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Har bare mulighet til å teste et nettverk , det står at nettverket er ikke lenger innenfor "rangen" . Kan prøve å endre fra wpa til wep etter middagen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Prøv et program a la WirelessMon eller inSSIDer for å se hva slags signalstyrke du oppnår. Det kan hende du har så svakt signal/støy-forhold at det ikke spiller noen rolle hvor mange ganger du "formatterer" eller reinstallerer drivere. Metallplata rett bak en PC er heller ikke det beste stedet å "gjemme" en antenne. Prøv i hvert fall å endre på posisjonen til antennen for å si hva slags virkning det kan ha. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Kan vel legge til at det er klar sikt mellom antenna og ruteren, og avstanden er cirka 30 cm, Har lyst til at det skal funke før jeg tar bryet å bære den opp på rommet mitt. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Utrolig. Det funket å endre fra WPA2 til WEP! New problem: Etter ca 30 sec med trådløst internett slår pc'en seg av. Har ingen anelse om hva som kan være galt. noen som har løsning ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå