Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WLAN: D-link Airplus G DWL-G510 Kan ikke koble til trådløst?

Anbefalte innlegg

Hei.

I forfjor (07) gikk jeg til inkjøp av et Airplus G Dwl-g510 trådløst nettverkskort. Jeg satte det inn i den stasjonære pc'en min som jeg vil ha på rommet. En Compaq Evo D51s.

Etter mye fikling klarte jeg tilslutt å installere nettverkskortet. Det finner nettverk, jeg prøver å koble til. Failer.

Reformaterte pc'en og installerte kun driveren til kortet, ikke no mer siden pc'en slo seg av når jeg prøvde etterhvert før jeg formaterte. jeg har prøvd å bytte antenne da den andre er mer eller mindre defekt.

Er det noen som kan ha råd om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har installert driverene til kortet, og du finner nettverkene, men får ikke koblet til?

Gjlder det mer enn bare èt nettverk du har testet? Får du noen tilbakemelding når det ikke går, eller står den bare og gjør ingenting i all evighet? Har du testet å endre krypteringstype på nettverket?

-Stigma

Lenke til kommentar

Prøv et program a la WirelessMon eller inSSIDer for å se hva slags signalstyrke du oppnår. Det kan hende du har så svakt signal/støy-forhold at det ikke spiller noen rolle hvor mange ganger du "formatterer" eller reinstallerer drivere.

Metallplata rett bak en PC er heller ikke det beste stedet å "gjemme" en antenne. Prøv i hvert fall å endre på posisjonen til antennen for å si hva slags virkning det kan ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...