schmoo Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Når jeg spiller online opplever jeg å få en lagspike ca hvert minutt. Den varer bare i et par sekunder men er jævlig irriterende da problemet ofte ødelegger for gaminga. Ved hjelp av Ping Tester bekrefter jeg at jeg får en lagspike omtrent hvert minutt. Bruker Cnet CWP-854 trådløs adapter. Har søkt litt rundt på nettet og ser at mange har dette problemet i Vista. Det skyldes visst WLAN Autoconfig. Prøver jeg å slå av denne funksjonen får jeg ikke koblet på nettet i det hele tatt. Dette har jeg forsøkt uten hell: Vista Anti Lag WLAN Optimizer Background scan disabler for Vista netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="Trådløs nettverkstilkobling 4" (kommando i CMD) Noen som vet hvordan jeg får fikset dette? Endret 2. desember 2009 av schmoo Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Kjør > "net stop Wlansvc" hindrer vista i å søke etter trådløse nett hvert minutt. Lenke til kommentar
schmoo Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Da ser det ut som om jeg løste problemet. Fjerna Vista-driveren til min trådløste adapter og installerte heller XP-driver. Dette alene gjorde ingen ting, men nå fungerer WLAN Optimizer. XP-driver + WLAN Optimizer = ingen spikes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå