Johsse Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei, Jeg har et problem med 2 maskiner av typen Compaq Presario QC71 som skal legges inn i et domene. Før dette kan gjøres må maskinen legges inn i IPScan for å få tillatelse gjennom brannmurene i nettverket. Problemet lyder som følger, at mac adressen på den ene maskinen virker rar. Den er slik: 0C-EE-E6-9D-FE-ED. Den er ikke å finne i IPScan? (Dette gjelder kun adressen på det trådløse nettverkskortet, ethernet tilkoblingen har en helt standard adresse som begynner på 00- osv.) Trodde næmelig ikke mac-adressene var kommet så langt heller jeg har funnet på nett, både fra pc produsentens side og nettverkskort produsentens side uten å være spesielt heldig. Nettverkskortet er av typen Atheros AR9285 WiFi Adapter, men det jeg syntes var litt rart var at da jeg lastet ned drivere lastet jeg ned drivere for en Broadcom enhet, men likevell etter innstallasjonen står det at en Atheros enhet har blitt innstallert. Håper noen har god peiling på dette, og har vært med på mye oppsett av nettverket med IPScan! MVH Johsse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå