Muffinman Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det er jo mange kabinetter som har godt dimensjonert utlufting, men jeg ser ikke bort i fra at du påpeker en aktuell problemstilling i mange tilfeller der. Hvis ikke kjøleren er så stor at man må ta hull slik at den får stikke ut gjennom siden da... Lenke til kommentar
KukIHodet Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Svære greier. Blir nesten litt prosessorkjøler selges med datamaskin som stereo selges med bil. Men imponerende. Endret 2. desember 2009 av KukIHodet Lenke til kommentar
randknu Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 WOW, installer denne kjøleren så ser du omtrent ikke hovedkortet ditt lenger. Jeg irriterer meg over at effektive luftkjølere er så store og dekker så mye av hovedkortet. Må av med kjøleren for hver minste lille ting jo. Det blir fort kjedelig. Men det er kansje ikke alle som gjør forandringer i pcen 1 gang i uka heller da. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Litt skuffet over at den ikke ble testet passivt. Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Vet noen om denne vil passe inn i et Antec 1200? Jeg tenker da på vifta i sidedøren ned til grafikkortet. Prøvde å montere to vifter på Vendetta 2'en og det var bare i veien slik at jeg ikke kunne lukke døren Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg lurer på hvor mye luft den den 14cm vifta flytter. Jeg kunne tenkt meg et par av dem på vannkjølinga mi. 110,3 m³/t (1200 rpm), 83,7 m³/t (900 rpm), 71,2 m³/t (600 rpm). Det finnes vifter som pusher mer luft, men da blir den annen lyd. Selv på laveste rpm slår denne Mist sine vifter. Men er du ute etter potensiell ennå høyere ytelse, så er Scythe Slip Stream eller Ultra Kaze en mulig vei - dog med hørselskader som resultat av den råeste. Finnes det noen tester på den vifta andre steder? lurer på om den er god til å suge også... -og med det mener jeg om den egner seg til å sette fremme i kabinettet for å suge inn kald luft. Luftkjølerene er jo blitt så gode at det ikke er mye poeng å knote med vannkjøling lenger Problemet er å få ut varmlufta, slik at den ikke blir stående inne i kabinettet og resirkuleres -av den grunn kjører jeg vannkjøling. Lettere å få varmlufta UT av kabinettet. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Luftkjølerene er jo blitt så gode at det ikke er mye poeng å knote med vannkjøling lenger Som med alt annet er det fordeler og ulemper. Du vil fortsatt få bedre temperaturer med vannkjøling. Og denne kjøleren er jo nesten like diger som et fullt vannkjølingssett også Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hadde vært morsomt å sett denne mot en Cooler Master V10 kjøler Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Den DER var lekker. Hadde det ikke vert for at jeg kjøpte meg en Xigmatek kjøler i sommer så hadde jeg nok klikket meg inn og bestilt en med engang Da vet jeg hva det blir NESTE gang Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Finnes det noen tester på den vifta andre steder? lurer på om den er god til å suge også... -og med det mener jeg om den egner seg til å sette fremme i kabinettet for å suge inn kald luft. Kjøleren er også testet hos Xbit labs Her er kun vifta testet. Endret 3. desember 2009 av BAT Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det står da 536,- på Datakjeden.no's nettsider Nei, nå er prisen der på 699,- på webshop, eller 1029,- i butikk. Men jeg kjøper ikke hos Datakjeden uansett, etter at de ble oppkjøpt av Amentio. Lenke til kommentar
wim Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det står da 536,- på Datakjeden.no's nettsider Nei, nå er prisen der på 699,- på webshop, eller 1029,- i butikk. Men jeg kjøper ikke hos Datakjeden uansett, etter at de ble oppkjøpt av Amentio. Ja, de har tydeligvis forandret prisen. Mistenkelig at de skulle prise den til 536,- akkurat den dagen hw.no publiserte en test av den, for så å sette den opp dagen etterpå Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det står da 536,- på Datakjeden.no's nettsider Nei, nå er prisen der på 699,- på webshop, eller 1029,- i butikk. Men jeg kjøper ikke hos Datakjeden uansett, etter at de ble oppkjøpt av Amentio. Ja, de har tydeligvis forandret prisen. Mistenkelig at de skulle prise den til 536,- akkurat den dagen hw.no publiserte en test av den, for så å sette den opp dagen etterpå Aha..konspirasjoner og lokketilbud..? :!: -kan hende for å ha et slags "tilbud". Finnes det noen tester på den vifta andre steder? lurer på om den er god til å suge også... -og med det mener jeg om den egner seg til å sette fremme i kabinettet for å suge inn kald luft. Kjøleren er også testet hos Xbit labs Her er kun vifta testet. Synd de "bare" konsentrerte seg om å måle støy. Jeg hadde gjerne sett en test der man også måler luftgjennomstrømming både ved avsuging og påtrykking, for å si det sånn. Jeg lurer litt på å skaffe meg et par av disse, en til å sette i front av mitt P182, og en på vannkjøling som står med to vifter i push-pull for øyeblikket. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Synd de "bare" konsentrerte seg om å måle støy. Jeg hadde gjerne sett en test der man også måler luftgjennomstrømming både ved avsuging og påtrykking, for å si det sånn. Slutt med grisepraten Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Høhø Hvordan ville denne gjort seg passivt på for eksempel en i5, evt med litt underklokk? En sado-kjøler som dette må da ha noe å fare med også uten vifter? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Synd de "bare" konsentrerte seg om å måle støy. Jeg hadde gjerne sett en test der man også måler luftgjennomstrømming både ved avsuging og påtrykking, for å si det sånn. Slutt med grisepraten Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Skulle gjerne visst hvor den koster 530,-... Rimeligste alternativ i HW`s link til Prissøk er kr.679,- (04.12.2009) Ca. 30% dyrere.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Skulle gjerne visst hvor den koster 530,-... Rimeligste alternativ i HW`s link til Prissøk er kr.679,- (04.12.2009) Ca. 30% dyrere.. Hei! Som nevnt litt lenger opp i denne diskusjonstråden, jekket nettbutikkene opp prisen etter denne testen ble publisert. Lenke til kommentar
Ananassaft Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Detta blir kjøpt for julegavepenger :D Men er det noen problemer når det gjelder RAM. ser den dekker over hele RAM-plassen, har RAM med kjøleribber plass under der? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Kunne tenkt meg en mer stillegående vifte til min Intel i5 prosessor. Er dette viften å gå for? Tenker ikke særlig på overklokking. Støynivået er viktigere. Sånn som jeg oppfattet det i testen så er 12 cm utgaven enda mer støyende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå