Nilsen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Noctua går stort, og de gjør det veldig godt. Les mer Lenke til kommentar
icc Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Kunne vært morsomt å få vite hvordan en mer stille utgave ville holdt seg. Tenker på at man fjerner ene vifta, evt. bytter den ut. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg lurer på hvor mye luft den den 14cm vifta flytter. Jeg kunne tenkt meg et par av dem på vannkjølinga mi. Lenke til kommentar
V3gg3n Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Overraskende lav pris for en slik "high-end"-kjøler det blir bare mer og mer tydelig at man må langt opp i pris og ytelse før vannkjøling blir et godt alternativ til luft Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 akkurat som om ikke pc budsjettet mitt har sprukket allerede.. Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Litt vel stor... Men virker som ett must om man liker aa benche paa benken. Skulle likt og testet med to papst vifter. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Stemmer også for at HW.no tester kjøleren med kun vifta på 140mm på plass. Kan ikke skjønne annet enn at det må holde i massevis... Benyttes forresten medfølgende termisk pasta når dere tester, eller hvordan gjør dere dette? Lenke til kommentar
skrivefeil Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 3 stk av de 14cm-erne påmontert? Bare sånn fordi atte Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg lurer på hvor mye luft den den 14cm vifta flytter. Jeg kunne tenkt meg et par av dem på vannkjølinga mi. 110,3 m³/t (1200 rpm), 83,7 m³/t (900 rpm), 71,2 m³/t (600 rpm). Det finnes vifter som pusher mer luft, men da blir den annen lyd. Selv på laveste rpm slår denne Mist sine vifter. Men er du ute etter potensiell ennå høyere ytelse, så er Scythe Slip Stream eller Ultra Kaze en mulig vei - dog med hørselskader som resultat av den råeste. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Kunne vært morsomt å få vite hvordan en mer stille utgave ville holdt seg. Tenker på at man fjerner ene vifta, evt. bytter den ut. Stemmer også for at HW.no tester kjøleren med kun vifta på 140mm på plass. Kan ikke skjønne annet enn at det må holde i massevis... Benyttes forresten medfølgende termisk pasta når dere tester, eller hvordan gjør dere dette? Det har vi da gjort, graf nummer to på side 4 Der er kjøleren testet med kun 120 mm-viften, den store er altså tatt vekk. Vi bruker vår egen termiske pasta, se testrutiner her: http://www.hardware.no/artikler/oppdatert_...ftkjolere/70428 Og en test av termisk pasta her: http://www.hardware.no/artikler/markedets_...er_kaaret/67451 Endret 2. desember 2009 av Nilsen Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Woooow imponerende! Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Stemmer også for at HW.no tester kjøleren med kun vifta på 140mm på plass. Kan ikke skjønne annet enn at det må holde i massevis... Benyttes forresten medfølgende termisk pasta når dere tester, eller hvordan gjør dere dette? Det har vi da gjort, graf nummer to på side 4 Der er kjøleren testet med kun 120 mm-viften, den store er altså tatt vekk. Men ikke med 140mm-viften! 1 Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Er det planer om og oppdatere resultatene for en del av de tidligere testede viftene, veldig få resultater på 600/1000rpm. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hadde vært morsomt med kun 14mm på lav RPM, helt klart. Det hadde også vært morsomt å se hvordan den klarer seg under heftig overklokking. 1 Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Bare kjapt innlegg: DET STÅR DEN KOSTER 536,- HOS DATAKJEDEN, TRYKKER DU PÅ LINKEN TIL SIDEN HVOR VIFTA ER STÅR DET AT DEN KOSTER 1 029,- !!! Ellers tror jeg dette er noe jeg skal ha, endelig en god kjøler til 1156, men 800kroner hos komplett da gitt Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Må si dette er noe av det mest sexy'e jeg har sett noen gang i en PC. Får nesten litt lyst til og gå tilbake til Luft etter jeg ser hva som blir prestert her i dag Lenke til kommentar
wim Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Bare kjapt innlegg: DET STÅR DEN KOSTER 536,- HOS DATAKJEDEN, TRYKKER DU PÅ LINKEN TIL SIDEN HVOR VIFTA ER STÅR DET AT DEN KOSTER 1 029,- !!! Ellers tror jeg dette er noe jeg skal ha, endelig en god kjøler til 1156, men 800kroner hos komplett da gitt Det står da 536,- på Datakjeden.no's nettsider Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Luftkjølerene er jo blitt så gode at det ikke er mye poeng å knote med vannkjøling lenger Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg lurer på hvor mye luft den den 14cm vifta flytter. Jeg kunne tenkt meg et par av dem på vannkjølinga mi. 110,3 m³/t (1200 rpm), 83,7 m³/t (900 rpm), 71,2 m³/t (600 rpm). Det finnes vifter som pusher mer luft, men da blir den annen lyd. Selv på laveste rpm slår denne Mist sine vifter. Men er du ute etter potensiell ennå høyere ytelse, så er Scythe Slip Stream eller Ultra Kaze en mulig vei - dog med hørselskader som resultat av den råeste. Slipstream funker fint som kabinettvifte men på luftkjølere osv er den elendig, kunne tro det var tilnærma null static pressure. Lenke til kommentar
G Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Nå vokser det seg så stort, at en kanskje må fundere på om utlufting fra kabinettet blir en flaskehals, eller hva tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå