Gå til innhold

Routeren mister nett

Anbefalte innlegg

Har en trådløs router av typen

http://th.giga-byte.com/FileList/Image/com...n-br01g_big.jpg

Gigabyte GN-BR01G

Problemet er at den mister kontakt med Canal Digital-modemet én gang i døgnet. Dette har pågått i et par mnd, helt siden jeg kjøpte den altså. Har sett på innstillingene og har relativt god peiling, men finner ingen god forklaring på dette. Om jeg rebooter den via web interfacen så fungerer den smertefritt i cirka ett døgn igjen, så den går ikke helt ned, bare mister kontakt med modemet mens forbindelsen til PC-ene er ok.

Noen tips eller erfaring med denne routeren?

Endret av Biff Malibu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, for meg høres det ut som det er noe med leasetid ol. Det kan være at routeren din ber om ip fra modemet hvert døgn, og da hender det at den bryter nett, men det er ikke normalt.

Siden du har Canal Digital benytter du DHCP, som i praktis er always-on connection.

Har du prøvd å oppdatert firmwaren?

Lenke til kommentar
Hmm, for meg høres det ut som det er noe med leasetid ol. Det kan være at routeren din ber om ip fra modemet hvert døgn, og da hender det at den bryter nett, men det er ikke normalt.

Siden du har Canal Digital benytter du DHCP, som i praktis er always-on connection.

Har du prøvd å oppdatert firmwaren?

Firmware er oppdatert, og leasetid er 24t, noe som stemmer med mitt disconnect-mønster. Ringte faktisk CD i går og han fyren sa faktisk jeg har statisk IP, og ga meg en IP som begynner på 105 tror jeg det var. Prøvde legge den inn på den trådløse routeren og sette opp til statisk IP, men da hadde jeg ikke nett i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...