Gå til innhold

Hvordan er LG- mobilene?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har en LG KF750 secret idag, og er kjempefornøyd med brukervennligheten og kvaliteten.

Noen ting trekker derimot voldsomt ned og jeg er derfor i tvil om jeg skal ha ny LG telefon neste gang, hvis det ikke er forandret.

1 -Når telefonen er i standby, er skjermen helt svart. Ingen klokke eller noe som indikerer om telefonen har strøm og lignende.

Opplever derfor at telefonen går tom for strøm uten at jeg merker det.

Det hjelper heller ikke med LG sitt sære batterimåler med tre streker som indikerer mye strøm, finn lader, og tom isteden for indikering av reststrøm igjen med 1/3, 2/3 og 3/3 full.

2 -Telefonen har en mine ting valg, med mine bilder, mine lyder, mine videoer osv under.

Her legges bl.a alle bildene fra alle mappene i mine bilder.

Det som er veldig dumt med det er at ikke alle bildene er ment for alle, og det blir knotete når nakenbildene legger seg blandt familiebildene og firmafesten som gikk over styr.

Her kan man løse dette litt ved å dele opp i mapper og bruke filbehandleren til å bla oss frem til en mappe for å vise innholdet i denne mappen, men uansett så er det irriterende at alle bildene ligger så synlig og tilgjengelig for alle og enhver.

3 -Tastaturlyset slår seg av etter ca. 10 sekunder i en samtale.

Problemet med det er at når man skal f.eks navigere gjennom talemenyer i mørket så ser man etter kort tid ikke hva man skal trykke på når menyen er lest opp.

4 -For lite internminne.

I tester så blandes internminne/ram sammen med lagringsminne, og det er derfor vanskelig å vite dette på forhånd.

Saken er at når jeg surfer på sider med mye data, f.eks bilder, så blir internminnet fullt og når det skjer så restarter telefonen seg automatisk.

Dette gjør bl.a at telefonen ikke har nok minne til å besøke alle sidene, men også at info man har slitt med å finne på en side man har lett etter plutselig forsvinner når telefonen restartes og man må lete påny.

I og for seg så burde det ikke være teknisk umulig å løse disse problemene.

1 -Her kunne man fått ny firmware med skjermsparer, f.eks en klokke.

2 -Mine ting menyvalget burde vært fjernet

3 -Tastaturlyset burde vært på så lenge samtalen varte

4 -Smell inn mer minne.

Har nyere LG telefoner løst dette mer elegant, eller er det samme tull nå også?

Har eventuelt samsung eller andre dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Ser i tester at ihvertfall LG GD900 sliter med akkurat samme problemer.

Lys i tastaturet slukkes etter kort tid, og begrenset internminne gir begrensninger bl.a på epost sending og mottak (begrenset til 1 Mb begge veier).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...