FlinkeFreddy Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Sitter fast ass. MYE pensum å lese på, og jeg klarer ikke helt å begynne. Noen som er i samme situasjon? Noen som har noen gode tips ? Har liste over de delene av pensumet foreleser anbefalte å lese på, kan poste det hvis noen trenger det. Lenke til kommentar
Weralife Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei! Same here:) Lurer om studieguiden er like aktuell i markedsføring som i bedriften? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Fikk nettopp tak i en studieguide, og den er superduper å bruke sammen med Kotler. Leser de sterkt forkortede kapitlene i Guiden, for å lese den engelske boka. Fungerer greit. Tviler på at man får noe særlig bedre enn en D ved å bare lese nettguiden, men er dritbra som et verktøy! Hvilken skole går du på ? Lenke til kommentar
Weralife Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Takk for svar! BI Bergen:) Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Sitter på første kapittel, og tenkte jeg skulle lese litt om fig. 1.4... Noen som har skjønt hva "performance marketing" dreier seg om ? Er det ikke egentlig bare en form for CSR? Lenke til kommentar
Bergon Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Sitter på første kapittel, og tenkte jeg skulle lese litt om fig. 1.4... Noen som har skjønt hva "performance marketing" dreier seg om ? Er det ikke egentlig bare en form for CSR? Hvilket læringsmål knytter du fig. 1.4 opp mot? : S Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 etter den lista foreleser sa vi burde kunne... Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 kan foresten sende den lista på pm for de som er interessert ? Lenke til kommentar
Weralife Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 kan foresten sende den lista på pm for de som er interessert ? Takk på forhånd=) Lenke til kommentar
hilde89 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 heeei! jepp, da var vi bi-studenter ferdig med en eksamen og nå er det vel bare å begynne å lese på markedsføringen... på denne type eksamen har jeg fått inntrykk av at det kommer mange små spørsmål som må besvares.. så derfor må en nok skaffe seg en god oversikt over heeeeeeeeeeele pensum for å gjøre det bra på eksamen.. Lenke til kommentar
robin7 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Sitter fast ass. MYE pensum å lese på, og jeg klarer ikke helt å begynne. Noen som er i samme situasjon? Noen som har noen gode tips ? Har liste over de delene av pensumet foreleser anbefalte å lese på, kan poste det hvis noen trenger det. Måten jeg forbereder meg på, er gjennom å besvare kunnskapsmålene samtidig som jeg bruker benytter både kursansvarlig og forelesers foilere, i tillegg til mine private notater. heeei!jepp, da var vi bi-studenter ferdig med en eksamen og nå er det vel bare å begynne å lese på markedsføringen... på denne type eksamen har jeg fått inntrykk av at det kommer mange små spørsmål som må besvares.. så derfor må en nok skaffe seg en god oversikt over heeeeeeeeeeele pensum for å gjøre det bra på eksamen.. De tidligere eksamensoppgaven i MRK2714 fra høsten 2005 og til nå, var alle mellom 5 og 7 spm. Har du fått vite av foreleser eller kursansvarlig at eksamensformen er blitt endret eller et dette bare noe du antar? Lenke til kommentar
hilde89 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Sitter fast ass. MYE pensum å lese på, og jeg klarer ikke helt å begynne. Noen som er i samme situasjon? Noen som har noen gode tips ? Har liste over de delene av pensumet foreleser anbefalte å lese på, kan poste det hvis noen trenger det. Måten jeg forbereder meg på, er gjennom å besvare kunnskapsmålene samtidig som jeg bruker benytter både kursansvarlig og forelesers foilere, i tillegg til mine private notater. heeei!jepp, da var vi bi-studenter ferdig med en eksamen og nå er det vel bare å begynne å lese på markedsføringen... på denne type eksamen har jeg fått inntrykk av at det kommer mange små spørsmål som må besvares.. så derfor må en nok skaffe seg en god oversikt over heeeeeeeeeeele pensum for å gjøre det bra på eksamen.. De tidligere eksamensoppgaven i MRK2714 fra høsten 2005 og til nå, var alle mellom 5 og 7 spm. Har du fått vite av foreleser eller kursansvarlig at eksamensformen er blitt endret eller et dette bare noe du antar? eg synes 5-7 er mange .. hvertfall i forhold til bedriften der me måtte velge å svare på 1 av 2 spm Lenke til kommentar
robin7 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 eg synes 5-7 er mange .. hvertfall i forhold til bedriften der me måtte velge å svare på 1 av 2 spm Begge eksamensformene er nok like omfattende pensummessig, selv om bedriften eksamen virket litt snillere.. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Fordelen med flere spørsmål kontra bare et eller to, er at man ikke setter seg fast. Man kan helt sikkert gi greie svar på minst tre - fire stykker. Jeg antar at det er lettere å stå på en slik eksamen, enn om man hadde fått to spørsmål basert på deler av pensum man ikke har lest. uansett, sitter å leser på kap. 5. Hvordan oversetter man "database marketing" på en god måte ? Flere enn meg som sliter med å få en god oversikt over pensum ? Lenke til kommentar
robin7 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Flere enn meg som sliter med å få en god oversikt over pensum ? For å få en bedre oversikt over pensum, vil jeg anbefale at du går igjennom kunnskapsmålene som foreleser eller kursansvarlig har tilgjengeliggjort på Blackboard, og forsøker å besvare de. Eksamen blir trossalt bygd på bakgrunn av disse, så kan du de er du veldig godt rusta til å prestere. Å gå slavisk gjennom kunnskapsmålene vil også fungere som en mer systematisk gjennomgang av pensum som nettopp vil gi deg den oversikten du søker. Personlig syntes jeg den gir en følelse av kontroll også. En kontroll over hva man kan og ikke kan, i tillegg til hva man har igjen å lære til man er ferdig. Kunnskapsmålene er gode knagger som bidrar til å gi deg indikasjon på hvordn du står i forhold til pensum og lesingen. Dagen før eksamen kan det også være en fordel å arrangere en kollokvie sammen med de mer ambisiøse studbuddiene slik at du får anvendt kunnskapen. Forskning tilsier at et gjennomsnittsmenneske husker og bedre forstår 90% av det man forteller og forklarer til andre (anvender det man har lest og jobbet med), mens man kun husker 10% av det man leser første gang. Ved å følge en systematisk plan er det også enklere å motivere seg til å jobbe, ettersom man har flere konkrete delmål å jobbe mot (forstå hvert og enkelt kunnskapsmål) og i tillegg, det endelige målet: A på eksamen. Hvordan gikk "casene" dine? Endret 3. desember 2009 av robin7 Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Spennende Diskusjon! Jeg vil bli med, men kan du poste det greiene du snakka om, slik at jeg/vi også får en liten oversikt over hva det dreier seg om? Har nemlig tenkt til å gå BI revisjon om 1 år, og da lurer jeg på hvordan det foregår, altså hvordan/hva/når leser man osv... Kanskje eksempler på eldre eksamener og prøver/innleveringer takk. Takk og bukker, håper på svar Lenke til kommentar
robin7 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Spennende Diskusjon! Jeg vil bli med, men kan du poste det greiene du snakka om, slik at jeg/vi også får en liten oversikt over hva det dreier seg om? Har nemlig tenkt til å gå BI revisjon om 1 år, og da lurer jeg på hvordan det foregår, altså hvordan/hva/når leser man osv... Kanskje eksempler på eldre eksamener og prøver/innleveringer takk. Takk og bukker, håper på svar Jeg går siviløkonomstudiet og har ikke akkurat oversikt over hva men leser som revisjonsstudent. Det jeg dog vet er at det riktignok er mye av det samme pensum for alle førsteårsstudentene uavhengig av valgt studium. Men, hva som er pensum i år, er ikke nødvendigvis pensum neste år. Du kan finne pensum for revisjonsstudenter ved å klikke deg inn på revisjon under bachelorstudier på www.bi.no. Her er kunnskapsmålene for markedsføring for førsteåret på siv.øk studiet (tror markedsføringen er felles for alle studieretninger første året) L_ringsm_l.doc Endret 3. desember 2009 av robin7 Lenke til kommentar
hilde89 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) må si meg enig i det ovenfor; det å jobbe seg gjennom kunnskapsmålene er den beste måten å jobbe seg gjennom pesnum på. sitter selv og jobber med det nå, og føler at jeg får en god oversikt over pensumet. MEN; noen som vet hva som menes med; b2b, b2c, b2 government, osv?! satt å bladde gjennom forelesningsnotatene mine i går, men jeg har glemt å notere ned hva det stod for/var. noen som har peiling?? Endret 4. desember 2009 av hilde89 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Har aldri hørt om det engang Mye jeg kommer til å hoppe over/kutte ut å lese på. Er et vanvittig stort pensum. Tror jeg skal slite en del på eksamen, for å si det sånn ....FAEN! Lenke til kommentar
moshk Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg har samme eksamen på tirsdag... Det som også er viktig å huske på; de kapitlene som case-oppgavene omhandlet! spm fra disse kan jeg med 100% sikkerthet si at kommer på eksamen! Gå gjennom de kapitlene samt læringsmålene så blir det bra dette her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå