razzle Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Trenger en DVI+toslink til HDMI adapter, men har problemer med å finne en butikk i Norge som selger. Kunne kjøpt fra utlandet, men det haster litt. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Tror du sliter litt med en adapter som omformer optiske signaler til elektriske signaler. Lenke til kommentar
razzle Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Javel? Så f.eks. denne fungerer altså ikke? DVI+SPDIF & Toslink til HDMI Må innrømme at jeg har lite peiling på dette.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) EDIT: nvm, den hadde egen strømomformer. Jeg ser dog at to stykker har ratet den med en stjerne, så kanskje man skal være skeptisk? HVis du nevner noe om hva du skal bruke den til så er det lettere å hjelpe deg. Endret 4. desember 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
razzle Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 La merke til ratingen, men var bare et eksempel. Om det er en dårlig løsning eller bare kvaliteten på akkurat dette produktet er dårlig aner jeg ikke. Skal koble sammen PC og TV. PC'en min har ikke HDMI ut, bare DVI. av lydutganger er det bare optisk og minijack. TV'en min har HDMI innganger, men ingen lydinngang. Så tenkte det kanskje kunne finnes noe som fører sammen DVI og optisk lyd til HDMI. Alternativet er å kjøpe nytt skjermkort med HDMI utgang, noe jeg har veldig liten lyst til. Takk for hjelpen så langt.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 De fleste moderne skjermkort støtter lyd ut via dvi, hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
razzle Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Har et Point of View 8800GT 512MB. Visste ikke at det gikk an med lyd via DVI.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Du trenger en lydkabel fra hovedkortet sin interne s/pdif utgang til 8800gt sin s/pdif sin lydinngang tror jeg. Og så vil du få lyd vha dvi-hdmi adapteren som fulgte med skjermkortet. Lenke til kommentar
razzle Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Ok. Vet du hvor på skjermkortet den skal sitte også? Klarer ikke å se noen kontakt, hvis det er samme utseende som den på hovedkortet. Mulig den er skjult under dekselet? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Jeg mener å huske at det er en 2-pins kontakt, ved siden av sli-kontakten. EDIT: det er ingen toslink eller coaxial kontakt, det er en intern s/pdif kontakt. Endret 8. desember 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
razzle Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Da fant jeg den, skjult under viftedekselet. Og bestilte nettopp kabel, så da skal alt bli i orden når den kommer. Mange takk for hjelpen, sparte meg for endel kroner og bryderi der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå