abene Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Ny versjon av Virtualbox er klar med en rekke nyheter. Les mer Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 finfin ting virtualbox.. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Noen som har testet denne opp mot vmware WS eller server? Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Virtualbox gir bedre ytelse. Kan mappe opp folder/disker rett i virtuell maskin. Dessverre mangler Virtualbox ett migreringsverktøy for P2V. Derimot kan problemet løses på følgende måte: http://blog.subaquatic.net/archives/virtualbox-p2v-success/ En annen ting Virtualbox mangler er auto poweron ved boot og autoshutdown ved shutdown av windows host. Noen som har en fin løsning for gitt problem? Når det kommer til backup av hele images live på windows host.. Noen som vet om noen bra løsning i Virtualbox? Kanskje ved bruk av VSS? Endret 2. desember 2009 av XereX2 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Ja Virtualbox brukes til så mangt, blant annet den sære nettbanken min. Lenke til kommentar
TorAtle Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Leser denne Chrome OS-imagene (.vmdk) man finner på nettet? Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Leser denne Chrome OS-imagene (.vmdk) man finner på nettet? http://blog.subaquatic.net hevder så. Som du ser så kan det by på driver prob for IO APIC. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Driver å tester virtualbox på 32bit XP host med 64bit freebsd og ubuntu guest nå. Det kan se ut til at ytelsen er noe bedre enn vmware. Minnehåndteringen virket litt simpel, men den pauset maskiner ved for lite minne på en grei måte. Konfigurering virker å være tilstrekkelig omfattende til at en kan få gjort det meste som er av interesse på desktop miljøer. Håper den kjører like smertefritt under OSX. Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg har testet Chrome OS-imagene (.vmdk) man finner på nettet i Virtual-BoX, fungerer, men det er ikke superstabilt enda, har tryna et par ganger. Vet ikke om det er pga. Vbox eller über-beta-os Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Om man er überparanoid, vi dette være et program som gjr at man kan surfe hvasomhelst uten å få ødeleggende virus? Hva er det egentlig? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Du kan nok surfe uten å få virus på host systemet, men ip adressen din er fremdeles den samme. Så du er ikke anonym. Men på den annen side kan du jo rolle tilbake til en eldre snapshot, så er all historikk borte. Lenke til kommentar
[space] Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 En annen ting Virtualbox mangler er auto poweron ved boot og autoshutdown ved shutdown av windows host. Noen som har en fin løsning for gitt problem? Kan Virtualbox dette på linux host? Da er jeg i så fall rimelig sikker på jeg går over til Virtualbox. Kjører i dag vmware på linuxserver, og bruker webguien til å holde oversikten. Har Virtualbox noen lignende muligheter? Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Kan Virtualbox dette på linux host? Da er jeg i så fall rimelig sikker på jeg går over til Virtualbox. Kjører i dag vmware på linuxserver, og bruker webguien til å holde oversikten. Har Virtualbox noen lignende muligheter? Jepp. Det finnes flere løsning på det. Noen penere enn andre. Har en link til en veldig pen løsning hjemme. Skal poste den i kveld Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Etter å sitte og google litt fant jeg også en måte å kjøre auto power-on og off. Skal vistnok også fungere i Win7 64bit http://www.virtualbox.org/ticket/767 http://forums.virtualbox.org/viewtopic.php...2&start=135 Da mangler jeg kun en fin løsning for å ta hurtig kopi/backup av maskinene også så er jeg happy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå