Nion Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei. Jeg kjøpte en Acer Aspire 5810TG. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484989 Veldig lang battarie levetid tenkte jeg og fin grafikk kort. Denne pcen passer fint for skolearbeid. Men, den er så treg synes jeg, er det på grunn av Vista Home? Jeg har bestilt Windows 7 med håp at pcen vil jobbe litt raskere med den. Men poenget er at jeg savner kraften og er det mulig å skifte prossesor til en som yter mere enn Intel Core 2 Solo processor SU3500 (1.4 Ghz, 800 Mhz FSB) Er det mulig å skifte til en annen processor med 4 kjerner kanskje? Kan dere gi noen råd ? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 du får nok ikke skifta cpu på disse nei, prosessoren er lodda rett på hovedkortet. og om det har vært mulig å skifte så har nok batteritiden gått rett i gulvet samt at kjølinga ikke ville håndtert det. men du vil nok merke en forbedring med windows 7 Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Du har den beste prosessoren som passer til akkurat den socketen, SU3500. Så uansett er det ikke mulig for deg å oppgradere. Pass på at maskinen står i performance mode når du ikke bruker batteriet for å få opp ytelsen - husk også at det er en "Ultra-Low Voltage" prosessor det du har, nettopp for å få opp batteritiden på maskinen. Samt at det er en single-core. Har hørt en del klager, spesielt fra folk som sitter med Vista, på ytelsen man opplever med slik prosessor. Endret 2. desember 2009 av stonebro Lenke til kommentar
weebl Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Stonebro: Du får da SU9400 som er en dualcore på 1,4*2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå