Gå til innhold

Kjøp av directx 11 skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei! Som det står i emnetittelen så skal jeg anskaffe meg et eller to kort av dx11 sjangeren.

Saken er som følger at jeg ikke har fått hengt meg på av hva som skjer eller hva som er best så langt. Har dere i dette forumet peiling eller tanker om hva som er/blir best av både Nvidia og Ati så skriv det på denne måten her;

Nvidia:

Best

Bedre

Bra

Ati:

Best

Bedre

Bra

Vennlig hilsen Jota'n

Endret av GeneralJota
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De eneste kortene på markedet idag med støtte for DX11 er Ati 5000 serien. HD 5870 er det beste single GPU grafikkortet på markedet idag. HD 5970 er det kraftigste Grafikkortet du finner, men det er et dual GPU kort (2x 58xx). Det er dessverre tilnærmet umulig å få tak i noen kort fra 5000 serien før rundt Januar. Nvidia kommer til å langsere et nytt kort, Fermi GT300, som kommer i 2010. Dette kortet kommer etter all sannsynlighet til å bli det raskeste Single GPU grafikkortet på markedet, men du må regne med å vente helt til sen vinter/vår 2010 for å få et eksemplar.

Edit:

Min mening av ATI og Nvidia idag:

ATI: Best

Nvidia: Dårlig

Hvis du skal kjøpe et high end grafikkort idag er ATI det eneste rette valget, vi får håpe at Nvidia har noe bra på lager med Fermi :D

Endret av Alkohoel
Lenke til kommentar
De eneste kortene på markedet idag med støtte for DX11 er Ati 5000 serien. HD 5870 er det beste single GPU grafikkortet på markedet idag. HD 5970 er det kraftigste Grafikkortet du finner, men det er et dual GPU kort (2x 58xx). Det er dessverre tilnærmet umulig å få tak i noen kort fra 5000 serien før rundt Januar. Nvidia kommer til å langsere et nytt kort, Fermi GT300, som kommer i 2010. Dette kortet kommer etter all sannsynlighet til å bli det raskeste Single GPU grafikkortet på markedet, men du må regne med å vente helt til sen vinter/vår 2010 for å få et eksemplar.

Edit:

Hvis du skal kjøpe et high end grafikkort idag er ATI det eneste rette valget, vi får håpe at Nvidia har noe bra på lager med Fermi :D

Er du en ATI fanboy eller mener du begge deler :)? Regner med at Nvidia kommer ut med noe sykt noe, venter til Februar neste år. Skal bygge om maskina til Battlefield BC2 :D

Lenke til kommentar
Nvidia har ikke gitt noen offisiell dato på når GT300 skal komme ut, så om du vil kjøpe idag og vil ha med dx11 støtte er ATI det eneste alternativet.

Du får nesten ikke kjøpt ATI idag heller, for de er utsolgt nesten overalt! Alle vil ha en del av ATI for tia, så ikke tro at man kan skaffe seg ett 5870 før jul ;-P

Lenke til kommentar

Edit:

Er du en ATI fanboy eller mener du begge deler :)? Regner med at Nvidia kommer ut med noe sykt noe, venter til Februar neste år. Skal bygge om maskina til Battlefield BC2 :D

Jeg er ikke ATI fanboy! :p Men faktum er at per dags dato er ATI det ENESTE riktig å velge om du skal ha high end grafikkort! Jeg tviler ikke på at GT300 vil bli kjempe bra, men jeg tviler på at kortet vil bli så bra de vil ha det til :p Dessuten sies det at GT300 vil være i prisklassen med HD5970

Lenke til kommentar
Hei! Som det står i emnetittelen så skal jeg anskaffe meg et eller to kort av dx11 sjangeren.

Saken er som følger at jeg ikke har fått hengt meg på av hva som skjer eller hva som er best så langt. Har dere i dette forumet peiling eller tanker om hva som er/blir best av både Nvidia og Ati så skriv det på denne måten her;

Nvidia:

Best

Bedre

Bra

Ati:

Best

Bedre

Bra

Vennlig hilsen Jota'n

Alle kortene fra ATI med betegnelsen: HD5850 - HD5870 - HD5970 er top of the end hva skjermkort med DirectX 11 angår i skrivende stund.

Ingen av kortene til Nvidia har for tiden directX 11 støtte.

Min mening av de tre nevnte kortene:

HD5850 - Drar de fleste spill på maks kvalitet og er ett virkelig bra kort.

HD5870 - Kortet som for noen uker siden var det beste fra ATI og derfor også hakket bedre enn førstnevnte.

HD5970 - Rett og slett det beste kortet på markedet med directX 11 støtte. Jeg vil kalle dette kortet for overkill, men det beste koster!

Jeg har forøvrig hørt at sistnevnte kort er veldig stort, og derfor bør du dobbletsjekke om du har plass til dette kortet i kabinettet.

Vi du ha best mulig ytelse så har jeg lest av tester at 2x5870 (crossfire) er raskere og bedre enn ett HD5970. Men dette blir nok antakelig enda dyrere.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...