Autokrator Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Skrothaugen av en Pc har slått seg vrang igjen. Alle mine forsøk på å spille blir effektivt stoppet av at spillene fryser hver gang jeg kommer til noe "3D". Ctrl alt del tar deretter et halvt minutt eller så for å virke, da med beskjeden om at "atikmdag has stopped responding and has succesfully recovered" nede på oppgavelinja. Dette skjedde vel ikke så alt for lenge etter jeg hadde installert 9.11 driverne til ati, så har prøvd å gå tilbake til tidligere (med Driver Sweeper og hele pakka) uten at det har hjulpet. Bortsett fra å kassere hele skiten har jeg få ideer om hva som kan gjøres, eller hvorfor dette plutselig har skjedd. Vista 64 Hd 4870 E8500 MSI X48C Platinum 4 gb ram f1 spinpoint disker 750w toughpower EDIT: Se neste post. Endret 2. desember 2009 av Autokrator Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Skrothaugen av en Pc har slått seg vrang igjen. Alle mine forsøk på å spille blir effektivt stoppet av at spillene fryser hver gang jeg kommer til noe "3D". Ctrl alt del tar deretter et halvt minutt eller så for å virke, da med beskjeden om at "atikmdag has stopped responding and has succesfully recovered" nede på oppgavelinja. Dette skjedde vel ikke så alt for lenge etter jeg hadde installert 9.11 driverne til ati, så har prøvd å gå tilbake til tidligere (med Driver Sweeper og hele pakka) uten at det har hjulpet. Bortsett fra å kassere hele skiten har jeg få ideer om hva som kan gjøres, eller hvorfor dette plutselig har skjedd. Vista 64 Hd 4870 E8500 MSI X48C Platinum 4 gb ram f1 spinpoint disker Sjekk at ikke kortet er fullt av støv. Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Oppdatering: Kom plutselig til å tenke over det at det kanskje ikke skulle lyse rødt fra en lampe på kortet. Lampen som lyses kalles d601, "critical core power fault" ifølge nettet. Høres ikke så bra ut? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det skal det ikke. Skjermkortet får ikke strøm. Sjekk kabel mellom psu og skjermkort. Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Vifta går jo rundt, så noe strøm må den vel få? Ledninger og kontakter ser og kjennes ut til å sitte som de skal i alle fall. Om det er noe problemer med PSUen er vel mulig, men bare et år gammel er vel ikke akkurat den det som vanligvis ryker? HD4870 LEDs D1601 - Red LED On, shows critical temperature fault D1602 - Red LED On, shows External power connector A was removed D1603 - Red LED On, shows External power connector B was removed D601 - Red LED On, shows critical Core power fault http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...;threadid=97885 Det er alstå den siste, D601, som lyser hos meg. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Core power ja, svidde regulatorer på selve kortet... Høres ut som RMA om du har stock kjøling. Krasjer vel på autotune i ccc også da? Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Har aldri rørt autotune eller overklokking biten av CCC, burde jeg kjøre autotune for å sjekke om det krasjer? Har prøvd å søke litt rundt om d601 lampa uten egentlig å finne noe håndfast. Det virker som det til tider har med overoppheting å gjøre, er det det du mener med svidde regulatorer? Nå har jeg sjekket den temperaturen som står i CCC jevnlig, og såvidt jeg vet har den aldri vært noe særlig over 60 grader i alle fall. Har ikke modifisert kortet med noe kjøesystemer nei. Er det noe måte å se dette på kortet i så fall, for å bekrefte at disse tingene er svidde? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Skjermkort funker slik at når du ikke benytter 3D kjører kortet på lave frekvenser og trekker bare litt strøm fra pcie-slotten. Når du starter et spill eller autotune, klokker kortet opp og begynner å trekke ekstra støm fra kontaktene bak på kortet. Dette kontolleres av en spenningsregulator som jeg tror tåler 125 grader og nesten like mange ampere. Om denne er skadet (noe som skal godt gjøres med tanke på spec), så er det ikke mye å gjøre, annet enn garanti eller aldri la det klokke opp i 3D... Edit : på mitt gamle ti4200 kunne jeg se det på lakkerte kondensatorer, men på mitt nåværende hd4870 er det bare en stor ic. Tror ikke det vil vises så godt på den. Endret 3. desember 2009 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Vel, får prøve å sende det inn på garantien da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå