theresaaa Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei. Jeg har et stereoanlegg av denne typen: http://www.comparestoreprices.co.uk/images...sonic-scpm9.jpg Det er nå litt over fem år gammelt, og jeg forventer ikke at det skal funke som et nytt anlegg lengre. Men, de siste ukene har den sluttet å lese cder. Den prøver å lese cden (både brente plater og vanlige cd-plater) og det er kun noen få utvalgte som funker. Jeg har en helt ny vanlig cd og den funker, men om jeg brenner en plate vil den ikke leses, kun i noen tilfeller. FØR jeg kjøper nytt stereoanlegg, er det noe jeg kan gjøre for å fikse det? Eller er det bare å dumpe det på dynga og kjøpe nytt? BTW: Jeg er meget lite kyndig på området, så vær greie. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det er svært vanlig at det over tid samler seg støv og dritt på lesehodet inni cd-spillere. For å hjelpe kan man kjøpe en cd-renseplate til en billig penge. Vil tro de aller fleste el-butikker har dette å selge. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Laseren i CD-spilleren sitter på en bevegelig enhet, slik at den kan bevege seg ut og inn langs CD-platen, dette fører til vibrasjoner, slik at komponenter i laser-hodet (selve lasere, linser, prismer, motor osv.) kan forskyves noe. Det vil også kunne legge seg støv, fett og andre uhumskheter på linsene, som fører til problemer med lesing av CD'er. Mange tror at en CD-spiller ikke har behov for vedlikehold, men det har den altså. Leverer du spilleren til service, vil de enkelt kunne rense og kalibrere den, og den burde i teorien, bli like god som ny. Endret 2. desember 2009 av LunarG Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Okei, nå har jeg vært nede på den lokale Elkjøp og fortalt at stereoanlegget mitt ikke vil lese cder lengre, og jeg vil ha en renseplate. Det jeg fikk var en dvd og den kan heller ikke leses av stereoanlegget. Hrmpf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå