Gå til innhold

Stereoanlegget vil ikke lese noen cder

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et stereoanlegg av denne typen: http://www.comparestoreprices.co.uk/images...sonic-scpm9.jpg

Det er nå litt over fem år gammelt, og jeg forventer ikke at det skal funke som et nytt anlegg lengre. Men, de siste ukene har den sluttet å lese cder. Den prøver å lese cden (både brente plater og vanlige cd-plater) og det er kun noen få utvalgte som funker. Jeg har en helt ny vanlig cd og den funker, men om jeg brenner en plate vil den ikke leses, kun i noen tilfeller.

FØR jeg kjøper nytt stereoanlegg, er det noe jeg kan gjøre for å fikse det? Eller er det bare å dumpe det på dynga og kjøpe nytt?

BTW: Jeg er meget lite kyndig på området, så vær greie. :p Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laseren i CD-spilleren sitter på en bevegelig enhet, slik at den kan bevege seg ut og inn langs CD-platen, dette fører til vibrasjoner, slik at komponenter i laser-hodet (selve lasere, linser, prismer, motor osv.) kan forskyves noe. Det vil også kunne legge seg støv, fett og andre uhumskheter på linsene, som fører til problemer med lesing av CD'er. Mange tror at en CD-spiller ikke har behov for vedlikehold, men det har den altså. Leverer du spilleren til service, vil de enkelt kunne rense og kalibrere den, og den burde i teorien, bli like god som ny.

Endret av LunarG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...