potetgull Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei jeg er på jakt etter en ny bærbar, men usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Trenger egentlig en som kan erstatte min stasjonære best mulig. Den skal brukes til nye og kanskje kommende Spill, 3dmax og video redigering. Størrelse og vekt bryr jeg meg lite om. Så litt på Multicom Kunshan D900-i7 med INTEL Core i7 975 Extreme 3.3GHz, men skjermen virket så dårlig ? Er Multicom Kunshan W860 - et bedre alternativ? Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Den råeste ytelsen vil du få med D900-i7. Denne har desktop Core i7-prosessor. Skjermen er riktignok widescreen 1920x1200 istedetfor 1920x1280, men direkte dårlig er det vel ikke ... pimp opp en av drive-bayene med en skikkelig SSD så har du en desktop-erstatter ulik noen annen. W860 er også et veldig bra (og billigere) alternativ. En maskin med GTX280 vil dra alt uansett. Det eneste som kan få det kortet til å vise antydninger til svetting er Crysis Warhead med ultra-settings. Er du villig til å bruke 25k, er D900 det beste alternativet. For 15k blir det W860 med GTX280. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det er da mye bedre med M980 med GTX 280M i SLI. Selv om prosessoren såklart blir en del dårligere enn en desktop, og litt dårligere enn en mobil i7, vil ikke dette bli noe problem. SLI er viktigere for fremtidige spill enn en grom prosessor. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg ville heller gått for Multicom Kunshan W870, mye penere enn den harry M980, D900 er selvsagt et sterkt alternativ, men vis du liker litt fett og pimpa design, så ville jeg anbefalt Alinware M15x eller M17x, de er overpriset, ja jeg vet det! Men de er sykt fete, og de har mye kule sikkerhetsapplikasjoner. Les litt på dell.no og multicom.no, så kan du se forskjeller. Angående service så er både dell og multicom veldige bra! Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Alienware-designet er jo aldeles forferdelig. Glorete, sterke farger, overforbuk av ting som blinker og ser "sci-fi" ut. Men her er det smak og behag. Uansett er de maskinene til tider veldig overpriset. Må vel opp i 30.000+ for en modell med 2xGTX280 i SLI? Mens på M890 kan man få det til drøye 20. Ingenting som vil slå et slikt oppsett i ren spill- og 3D ytelse ihvertfall. D900 har ganske kjedelig design ja, men utformingen på chassis er mye pga. at den skal kunne takle å kjøle ned den kraftige prosessoren. Dessuten; finnes det egentlig noe annet design enn en boks med lokk på? Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Alienware-designet er jo aldeles forferdelig. Glorete, sterke farger, overforbuk av ting som blinker og ser "sci-fi" ut. Men her er det smak og behag. Uansett er de maskinene til tider veldig overpriset. Må vel opp i 30.000+ for en modell med 2xGTX280 i SLI? Mens på M890 kan man få det til drøye 20. Ingenting som vil slå et slikt oppsett i ren spill- og 3D ytelse ihvertfall. D900 har ganske kjedelig design ja, men utformingen på chassis er mye pga. at den skal kunne takle å kjøle ned den kraftige prosessoren. Dessuten; finnes det egentlig noe annet design enn en boks med lokk på? Enig i det ja, og ja, prøvde og konfiguere litt, kom opp i 32 000 Gå for D900 du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå