Gå til innhold

Trenger brenneprogram for DVD

sampaka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har filer på DVD-video format, dvs. mappene AUDIO_TS og VIDEO_TS der den siste blant annet inneholder VOB-filer, er InfraRecorder gratis, på norsk og veldig egnet til all slags brenning (også til/fra image-filer). Hvis videofilene dine er i et annet format, må de konverteres først før du brenner en DVD-video (som ikke bør forveksles med å brenne videofiler til en data-DVD, som InfraRecorder også egner seg utmerket til).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmmmm. Nå har jeg prøvd infrarecorder, men fortsatt er det ting som ikke stemmer helt. Når jeg setter DVD'en i spilleren får jeg opp ei liste med filer, hvor menyen er første fil, rulleteksten er siste fil, og deler av filmen (vobfiler) er i midten. Jeg kan gå inn og "starte" hver fil, men jeg får dem ikke opp som en vanlig dvd, dvs jeg kan få opp menyen ved å trykke på fila, men jeg kan ikke bruke menyen fysisk ved å velge subtitles og lignende. Hva er det jeg gjør galt?

Lenke til kommentar
Hmmmm. Nå har jeg prøvd infrarecorder, men fortsatt er det ting som ikke stemmer helt. Når jeg setter DVD'en i spilleren får jeg opp ei liste med filer, hvor menyen er første fil, rulleteksten er siste fil, og deler av filmen (vobfiler) er i midten. Jeg kan gå inn og "starte" hver fil, men jeg får dem ikke opp som en vanlig dvd, dvs jeg kan få opp menyen ved å trykke på fila, men jeg kan ikke bruke menyen fysisk ved å velge subtitles og lignende. Hva er det jeg gjør galt?
en DVD-video (som ikke bør forveksles med å brenne videofiler til en data-DVD, som InfraRecorder også egner seg utmerket til).
Lenke til kommentar
Jeg kan gå inn og "starte" hver fil, men jeg får dem ikke opp som en vanlig dvd, dvs jeg kan få opp menyen ved å trykke på fila, men jeg kan ikke bruke menyen fysisk ved å velge subtitles og lignende. Hva er det jeg gjør galt?

Fra oppstartmenyen i InfraRecorder velger du knappen "Video Disc".

Alternativt kan du ta menyvalg Fil > Ny > DVD-Video...

Resten går forhåpentligvis greit og DVD-en skal kunne spilles på en DVD-spiller. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...