fantenberg Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 19 år og ferdig med å prøve å forandre verden. Jaja, du får søke trygd og bo på fjellet da. Du kan slå følge. Lenke til kommentar
793 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 19 år og ferdig med å prøve å forandre verden. Jaja, du får søke trygd og bo på fjellet da. Hvis du hadde lest førsteposten min nøye, ville du kanskje forstått at jeg ikke ønsker å motta penger fra staten. Dessuten vil jeg mye heller bo i skogen enn på fjellet. Videre synes jeg det er litt merkelig, i disse klimakrisetider, at en person som kun har ytret sitt ønske om å frastå fra miljøfiendtlig forurensning, omtrent bare får slengt dritt etter seg. Er ikke min fremgangsmåte riktig nok? Eller takler dere bare ikke at deres levemåte blir avvist og sett på med avsky? Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg er 19 år og mer eller mindre arbeidsløs. Jeg har ingen utdanning utover grunnskole og så og si ingen yrkeserfaring heller. Jeg tar ikke på meg yrker som innebærer miljøforurensning (som f.eks. bilkjøring) og jeg ønsker ikke å bli betalt av det offentlige, grunnet etisk overbevisning. 3 ord: Bygd for trygd http://www.nav.no/ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Tja, hva kan du da? Er du praktisk anlagt? Hvor mye penger trenger du for og få ting til og gå rundt? Er du en sosial og likanes kar som lett skaffer deg ett nettverk? Det er da folk som "leier" seg ett lite gårdsbruk og som betaler leia med og sette det i stand og som mer eller mindre driver med selvberging og lever av jorda og skogen. Hvis man f.eks tar litt små jobber med f.eks skogplanting o.l så har man litt penger. Det er ikke så lett og få til men antagelig noe av det mest miljøvennlige du kan gjøre. Lenke til kommentar
793 Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg fikser det meste av praktisk arbeid. Jeg har jobba med blant annet jordbruk, trehogst, taktekking og snekring av diverse ting, dog aldri for en kovensjonell arbeidsgiver. Jeg har også sikkerhetskurs for sjøfartstøy, uten at det har hjælpi meg stort. Jeg er ikke ute etter mer penger enn hva jeg trenger til mat, klær og et hjem. Jeg skal vurdere forslaget ditt, det høres ut som et interessant opplegg. Spørsmålet er vel heller om jeg klarer å finne noen som ønsker å leie bort gården sin til meg. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Mange som har mange gamle hus de strengt tatt ikke har tid eller penger til og ta vare på, vil tro det er ganske greit og få til med litt innsats. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå