Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Musepeker hopper, rykker, følger ikke musebevegelser

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått problemer med musepekeren/cursor, den vil ikke følge musebevegelsene, noen ganger står den bare stille, noen ganger hopper den i hytt og pine over skjermbildet. Oppstod ut av det blå har jeg inntrykk av, men mulig i forbindelse med installering og deretter avinstallering av Ad Aware, men dette er ikke sikkert. Noen som har en ide om hva som foregår og hvordan det kan rettes på ? Har en Kensington mus, ikke trådløs, windows xp. Bruker jeg pekeplata fungerer cursoren normalt. Kan virke som det er bevegelsene sideveis som henger og rykker oftest. Og i korte perioder fungerer alt som det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det over ikke virker (og du føler deg stø nok til å åpne elektroniske komponenter) går det jo an å skru opp musen og se om det er noen løse kabler etc. Tenker da mer spesifikt på USB-kabelen du kobler til i PCen. Hvis en av kablene der er løs er det mulig å lodde den sammen igjen (hvis du har tilgang til loddeutstyr selvfølgelig).

Hvis du vet om en eller annen "dataekspert" i nærheten anbefaler jeg å ta kontakt med den/de ^^.

Lenke til kommentar

Trådstarter her: Problemet er løst, og det var banalt og småflaut. Etter å ha renset maskinen for spyware, kjørt antivirus, fjernet gamle program, ryddet register, kom jeg omsider på den gode ideen å undersøke selve musen grundig. Og der fant jeg et ørlite

hårstrå som hadde kilt seg inn ved laserdioden eller hva jeg skal kalle det. Etter litt pirk og fikling fikk jeg fjernet det - og vips så var alt i sin skjønneste orden.

Lenke til kommentar

Det er så enkelt som å bruke logikk. Hvorfor i helvete skulle softwaren gjøre slik at musa hopper random? Hvilken glede skulle folk få av å få musa di til å hoppe random? Hovedpoenget med spyware etc. er å gi ut informasjon om pcen din, og sende spam-mailer fra mail-systemet ditt. Ikke å få musen til å hoppe -,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...