NoviKaNa Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg har et vektorisert kart,http://www.nationalatlas.gov/printable/images/pdf/outline/states(light).pdf, i PDF som jeg ønsker å importere til PhotoShop, legge til en del merknader, or printe i ca 150cm x 80cm. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal åpne fila best mulig i PS? Jeg kan åpne og sette størrelsen til 150x80cm, men da blir den veldig stor. Er det andre måter som er bedre? Om jeg beholder den som vektor, tegner i vektor, og eksporterer som vektor, så klarer jeg vel å holde fila rimelig liten og passende til å sende til print? Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Hmm, etter å ha sjekket litt, ser det ut til at PS ikke kan jobbe med vektor-grafikk...stemmer det? Så jeg bør da bruke Illustrator? Aldri brukt det før, men kan da ikke være SÅ vanskelig... Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Du hadde kommet til å bruke samme verktøy i PS som i Illustrator så det skal nok gå greit. Du kan faktisk få til vektorer i PS, men det er knotete og du må da nødvendigvis dra med deg .psd- overalt for å kunne rette på det, istedet for en lettvint .pdf som alle kan se på. Bare vær tålmodig med Illustrator i begynnelsen og lær deg hvordan ting fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå