spot_ Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei Søkte litt rundt på forumet og fant egentlig ikke noe nytting. Så da spør jeg bare og hvis det er en plass jeg kan finne dette bare gi meg en link. Litt generell informasjon. Brukergruppen kommer i hovedsak til å være barn/ungdom som skal komme å game, men vi kommer også til å gi folk muligheten til å stikke innom å sjekke mail ol. De har muligheten til å låne en pc vi har stående, eller de kan ta med egen, og i helgene kommer vi til å arrangere forskjellige konkurranser. Så da kan alle ta med sin egen pc og det blir et LAN. Som sagt så lurer jeg på noen forskjellige ting. Hvilket program brukes for at maskinen skal logge seg av etter en viss tid? (alt fra 1-6timer) Etter den tid må de kjøpe et nytt brukernavn og password. Hvilket program tar vare på standard innstillingene til pcene, så det ikke blir installert masse drit på pcene. Et system for å oppdatere alle pcene? (vi kommer til å starte med rundt 20stykker) Et program som hjelper deg med betaling og regning, så de får en kvittering. Tusen takk for alle som tar seg tiden til å lese dette. Hvis dere har noen ideer som kan være smart å ta med, så rop det ut. Mvh eqip Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) #1 Kan gjøres med egne script. #2 Har Microsoft et program for selv, men jeg husker ikke navnet akkurat nå. #3 Windows Automatic Update? =) EDIT: Å automatisk generere brukere som slutter å fungere etter X timer er jeg usikker på hvordan man kan få til. Det finnes sikkert libs som interfacer språk X med AD, men jeg har ikke prøvd på dette før. Endret 2. desember 2009 av Jckf Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 #1 Kan gjøres med egne script.#2 Har Microsoft et program for selv, men jeg husker ikke navnet akkurat nå. #3 Windows Automatic Update? =) EDIT: Å automatisk generere brukere som slutter å fungere etter X timer er jeg usikker på hvordan man kan få til. Det finnes sikkert libs som interfacer språk X med AD, men jeg har ikke prøvd på dette før. Tusen takk men hjelper lite uten navn Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Programmet Internet Kiosk tror jeg dekker mange av dine behov. ($69 (388 kr) - 30 dager gratis) Nå har jeg ikke testet dette programmet skikkelig, men du kan velge hvor lenge forskjellige brukere kan være innlogget. Det er muligheter for å bestemme hvor mye brukeren har lov å gjøre på maskinen, du kan feks bare definere at det ikke er tillatt å installere nye programmer på maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå