Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Finner ikke IP til hub (HP ProCurve 10BT J3302A)


Anbefalte innlegg

Har satt opp en HP Procurve 10BT J3302A managed (kanskje?) hub mellom desktopen min og routeren. Men jeg finner ikke den med tracert. Den hopper rett til 192.168.80.1 som er BKK sin gateway.

 

desktop - hub - router - internett

 

Jeg har prøvd å pinge 192.168.x.x rangen, men fant ingenting. 10.10.x.x også.

Ingenting funker for å finne IP, ellrs funker den fint.

 

 

Leste i manualen, men står ingenting om noe.

 

 

 

LØSNING:

 

Var ikke managed.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en switch og ikke router, så den skal heller ikke være mulig å finne via tracert.

 

Så vidt jeg kan huske har jeg på de fleste ProCurve funnet IP´n under leases på DHCP. Om du ikke finner den på hostname så burde det være lett å finne via MAC-adresse. Står garantert på et klistremerke på switchen.

 

Om du ikke finner den, eller ikke får sjekket leases kan du prøve 192.168.2.10

 

EDIT: Har du kjørt en reset på den? Og er det en Hub12/24 eller Hub12M/24M ?

Jeg regner med at du er klar over hvilke begrensninger en 10Mbit hub har? Den vil ikke engang takle en god ADSL-linje, og med flere maskiner koblet til vil det bli skikkelig sirrup.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Ser ikke noe switch i DHCP-listen. :(

 

Står ikke noe klistremerke med MAC under, ved siden, oppå, foran, bak eller inni. :(

 

Prøvde 192.168.2.10 med og uten resten av nettverket. Ingen andre enheter har den IPen fra før. Men ingenting funker.

 

Har prøvd å resatt den med å trykke på resett-knappen, holde inne resett-knappen, straigt LAN-kabel fra 1 til 2 i minst 40 sekunder, men aner ikke om det har funket.

Lenke til kommentar
Ser ikke noe switch i DHCP-listen. :(

 

Står ikke noe klistremerke med MAC under, ved siden, oppå, foran, bak eller inni. :(

 

Prøvde 192.168.2.10 med og uten resten av nettverket. Ingen andre enheter har den IPen fra før. Men ingenting funker.

 

Har prøvd å resatt den med å trykke på resett-knappen, holde inne resett-knappen, straigt LAN-kabel fra 1 til 2 i minst 40 sekunder, men aner ikke om det har funket.

 

 

Dumt spørsmål, men jeg er nødt til å spørre. Du husket å sette IP-adresse på nettverkskortet til 192.168.2.xxx ?

 

Jeg ville holdt resetknapp inne til det begynner å blinke. Som regel vil alarmlampen reagere etter X-antall sekunder.

Når det gjelder reset er produsentene ofte superparanoide, og jeg har vært borti enheter der det har vært nødvendig å holde en knapp inne i over 20 sekunder, til tross for at knappen er gjemt på baksiden og man trenger binders/kulepen for å nå den.

 

Det finnes fire modeller av Hubben din; de med M i modellnavn og de uten. Forskjellen er med og uten management. Du nevner ikke noe om hvilken modell du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...