Gjest Guest_tygger_* Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg tygger i gjennomsnitt 4 tyggispakker om dagen, kan jeg bli feit av det? Og er det usunt? Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Kan umulig tenke meg til at du blir feit av tyggis. Kan heller ikke tenke meg at det er usunt. Men det er klart, knasker du i deg 4 pakker om dagen så kan det nok bli usunt - for lommeboka di Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Sukkerfri tyggegummi inneholder det lakserende stoffet sorbitol. Det vil si at du kan risikere å gå ned i vekt. Endret 1. desember 2009 av member-101642 Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Nei, du får ikkje i deg energi eller næring frå tyggis, kanskje mikroskopiske mengder, men ikkje nok til noko som helst. Om tyggisa er sukra derimot, blir det vel slik som med lett-brus, at kroppen din tek opp ekstra sukker fordi den kjenner den søte smaken. Er ikkje sikker. Men 4 tyggispakkar? FIRE slike: ?? Det er vel litt mykje? Lenke til kommentar
Gjest Guest_tygger_* Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jaada, veit det er mye, men er avhengig føler jeg! Når jeg først tar èn i munnen så må jeg ta en til og plutselig er en tyggispakke borte på 5 minutter. Men godt å høre at man ikke blir feit av det og at det ikke er usunt i det minste! Takker! Lenke til kommentar
Gjest Guest_tygger_* Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Diarè har jeg hatt et par ganger p.g.a for mye tyggis, ja... Men hva med sukkerfri brus? Er det usunt for noe annet enn tennene? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Nogle uvisst hvor usunt det er, men det kommer an på mengden liter per dag. Jeg drikker glatt 2 liter pepsi max per dag og har enda ikke daua. Lenke til kommentar
Gjest Guest_tygger_* Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Ok! Jeg drikker aldri sukkerfri brus eller brus generelt, men har en Sprite Zero stående i kjøleskapet som frister no sykt! Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 En annen ting er når man tygger tyggis tror magen at den får mat, så den starter forbrenningen uten noe å forbrenne. Så jo, man kan faktisk risikiere å gå ned i vekt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_tygger_* Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Kult! Har "levd" på tyggis i 2 dager nå jeg... Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 blir så lei av å tygge så jeg må svelge jeg Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Greit nok, du blir ikke feit. Men ikke svelg tyggisen. Den er ikke lettfordøyelig, og er det næringsmiddelet som kroppen bruker lengst tid på å bryte opp. Hvis du derfor får i deg så mye tyggisk, at du "tetter igjen" tarmåpningen fra magesekken, så vil det gjøre inni h**** vondt for deg. Tror ikke du har godt av å tygge så mye. Siden det kan ødelegge smakssansene dine, og kjevemuskelaturen. Hadde jeg vært rundt deg, så ville jeg nok blitt mektig irritert over all den tyggis-smattinga di. Personlig så tygger jeg kun tyggis etter måltider med mye syre, slik som når jeg drikker brus, spiser og lignende. Blir vel 4-5 biter i løpet av en dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå