Mo3n Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei, jeg setter inn innlegg for en som har problemer med harddiskene sine, han hadde òg problemer med å lage et emne her så, Here it Goes! "Hei jeg kjøpte meg ny pc for noen mnd siden, jeg kjøpte 1 disk Western Digital Caviar SE16 SATA2 320GB, og hadde en Western Digital raptor X. Problemet startet alt første dagen, av en eller annen grunn fikk jeg feilmeldinger når jeg startet opp pcn i form av pip fra hovedkortet før jeg fikk blåskjerm. Fant ut etter litt plundring at problemet forsvant med en gang jeg koblet ut Western Digital Caviar SE16 SATA2 320GB. Jeg hadde jo 74 gig på raptoren så jeg trengte ikke den andre disken right away. Men noen uker senere begynte det å fylle seg opp. Prøvde igjen, samme resultat. Bestemte meg da for at disken måtte være DOA å bestilte meg en ny en: Samsung SpinPoint T166 320GB. Når jeg satt i denne hørte jeg ingen feilmeldinger og tenkte flott nå blir det ny disk, men den gang ei. Denne gangen finner ikke pcn disken i det heletatt. Jeg har nå 2 harddisker som ligger her og jeg begyner å lure på om det kan være noe annet galt enn døde disker... (hehe) Har Asus P6T Deluxe V2 hovedkort. Noen som har noe som helst peiling på dette? jeg begynner å bli desperat!" Takker for alle svar! - Mo3n Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 har du prøvd å koble til alle sata inputtene? Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har det samme problemet med en Western Digital 500 GB Lenke til kommentar
bengh Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Pussig, har og en nyanskaffet WD 500gb Green som ble kjøpt som backup disk. Når det ble montert dukket den opp i bios men ikke i win7. Etter mye frem og tilbake fant jeg fram win7 DVD'n og startet en ny installasjon. Dermed fikk jeg tilgang til disken og kunne partisjonene og formatere den. Deretter stoppet jeg installasjonen. Poff der var disken i win 7 - så tungvindt skal det vel ikke være ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Neida, problemet er bare at det er så mange som aldri har hørt om Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
bengh Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Neida, problemet er bare at det er så mange som aldri har hørt om Diskbehandling.http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Kanskje Bill burde tatt det med i hjelpefilen da... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Diskbehandling er naturligvis med i hjelpefilen. Men om det dukker opp når man ikke vet hva man skal søke på er en annen sak. Indekseringen i Hjelp er antagelig ganske dårlig utført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå