Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama sover hos andre gutter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da spør jeg igjen: Hva er egentlig problemet med trådstarters scenario? Hvorfor er det så dødelig forferdelig om dama di overnatter hos en fyr, så lenge det ikke er utroskap med i bildet?

 

Fordi du vet ikke om det er utroskap i bildet eller ikke, og da antar jeg automatisk at det er det siden alle jentene jeg overnatter hos uten å planlegge det på forhånd blir pult.. Hva ellers skal jeg gjøre der liksom?

Grunnen til at jeg antar du mener alle menn puler alle damer er selvsagt referansene til hva alle du kjenner gjør hver gang de overnatt er hos en av motsatt kjønn, og hvordan du impliserer at dette er allmenngyldig, samt en antagelse jeg kommer med grunnet posisjonen din. Når jeg så spør om du og dine venner eier noen form for selvkontroll svarer du positivt, og ser ut til å mene du faktisk klarer å la være å ha sex med en jente som overnatter hos deg. Derfor, igjen, lurer jeg på hvorfor dette er problematisk.

 

Du blander det jeg skriver.. De færreste av de jeg er med ligger hos en jente på måfå uten at det er sex i bildet. Ang selvkontroll gjaldt det om du ville pult veninnene dine eller ikke. Du gjør ikke det bare fordi du har lyst.. Men om ei veninne du har lyst å pule kommer å ligger over hos deg, så gir du en lang faen i om hun har type eller ikke, vertfall om det er en du ikke kjenner..

 

Jeg syntes dette var godt skrevet:

Du kjenner henne best uansett. Hvordan er hun?

 

Jeg ønsker ikke å være stygg mot dama di, jeg har all respekt. Jeg kjenner henne ikke. Men det er noen spørsmål du må stille deg selv.

- Har hun en historie med å være "lett på tråden"? Nei? Ok, mindre grunn til bekymring...

- Var hun lett å få til sengs for deg? Ikke det? Ok, da er det enda mindre grunn til bekymring...

- Er hun en person med høy moral og integritet? Eller er hun svak og kan lett "overtales" til å ta feil valg?

- Har hun vært 100% ærlig og åpen med deg gjennom forholdet? Eller har du funnet ut ting som ikke tåler dagslys?

 

Er det "ja" på noen av disse hadde jeg antatt at hun er utro automatisk når hun ligger over hos kompisene sine. Om du misser på bussen eller ikke får taxi osv hjem fra byen så er det "greit nok" Jeg hadde ikke likt det men det er plausibelt.. Om du ligger der bare for å ligge der hadde jeg begynt å lure noe inni helvete.. Hva får hun av å sove der som hun ikke får "her" liksom..

 

Når jeg i tillegg leser at hun har holdt på med en av "kompisene" som hun overnatter hos så støtter det jo bare oppunder det jeg har skrevet tidligere..

 

Få en god forklaring på hvorfor i helvete hun skal ligge der og ikke hos deg, om hun begynner å murre på det eller noe annet så er det bare å gi faen. Enten er hun ikke gammel nok til å forstå situasjonen eller så er hun bare en utro hore som ikke har fått smakt nok på konsekvens..

 

Det er min mening vertfall..

Lenke til kommentar
Hei :)

Jeg ville bare spørre dere om noe her inne.

 

Det har seg sånn at dama mi sover hos andre gutter, som er hennes venner. ( ikke noe lureri )

Hun har alltid hatt masse guttevenner og ho sover gjerne hos de. Men ho mener at de er jo bare venner, og derfor gjør ikke dette noe. Vi har vært sammen i over 1 år og bor ikke sammen. Derfor er vi ikke alltid sammen.

Hva syns dere ?

Jeg liker ikke at hun gjør det og har snakket rolig og behersket med henne om det, men i helga som var gjorde hun det igjen. Å hun vet at jeg IKKE liker det eller godtar det. Hvordan bør jeg reagere? Eller BØR jeg reagere?

For jeg liker virkelig ikke at hun gjør dette !

 

Så få høre meninga deres ? Og gutter, ville dere latt dama deres sove hos noen " gutte venner".

 

Så lenge guttevennene er homofile, why not?

Lenke til kommentar

Hvis TS synes det er ubehagelig, er svaret klart. Dette vil knage på deg og blåses opp mye mer enn det muligens er, hvis det fortsetter. Respekterer hun deg, kommer hun hjem på kveldene, hvis ikke vil ikke forholdet vare i lengden uansett.

 

Jeg har et vennepar hvor dama oppfører/oppførte seg på denne måten. De har vært sammen siden ungdomskolen, med et lite avbrekk med en av disse "vennene". Situasjonen her var at en av disse vennene over tid overtalte henne til å bli sammen med ham. Utrolig nok ble de sammen etterpå, og er fremdeles sammen.

 

Selv ville jeg absolutt ikke godtatt dette. Hvis dama ikke innser at denne situasjonen er særdeles ubehagelig for deg og slutter, tror jeg ikke dette forholdet har en sjangse.

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, men for meg virker det som det bare er et spørsmål om tillitt.

 

For min del, hvis jeg hadde stolt helt og fult på dama - noe man BØR gjøre når man er i forhold, ikke bare bør. Men som som burde vært en selvfølge. Så sier det seg selv, at man stoler på hverandre.

 

Det at noen jenter har mange guttevenner, er jo helt normalt. Har hun alltid hatt det, er det slik hun er. Da er det bare å akseptere det. Jeg personlig, har flest jentevenner - selv om jeg er gutt. Jeg syns ikke det er unormalt at jeg sover over hos venner av meg, selv om de er jenter og har type.

 

Det er jo ingen lov som sier at: "Nei, det er ikke lov å sove hos folk av det motsatte kjønn når man er i forhold." Da er man vel en smule paranoid.

 

Jeg sover hos venninenner av meg, og har et godt forhold til kjæresten de har. En gang lå jeg over i påvente av ny leiligheten en ukes tid mens typen hennes var på ferie. Ingen sa at det var unormalt? Kun fordi hu er jente og jeg gutt? Hva er så unormalt med det? Vi har status som venner, gode venner. Det vil ikke skje noe seksuelt eller emosjonelt uten det som er helt vennskapelig.

 

Folk er jo dritparanoide,,,, ofte får jeg telefoner fra venner som freaker helt ut bare fordi typen er på middag hos ei jente, eller fordi dama er på besøk hos noen andre. WTF.

 

Tillitt folkens. TILLITT!

 

edit: jeg tror nok ungdommen er mer paranoide enn det godt voksne er,,, er nok snakk om livserfaring og modenhet å gjøre ...

Endret av care1337
Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente22_*

Jeg synes mange er veldig kjappe til å trekke konklusjoner her..

 

For det første: dersom ei jente er singel eller ikke, og en gutt vil ligge med henne, så er det ikke dermed sagt at det skjer! Hvor mange gutter har vel ikke prøvd seg på noen, og så blitt avvist?

Jeg kjenner til flere episoder hvor ei jente og en gutt har delt seng, og så har det ikke skjedd noen verdens ting. Dette er tilfeller hvor begge er single, attaktive mennesker, hvor kanskje til og med den ene har følelser for den andre. Men det går faktisk ann å kontrollere seg! Det finnes folk som respekterer vennene sine.

 

Jeg kan lett se for meg at et besøk hos noen venner kan ende opp med at man sover over, fordi man kanskje rett og slett blir trøtt og dermed synes en ledig seng i et gjesterom frister mer enn å gå ut i den kalde natten. Selv har jeg sovet over hos en felles kompis av meg og kjæresten, noe som var planlagt på forhånd, og kjæresten min visste om det hele veien. Guess what.. ingenting skjedde!

 

Jeg har også flest guttevenner, og jeg vet ikke om de ville respektert at jeg har kjæreste, men jeg tror og håper at de ville respektert meg. Og om det er opp til meg så kommer det aldri til å skje noe med dem, samme hvor full jeg er. Det ville ikke skjedd noe selv om jeg hadde blitt singel igjen, samme hvor full jeg hadde blitt. Flere av dem er veldig kjekke, men poenget er at jeg kjenner dem for godt til at jeg er interessert i dem på den måten.

 

Og det går faktisk ann å være gode venner med folk man har en fortid med, uten at det som skjedde i fortiden trenger å bety at man vil gjøre det igjen. Det finnes vel de av dere som har rotet med noen og så angret i etterkant? Noen ser kanskje at det var bedre å være venner, så da går man tilbake til det. Selv har jeg opplevd det med en jeg holdt på å bli sammen med, og vi er nå like gode venner som vi var før vi 'ble mer enn venner'. Jeg kan aldri tenke meg å gjøre noe seksuelt med ham igjen, og kjæresten min stoler på at ingenting vil skje når jeg besøker ham.

 

Men så til trådstarter: Snakk med kjæresten din. Ikke døm henne for noe før du vet at det faktisk har skjedd. Det kommer til å spise deg opp innenfra, og det kommer til å gå utover forholdet deres. Et forhold skal bygges på tillitt, men det er åpenbart at din tillitt blir testet mer enn du ønsker. Hun bør klare å respektere dine ønsker, samtidig som du bør stole på henne i tilfelle det blir til at hun sover over igjen.

Kanskje du kan tilby henne å følge henne hjem? Eller at du kan følge henne hjem til deg?

 

Jeg kan tenke meg at det er dritkjjipt å være i din situasjon. Jeg ville ikke taklet det noe særlig bra dersom kjæresten min lå over hos venninner av seg. Han lå over hos en eks en gang etter han hadde vært på bursdagsfest der, noe jeg ikke fikk vite før morgenen etterpå, men jeg stoler såpass på ham at jeg vet at det ikke skjedde noe. (Det, og så er jeg sykt flink til å hale sannheten ut av kjæresten min, så han klarer ikke å lyve for meg om noe :p Jeg kan være ei skikkelig manipulerende kjerring iblant ;P ). Jeg likte det selvfølgelig svært dårlig, og du kan tro han fikk høre det, men jeg vet han ikke gjorde noe.

 

Dersom det nå har seg sånn at kjæresten din er utro så vet du at hun ikke er noe å samle på. Selvfølgelig ville det vært kjipt å få vite noe sånt, men er hun en dritt så er hun en dritt, og da er det like greit at du finner det ut nå.

Men at det ofte er flere enn én venn der gjør faktisk så jeg tror at de bare sover. En ting er å være utro, en annen ting er å være utro mens det er andre der.

 

Lang post, mye ranting, men poenget jeg vil ha fram er at både jenter og gutter har selvkontroll! Det er faktisk fysisk mulig å IKKE ligge med noen av det andre kjønn, selv om man sover under samme tak! Man kan selvfølgelig fantasere om det, men det kreves svært mange dårlige valg før man har kommer så langt som å faktisk være utro.

Lenke til kommentar

Nei vettu hva. Nå skulle jeg lage et innviklet innlegg der jeg siterte deg og viste med dine egne ord hvordan du motargumenterer deg - men jeg orket ikke.

 

Først sier du at det mest sannsynlig ikke skjer noe mellom to personer som er venner og sover i samme hus. Så sier du at typen din gjorde det, og det var ok. Så sier du at du ikke respekterer dine egne følelser. Så sier du at hvis det skulle skje noe mellom to personer som er venner, så har dette mest sannsynlig ingenting å si. Så kommer morroa:

 

Snakk med kjæresten din...

Dette har blitt gjort, hun respekterer ikke følelsene hans, og alle dine argumenter rundt tillit renner rett ut i Atlanterhavet.

 

Og så kommer det en godbit:

 

Jeg kan tenke meg at det er dritkjjipt å være i din situasjon. Jeg ville ikke taklet det noe særlig bra dersom kjæresten min lå over hos venninner av seg.

Sa du ikke nettopp at... huff, nei. Chick-logic-posten neste?

 

Jeg likte det selvfølgelig svært dårlig, og du kan tro han fikk høre det

Selv om du visst at han ikke gjorde noe? Så TS skal bare føle seg trygg, selv om han er usikker på at noe skjedde, men du som vet at det ikke skjedde noe, du kan like det svært dårlig? ^

 

Lang post, mye ranting, men poenget jeg vil ha fram er at både jenter og gutter har selvkontroll!

Ja, så si dette da :p . Jeg mener ikke at du ikke skal få uttrykke deg akkurat slik du vil, selv om det innebærer masse selvmotsigelser - du prøver tross alt bare å dele dine erfaringer. Men jeg følte for å understreke disse motsigelsene - se på det som konstruktiv tilbakemelding.

 

*plis ikke kall meg en dust :innocent: *

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente22_*
Nei vettu hva. Nå skulle jeg lage et innviklet innlegg der jeg siterte deg og viste med dine egne ord hvordan du motargumenterer deg - men jeg orket ikke.

 

Først sier du at det mest sannsynlig ikke skjer noe mellom to personer som er venner og sover i samme hus. Så sier du at typen din gjorde det, og det var ok. Så sier du at du ikke respekterer dine egne følelser. Så sier du at hvis det skulle skje noe mellom to personer som er venner, så har dette mest sannsynlig ingenting å si. Så kommer morroa:

 

Snakk med kjæresten din...

Dette har blitt gjort, hun respekterer ikke følelsene hans, og alle dine argumenter rundt tillit renner rett ut i Atlanterhavet.

Da må han snakke med henne igjen! Ettersom det tydeligvis ikke hadde noen virkning så virker det ikke som om hun har forstått hva han mente. Her bør man prøve å komme frem til kompromiss som fungerer for begge parter.

Dersom dette skal være et godt forhold kan ikke hun gi beng i hans følelser, og han skal ikke la seg tråkke på. Og hva annet kan han gjøre enn å snakke med henne? Greit, han kan slå opp med henne, men jeg tror ikke han har så lyst til å miste henne.

 

Og så kommer det en godbit:

 

Jeg kan tenke meg at det er dritkjjipt å være i din situasjon. Jeg ville ikke taklet det noe særlig bra dersom kjæresten min lå over hos venninner av seg.

Sa du ikke nettopp at... huff, nei. Chick-logic-posten neste?

 

Jeg likte det selvfølgelig svært dårlig, og du kan tro han fikk høre det

Selv om du visst at han ikke gjorde noe? Så TS skal bare føle seg trygg, selv om han er usikker på at noe skjedde, men du som vet at det ikke skjedde noe, du kan like det svært dårlig?

Det er da vel ingen som liker å høre at kjæresten har ligget over hos eksen sin. Jeg liker fortsatt ikke tanken på at han sov der, men det skjedde ingenting. Jeg er svært sjalu av meg, men jeg jeg vet innerst inne at jeg kan stole på kjæresten min. Men uansett hvor mye jeg vet at han ikke kommer til å gjøre noe dumt, så ville jeg uansett likt det svært dårlig om han hadde ligget over hos en venninne. Sjalusi er sjeldent logisk.

 

Jeg sier ikke at han ikke kan mislike at hun sover der, det er derfor jeg ber ham snakke ordentlig med kjæresten sin (igjen!), men han er nesten nødt til å stole på henne inntil han vet sikkert at ingenting har skjedd. Det er lov å mislike at kjæresten sover over hos personer du IKKE vil at h*n skal sove over hos, men man bør ikke dømme folk for ting før man vet at det har skjedd noe som helst. Dersom han allerede tenker at hun har vært utro så kan jeg tenke meg at det blir vanskeligere og vanskeligere for ham å være sammen med henne, fordi denne tanken gnager i bakhodet hele tiden. Jeg vet hvordan det er å være sjalu, det er et destruktivt helvete, men til syvende og sist brenner det ned til at man bare må stole på at kjæresten er i stand til å ta rette valg.

 

Lang post, mye ranting, men poenget jeg vil ha fram er at både jenter og gutter har selvkontroll!

Ja, så si dette da :p . Jeg mener ikke at du ikke skal få uttrykke deg akkurat slik du vil, selv om det innebærer masse selvmotsigelser - du prøver tross alt bare å dele dine erfaringer. Men jeg følte for å understreke disse motsigelsene - se på det som konstruktiv tilbakemelding.

 

*plis ikke kall meg en dust :innocent: *

 

Jeg kaller deg ikke en dust:)

 

Nå var det litt vanskelig å forklare dette på en kort og konsis måte, men når man er sjalu så forsvinner gjerne all logikk. Jeg vet hvordan det er å sitte hjemme og forsvinne lenger og lenger ned i en mørk spiral som kun består av mine egne tanker. Man dikter opp ting i sitt eget hode om hva som foregår der kjæresten er, og om man tenker over dette når man har roet seg ned så er jo dette ting som man vet at aldri i verden ville skjedd i det virkelige liv.

Så jeg forstår godt at han ikke liker at kjæresten sover over hos vennene sine, og jeg kan lett forestille meg de vonde følelsene han sitter med når han vet at hun er der. Det er helt forferdelig. Men dersom man hadde spurt han om å være helt ærlig om hva han tror at har skjedd, så kan det være at han ikke er så sikker likevel.

 

Tenk over:

Hva er du redd for at skal skje?

Hvor stor sannsynlighet er det for at dette skal skje? (Og her er det viktig å være helt ærlig med seg selv)

Hvorfor tror du at det er lav/høy sannsynlighet for at dette skal skje? Er kjæresten din veldig flørtete mot andre, eller er hun ikke det? Er hun en smart jente? Er det lett å overtale henne til å gjøre noe hun vet er galt?

 

Jeg har vanskelig for å tro at dette kan ordne seg uten at han snakker med kjæresten sin, og strengt tatt så bør man kunne snakke med kjæresten sin om sånne ting. Jeg tror IKKE det hjelper om han kun hører på folk på et forum som ikke kjenner noen av partene. Han kan få noen gode råd her, men han er faktisk nødt til å snakke med henne til de har kommet frem til en løsning.

Lenke til kommentar

herremin.. hva er det med dere..hva er dette vissvaset om, enn vist, hva om, greit om hun ligger hos en homo,for trett til og dra hjem, osv osv osv, sett foten ned å få slutt på dette tullet, for det er det er! det her er noe man legger av seg i 10års aldern, eller så har hun overhodet ingen interesse av et forhold!. jezus for noen tøffler..grow a pair. trådstarter..finn noen som faktisk setter pris på deg!!!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...