Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama sover hos andre gutter?


Anbefalte innlegg

Selv om jeg argumenterer voldsomt for tillit og mot sjalusi i denne tråden, er det kanskje på sin plass å legge til følgende;

Jeg er helt enig i at det er litt besynderlig å overnatte hos andre av samme kjønn når man er opptatt og det ikke fins noen åpenbar grunn til å gjøre det. Jeg hadde nok ikke gjort det selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for alle svar.. Ser at mange er enige med meg og en del er uenige med meg.. Men hadde dere vært i denne situvasjonen så hadde ikke dere likt det eller..

For nå skal jeg fortelle dere noe som har en stor del i dette jeg ikke liker.

Han ene " bestekompisen" hennes har prøvd seg på henne før min tid og de har flørta og kosa.. som jeg vet.. Derfor misliker jeg dette så ille.. Og den andre er en jeg har hørt om 2-3 ganger i løpet av et år.. Derfor jeg ikke liker dette.

Lenke til kommentar

Skjønner godt skepsisen, ville absolutt vært det selv. Nå er nå jeg litt sjalu av meg og, da.. Men når hun enkelt kunne kommet hjem for å sove med deg eller alene, og det ikke engang er i forbindelse med fest. I tillegg har du nesten ikke hørt om de hun sover hos?

 

Jeg hadde utvilsomt tatt det opp med henne. Kanskje hun blir sur, skriker opp om at du prøver å kontrollere henne osv. Men det syns jeg ville vært verdt det. Forholdet har til sammenlikning neppe godt av at du lar dette ligge å gnage i bakhodet ditt. Men det virker det ikke som du har tenkt å la det gjøre lenger :)

Lenke til kommentar
Selv om jeg argumenterer voldsomt for tillit og mot sjalusi i denne tråden, er det kanskje på sin plass å legge til følgende;

Jeg er helt enig i at det er litt besynderlig å overnatte hos andre av samme kjønn når man er opptatt og det ikke fins noen åpenbar grunn til å gjøre det. Jeg hadde nok ikke gjort det selv.

Og jeg er som vanlig enig med deg. ;)

 

Det hender jeg overnatter hos kompiser jeg ikke har et seksuelt forhold til, men da er det som oftes forbundet med nachspiel. Men jeg hadde nok ikke flydd i taket om kjæresten min ikke rakk siste buss hjem og sov over hos ei venninne.

Lenke til kommentar
Si at hun skal slutte, eller slå opp.

easy does it.

I prinsippet, ja. Men ikke si det så brutalt :p Større sjanse for å lykkes om han tar noen Diplomacy- eller Charismachecks først.

 

Haha, Fallout 3 probability for speech success = 70% ? :p

 

 

Jeg har folk som kan bekrefte det, mmmkay? :cool:

 

Pic, or it didn't happen!

 

Nei, du sier noe, men det er vel omstendighetene rundt og den tilsynelatende hyppigheten som er det største problemet her, hvis jeg har forstått riktig.

Lenke til kommentar
Noen situasjoner er mer "farlig" enn andre og overnatting er nok en av de. Det er ikke et spørsmål om tillit, men om sannsynlighet.

 

Jepp! Det er langt mer sannsynlig at dama di ligger med kompisen sin når hu overnatter alene hjemme hos han, enn f.eks at de "hopper på hverandre" på dassen når de er ute og spiller bowling.

 

Det blir som Smurfert skriver, at det må uansett vilje til. Men når dama skal overnatte hos en kompis må det langt mindre vilje til enn om de gikk ut på f.eks andre ting.

 

Overnatting hos det motsatte kjønn er kanskje litt tabubelagt og, for det skaper assosiasjoner til litt av hvert og har jo igrunn ingen hensikt hvis kompisen ikke bor langt unna dama. Man får jo ikke akkurat vært sosial når man sover?!? Hmm, hvorfor MÅ man sove i samme hus da egentlig? Og hvorfor MÅ man gjøre det når man VET at kjæresten blir sjalu?

Endret av xypher606
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest denne tråden ekstremt nøye, men har skumlest de fleste innleggene og har fortsatt ikke fått noen veldig viktige faktorer klart her.

1) Er det snakk om å sove i samme seng, eller under samme tak?

2) Er det snakk om at hun overnatter kvelder hun like lett kunne kommet seg hjem til egen seng, eller er det snakk om etter byturer/fester der hjemreise samme natt ikke er like lett?

 

1) Det er kun snakk om å sove under tak ( Om de gjør det kan jo ikke jeg vite, jeg sover vel ikke der)

2) Det er snakk om kvelder hun lett kunne kommet hjem. Har ingen ting med fester eller lignende. Ho drar på vennebesøk og blir der brått over nattan.

 

Du kjenner henne best uansett. Hvordan er hun?

 

Jeg ønsker ikke å være stygg mot dama di, jeg har all respekt. Jeg kjenner henne ikke. Men det er noen spørsmål du må stille deg selv.

- Har hun en historie med å være "lett på tråden"? Nei? Ok, mindre grunn til bekymring...

- Var hun lett å få til sengs for deg? Ikke det? Ok, da er det enda mindre grunn til bekymring...

- Er hun en person med høy moral og integritet? Eller er hun svak og kan lett "overtales" til å ta feil valg?

- Har hun vært 100% ærlig og åpen med deg gjennom forholdet? Eller har du funnet ut ting som ikke tåler dagslys?

 

Du trenger ikke å svare på det her, men du kan stille deg selv disse spørsmålene for å gjøre deg opp en mening om du bør stole på henne eller om du har god grunn til å mistenke noe. Du vet best hvordan hun er av oss her inne, og du kan prøve forestille deg hvordan hun ville oppført seg.

Lenke til kommentar
Var det jeg var litt redd for, torwan. Det betyr overhodet ikke at hun er utro, men jeg mener det er enda verre gjort av hun om hun faktisk enkelt kan komme seg hjem. Av alle de jentene jeg kjenner og har kjent (det er ganske mange) har kun EN overnattet hos en annen gutt da hun hadde kjæreste. Normalt vil ikke folk som er i forhold overnatte hos en av det motsatte kjønn når h*n kan komme seg lett hjem. Det baserer seg som sagt som regel på respekt og hvor godt forhold man har til hverandre. Å avtale er jo en ting, men hvis det, som jeg tolker det utifra hva du skriver, skjer brått og stadig er det veldig, veldig kritikkverdig etter min mening. Jeg hadde ikke akseptert det.

 

Jeg har hatt 5 seriøse forhold.

 

En av jentene jeg var sammen med dro på turer med andre gutter (overnattingsturer, som f.eks konserter i utlandet osv), og hu overnatta hos andre gutter selv om hu kunne kommet seg hjem. Jeg stolte på henne, jeg var dum og naiv. Hun var ikke typen til å være utro. Plutselig hadde noen sett hu kline og danse tett med en fyr på byen. Jeg konfronterte henne og hun innrømte det, forholdet ble aldri det samme igjen og kort tid etterpå ble det slutt. 2 uker senere var hu sammen med en av de folka hu drev å overnatta hos. Det forholdet varte ikke lenge, 1 måned senere hoppa hu på kompisen min.

 

Get the picture?

Lenke til kommentar
Si at hun skal slutte, eller slå opp.

easy does it.

I prinsippet, ja. Men ikke si det så brutalt :p Større sjanse for å lykkes om han tar noen Diplomacy- eller Charismachecks først.

 

Neh, intimidate funker best... Fylle opp renegade-måleren og få achievement på slutten av spillet... Shepard er jo et rasshøl av natur! Go for it!

 

 

Nei vent, nå blander jeg sammen dette med noe helt annet...

Lenke til kommentar
Føler for å kommentere innlegget ditt Smurfen (og toth for den saks skyld). Nå er jeg veldig enig i utsagnet om trangsynheten til mange postere i denne tråden, men jeg vil samtidig skyte inn at selv om man holder på sine verdier, oppfører seg eksemplarisk i moralens lys og forholder seg til samfunnets normer vil det alltid, alltid, alltid finnes en seksuell spenning mellom to bifile av samme kjønn. Og derfor vil en slik handling (å overnatte hos en venn av motsatt kjønn) alltid, alltid, alltid kunne føre til et snev av begrunnet mistanke.

 

Jeg velger å la tvilen komme noen av brukerene her til gode, og mener at det mange mener å si er nettopp dette, men i mangel på bedre ord presenterer sitt synspunkt som kåte tenåringer.

Ja, det er klart. Det vil alltid være en seksuell spenning mellom to kjønn, men det vil det være uansett om hun er der på dagtid eller kveldstid.

Om de derimot sover i samme seng kan denne seksuelle spenningen få et lite hopp, men kun en overnatting i samme leiligheten vil ikke skape noe nevneverdig mer spenning enn som på dagtid.

 

MEN som TS har spesifisert, så er dette tilfeller der hun like godt kunne kommet seg hjem samme kvelden, og hvis TS da har tatt dette opp med henne så synes jeg at hun kunne hatt respekt nok for han til å karre seg hjem i stedet for å sove over.

 

Om hun er utro eller ikke skal jeg ikke begynne å spekulere i, men hvis hun i så fall er det så er det ikke overnattingen i seg selv som sørger for utroskapet.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar.. Ser at mange er enige med meg og en del er uenige med meg.. Men hadde dere vært i denne situvasjonen så hadde ikke dere likt det eller..

For nå skal jeg fortelle dere noe som har en stor del i dette jeg ikke liker.

Han ene " bestekompisen" hennes har prøvd seg på henne før min tid og de har flørta og kosa.. som jeg vet..

Derfor misliker jeg dette så ille.. Og den andre er en jeg har hørt om 2-3 ganger i løpet av et år.. Derfor jeg ikke liker dette.

 

NEI NEI NEI. det her LYSER av utroskap. for en kjip situasjon for deg, føler med deg. det der går ikke an, hallo man skal ikke få lov til å sove hos noen man har hatt en historie med før, haha nei detta... det får være grenser for hvor godtroende man kan være.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...