Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama sover hos andre gutter?

Anbefalte innlegg

"skjer ikkje dersom hun ikke ønsker det" er snart blitt en parodi og klisje på seg selv

Bullshit. Har hun sex med andre enn typen sin så er det fordi hun mer eller mindre har ønsket det. Kanskje har hun ikke aktivt gått inn for sex selv, kanskje "klarer hun ikke" å motstå presset fra "guttevennene" sine (bra venner forøvrig, som vil utnytte deg seksuelt når de vet at du er i et forhold).

Dersom kjæresten din er upålitelig, og vennene hennes egentlig bare er ute etter å få dyppet seg i henne, så kan du like gjerne fortsette festen et annet sted først som sist.

Om det derimot ikke henger sammen på denne måten, vil det vel neppe skje noe hun ikke selv ønsker å være med på.

"Neppe" er hvertfall ikke bra nok for meg, og burde heller ikke vært bra nok for noen som har det minste snev av selvrespekt.

Vel, Daily-Drifter tok kanskje poenget mitt her nå, men la oss si du har kjæreste. La oss da anta at kjæresten "neppe" ville forsøkt å være utro mot deg dersom hun fikk muligheten. Ville du da kuttet ut forholdet fordi det eksisterte en mulighet for at hun faktisk kunne komme til å være utro?

Slik jeg ser det, koker det ned til nøyaktig det samme. Fortjener man ikke tillit, fortjener man ikke kjæreste. Evner man ikke å vise tillit, vil et kjærlighetsforhold aldri kunne fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"skjer ikkje dersom hun ikke ønsker det" er snart blitt en parodi og klisje på seg selv

Bullshit. Har hun sex med andre enn typen sin så er det fordi hun mer eller mindre har ønsket det. Kanskje har hun ikke aktivt gått inn for sex selv, kanskje "klarer hun ikke" å motstå presset fra "guttevennene" sine (bra venner forøvrig, som vil utnytte deg seksuelt når de vet at du er i et forhold).

Dersom kjæresten din er upålitelig, og vennene hennes egentlig bare er ute etter å få dyppet seg i henne, så kan du like gjerne fortsette festen et annet sted først som sist.

Om det derimot ikke henger sammen på denne måten, vil det vel neppe skje noe hun ikke selv ønsker å være med på.

"Neppe" er hvertfall ikke bra nok for meg, og burde heller ikke vært bra nok for noen som har det minste snev av selvrespekt.

Vel, Daily-Drifter tok kanskje poenget mitt her nå, men la oss si du har kjæreste. La oss da anta at kjæresten "neppe" ville forsøkt å være utro mot deg dersom hun fikk muligheten. Ville du da kuttet ut forholdet fordi det eksisterte en mulighet for at hun faktisk kunne komme til å være utro?

Slik jeg ser det, koker det ned til nøyaktig det samme. Fortjener man ikke tillit, fortjener man ikke kjæreste. Evner man ikke å vise tillit, vil et kjærlighetsforhold aldri kunne fungere.

man har tillit til et lam også, man sender det likevel ikke inn i løvens hule :p

Lenke til kommentar

Pfff, tillit er oppskryt. Går så greit uten atte ;)

Saken er jo den at jeg er en mann. Derfor føler jeg at jeg har et visst ansvar ovenfor meg selv; aldri skal jeg være nødt til å irritere meg over noe så lenge jeg kan gjøre noe med det. Så hvis jeg kan minke sjansen for at hu i så fall er utro, ja da kommer jeg til å gjøre det =)

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen enda som har vridd hjernen sin rundt denne problemstillingen nok til å komme frem til spørsmålet: "Hvilken hensikt har denne overnattingen?". Det stinker ugjenomtenkt synsende vas fra de aller fleste som har svart i denne tråden.

Hvis dama overnatter hos en kompis etter en våt kveld på by'n på grunn av dårlig logistikk så bør vel dette bli godtatt rett som det er? Heller det enn å sove i grøfta på Riksvei 313, mener jeg.

Og hva skjer egentlig med disse bunnløse, ubegrunnede og besserwissende "tendensene"? Jeg blir kvalm.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Hvis dama overnatter hos en kompis etter en våt kveld på by'n på grunn av dårlig logistikk så bør vel dette bli godtatt rett som det er? Heller det enn å sove i grøfta på Riksvei 313, mener jeg.

Godtatt og godtatt, syns man kan prøve hardere å komme seg hjem til seg selv om man er i et forhold. Hadde ikke likt tanken på at dama overnattet full som en dupp hos en kompis. Sjøl slenger jeg meg alltid på sykkelen eller trasker hjem i noen timer om jeg må det.

Lenke til kommentar
Er det virkelig ingen enda som har vridd hjernen sin rundt denne problemstillingen nok til å komme frem til spørsmålet: "Hvilken hensikt har denne overnattingen?". Det stinker ugjenomtenkt synsende vas fra de aller fleste som har svart i denne tråden.

Hvis dama overnatter hos en kompis etter en våt kveld på by'n på grunn av dårlig logistikk så bør vel dette bli godtatt rett som det er? Enten det eller sove i grøfta på Riksvei 313, mener jeg.

Og hva skjer egentlig med disse bunnløse, ubegrunnede og besserwissende "tendensene"? Jeg blir kvalm.

Hvis du istedenfor å være så kjepphøy og arrogant hadde tatt deg tid til og faktisk lese, ja da hadde du fått med deg at dette er en problemstilling som har blitt tatt hensyn til. Er vel 3 stykker som til nå av har spurt om overnatting etter fyll på sofaen var tilfellet eller ikke.

Jeg blir kvalm av evneveike blærer.

utfra trådstarters synspunkt har ikke denne overnattingen noen annen hensikt enn at han blir såret. uansett hva annet hun måtte mene. det er nemlig det som er konsekvensen no matter hva slags forklaring hun har til overnattingen.

Lenke til kommentar

Godtatt og godtatt, syns man kan prøve hardere å komme seg hjem til seg selv om man er i et forhold. Hadde ikke likt tanken på at dama overnattet full som en dupp hos en kompis. Sjøl slenger jeg meg alltid på sykkelen eller trasker hjem i noen timer om jeg må det.

riktig! her er vi inne på det med og ta hensyn igjen i forhold og sette visse grenser for hverandre. skal man på bytur så planlegger man også og komme seg hjem igjen, om det er et absolutt at det ikke går så ligger man hos en familie begge kjenner, eller går hjem i sørpe og slaps i medbringte joggesko! :D

Lenke til kommentar
ja det var virkelig gjennomtenkt. man er på nasj hos venner og det begynner å bli sent og man får tilbud om et teppe og sove på sofaen, da bør man SELVFØLGELIG ringe en tante klokka 5 om morgenen og banke på døra der med 2 i promille.

dette forumet får meg til å smile innemellom :D

leste førsteposten igjen. TS skriver at han ikke godtar det, men dama gjør det likevel. Tidenes tøffel mao som må inn hit og spørre om tillatelse til å reagere...

planlegging..planlegging ;)

kan alltids være en grunn til at han ikke har satt foten ned, men er helt enig her, man skal og må sette seg selv på første plass ett hundre prosent i en slik situasjon, gir man etter med og ikke si ifra ( og da enda verre hun hører ikke etter men bare durer på som før) ender man bare opp med og ha det vondt med seg selv, og det er vel ikke meningen når man skal ha kjæreste..

Lenke til kommentar
Gjest påjobb

HVORFOR SKAL HUN OVERNATTE HOS KOMPISSER?

Selv har jeg sluttet å overnatte hos kompisser og veninner mange år siden.. var noe jeg gjorde på en alder fra 10-14 år. Jeg har ingen hensikt med å ligge over hos noen andre når jeg har mitt eget hjem og bo i. Er hun sosial kåt eller? Okey, hadde jeg vært drita og veien hjem var lang, så ville jeg vurdert det. Men jeg oppsøker ikke veninner i helgene BARE for å sove over!? Må jo være en spesiell grunn til at hun ligger over hos en kompiss..

OG SOM ALLE VET, så hender det at venner av begge kjønn bruker å kose SELV om det ikke er ett forhold i bilde..

Personlig syns jeg dette er å ikke ta hensyn til dine følelser.. Vis hun har det så jevlig artig og koselig med en kompiss i helgen og har en trang for å sove over oss han, så syns jeg rett og slett at hun skal være ærlig med seg selv og dumpe deg. Hva skal hun med deg når hun har han? Det ender bare med at EN dag så ryker grensen og alt dere har bygd opp. De skaper rett og slett følelser for hverandre når de holder på på denne måten.. bygger opp ett forhold sakte men sikkert. VIS IKKE han er DRITA stygg!!

Hadde ikke akseptert dette overfor dama mi, og det hadde ikke hun overfor meg heller.

Ta dette opp med henne!! vis hun ikke klarer å respektere følelsene dine så driter du i henne noen helger og koser deg med veninnene dine heller.. da skal du se!

Lenke til kommentar

Veldig avhengig av hvor sikker du er på at hun ikke blir fristet, og der bør du ha en god sikkerhetsmargin.

Eksen min overnattet hos en eks, men da var jeg tilnærmet hundre prosent sikker på at hun ikke ville være utro, så det var i orden.

Men som en hovedregel vil jeg si at det ikke er ok. Det er noe hun burde ha forståelse for uten at det skal bli en heftig krangel ut av det.

Endret av ACD
Lenke til kommentar

Når det kommer til sjalusi og tillit i forhold er det så vanvittig store motpoler blant folk. Eneste og beste løsning er nok å finne partner med samme holdninger. Dette innså jeg for mange år siden, og har etter det aldri innledet et forhold til ei jente uten å ha fullstendig avklart hvordan hun stiller seg til slike ting, og at vi har ganske like holdninger.

Her i gården er sjalusi uaktuelt, og tillit en absolutt nødvendighet. Nå er jeg helt i starten av det som ser ut til å bli et forhold, likevel så jeg og exen(som nettopp har innrømmet å savne meg) igår film alene, mens hun jeg nå styrer med var med noen venninner. Hun var fullstendig klar over at besøket var exen, og at hun har litt tvilsomme følelser. Men, hun stoler på meg. Og så lenge jeg holder meg på matta, skjer det ikke noe galt.

Jeg har ganske mange venninner, flere av dem exer. Ei jente som ikke godtar at jeg omgås og har kontakt med disse, innleder jeg rett og slett ikke et forhold til. Problem solved :)

Lenke til kommentar
man har tillit til et lam også, man sender det likevel ikke inn i løvens hule :p

Du fatter at den analogien er irrelevant? Det er ikke som om lammet kan velge å ikke bli spist hvis det ikke har lyst.

Jenta kan velge å ikke ha sex med andre gutter med mindre det er snakk om voldtekt.

Når det kommer til sjalusi og tillit i forhold er det så vanvittig store motpoler blant folk. Eneste og beste løsning er nok å finne partner med samme holdninger. Dette innså jeg for mange år siden, og har etter det aldri innledet et forhold til ei jente uten å ha fullstendig avklart hvordan hun stiller seg til slike ting, og at vi har ganske like holdninger.

Her i gården er sjalusi uaktuelt, og tillit en absolutt nødvendighet. Nå er jeg helt i starten av det som ser ut til å bli et forhold, likevel så jeg og exen(som nettopp har innrømmet å savne meg) igår film alene, mens hun jeg nå styrer med var med noen venninner. Hun var fullstendig klar over at besøket var exen, og at hun har litt tvilsomme følelser. Men, hun stoler på meg. Og så lenge jeg holder meg på matta, skjer det ikke noe galt.

Jeg har ganske mange venninner, flere av dem exer. Ei jente som ikke godtar at jeg omgås og har kontakt med disse, innleder jeg rett og slett ikke et forhold til. Problem solved :)

Enig i dette.

Hvis det er så åpenbart at kjerringa er ute etter å få seg et ligg av andre gutter enn kjæresten er hun vel ikke så mye å samle på uansett? Hvorfor beholde en jente man nærmest må bruke kyskhetsbelte på? Men hvis dette ikke er hennes intensjoner så er det ikke noe problem her.

Lenke til kommentar
Hei :)

Jeg ville bare spørre dere om noe her inne.

Det har seg sånn at dama mi sover hos andre gutter, som er hennes venner. ( ikke noe lureri )

Hun har alltid hatt masse guttevenner og ho sover gjerne hos de. Men ho mener at de er jo bare venner, og derfor gjør ikke dette noe. Vi har vært sammen i over 1 år og bor ikke sammen. Derfor er vi ikke alltid sammen.

Hva syns dere ?

Jeg liker ikke at hun gjør det og har snakket rolig og behersket med henne om det, men i helga som var gjorde hun det igjen. Å hun vet at jeg IKKE liker det eller godtar det. Hvordan bør jeg reagere? Eller BØR jeg reagere?

For jeg liker virkelig ikke at hun gjør dette !

Så få høre meninga deres ? Og gutter, ville dere latt dama deres sove hos noen " gutte venner".

Jeg tror dette er veldig individuelt. Mange stoler såpass på hverandre at de ikke ser noe problem med dette. Noen har jo også såpass åpent forhold at de kan flørte og ligge med andre enn partneren sin. Andre igjen synes det kan virke unødvendig og det kan skape mye sjalusi. Men at du synes det er ett problem burde være nok til at hun sluttet med det. Og jeg må si at det virker jo litt mistenksomt da, hvorfor skal hun drive å sove over hos guttevenner liksom?

Jeg hadde aldri i verden godtatt det hvis dama mi sov over hos guttevenner, og hu ville aldri godtatt det om det var andre veien.

Jeg synes det er bra du har tatt opp dette med henne på en rolig måte. Det burde du gjøre det igjen, og da virkelig forklare henne hvor mye dette plager deg. Ikke lag noen krangel ut av det, det fører ingenting godt med seg. Hvis hun fortsetter med det da og du føler at det blir for kjipt så burde du stille henne ett ultimatum - enten å slutte med det fordi det sårer deg, eller å miste deg. Hvis hun velger å miste deg så spørs det om forholdet var noe å satse på i det hele tatt. Det er viktig å finne seg en partner som viser gjensidig respekt og som tar forholdet seriøst.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest denne tråden ekstremt nøye, men har skumlest de fleste innleggene og har fortsatt ikke fått noen veldig viktige faktorer klart her.

1) Er det snakk om å sove i samme seng, eller under samme tak?

2) Er det snakk om at hun overnatter kvelder hun like lett kunne kommet seg hjem til egen seng, eller er det snakk om etter byturer/fester der hjemreise samme natt ikke er like lett?

Veldig mange av brukerne på dette forumet er tydeligvis gamle offere for utroskap og er veldig kjappe på å hoppe på konklusjonen om at dama er utro.

Jeg er selv vært offer for utroskap og vil ikke unne meg det min værste fiende en gang, men alikevel ville jeg godtatt at min evt kjæreste skulle overnatte hos en kamerat så lenge hun ikke hoppet i samme sengen som fyren, og at det var av grunnen at hjemreise samme kveld ikke var like lett.

Mange her inne har et veldig trangt syn på kvinner og tror at de ikke har noen evne til å ta egne beslutninger. Noen kvinner har selvfølgelig ikke det, men mesteparten av kvinner der ute har en beslutningsvilje og en samvittighet.

Utroskap er ikke noe som bare skjer uten at damen har lyst til det. Har hun ikke lyst, er det voldtekt og faller ikke under utroskap.

Om det er en handling i alkoholens tegn, eller "det bare skjedde", så er det alltid et snev av vilje i handlingen. Og er viljen der kommer hun til å være utro uavhengig om hun overnatter eller ikke.

Ser mange skriver at de ville nektet madammen å overnatte for å "minske sjangsen for utroskap". Better to be safe than sorry er det noe som heter. Men akkurat i det tilfellet så vil ikke det hjelpe i det hele tatt. Har hun lyst til å være utro, så vil hun som sagt være det uavhengig om hun overnatter hos en kamerat eller ikke.

En kvinne KAN faktisk tenke og handle for seg selv. (tro det eller ei) Det er ikke sånn at de selvfølgelig er utro hvis en fyr har lyst. Kvinner er ikke uskyldig vesner som ikke kan noe for handlingene sine.

De er faktisk mennesker de og, og har like mye kontroll over situasjonen som mannen har.

Dette er kun et spørsmål om tillit og respekt. Tillit fra fyren sin side, og respekt fra madammen sin side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...