Bendik-_- Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei og Hopp! En venn av meg som går på 3D design og animasjon trenger en pc! Så han trenger altså en nokså kraftig pc, som kan kjøre tunge programmer med høy GPU akselerasjon. Prisen er maks 15 000kr. Noen som kan hjelpe meg med oppsett? jeg har ikke så mye greie på akkurat dette, men en slik pc bør vel støtte DX11 og alle nye andre ting bra med minne (8-16GB?), rask hardisk, tipper i7 prosessor ? Mvh Bendik Lenke til kommentar
Bendik-_- Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Er det AMD eller NVIDIA som ligger på topp på dette emne? står vel mellom 5970 eller GTX 295 kanskje? Noen som kan hjelpe meg med et fint oppsett eller ? Lenke til kommentar
Bendik-_- Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) http://www.nvidia.com/page/quadrofx_family.html har tittet litt rundt nå, og forstår at det er Quadro korta jeg bør gå for, men hvilket Ultra high-end korta var ekstremt dyre, bør jeg satse på mid high-end eller gå opp til high-end? Hvor bra er Ultra high-end? Han er jo tross alt en skoleelev, ingen profesjonell. Endret 2. desember 2009 av Bendik-_- Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg har satt opp et forslag her - handlevogn. Jeg er enig med deg at du bør ha Dx11, men HD5770 er et av de få kortene tilgjengelig med den slags støtte. Ingen spesialkort har støtte for det enda etter det jeg vet. SSDen er en av de få bra som er tilgjengelig - men den koster. Det er ikke noe must, men en SSD på minst 64GB er absolutt å anbefale. Du kan vurdere å bytte ut den pakken med Intel i7 920 til 4800,- med den her med AMD955 til 1500,- rimeligere. Du må ikke ha Intel - men la pengepungen avgjøre. Ellers er det vel ingenting spesielt med handlevognen. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Her har du ett oppsett, fjerner du skjermen så har du en syk PC til alt! Men vis du hadde ventet til Januar, så kan du kanskje få med deg de nye skjermkortene til NVidia! Lenke til kommentar
Bendik-_- Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Takk for forslaget, så du synes at jeg skal gå for et alminnelig kort isteden for f,eks Quadro FX 3800 som ikke er det beste, men bra bra high-end kort? Han skal jo bare bruke maskinen til 3D oppgaver, rendring, osv. Her har du ett oppsett, fjerner du skjermen så har du en syk PC til alt! Men vis du hadde ventet til Januar, så kan du kanskje få med deg de nye skjermkortene til NVidia! acced denied.. kom ikke inn Lenke til kommentar
rhov23 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Man kan softmodde vanlige nvidia kort til quadro hvis jeg ikke tar helt feil http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=539 Endret 2. desember 2009 av rhov23 Lenke til kommentar
Bendik-_- Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 hmm, Noen som har noen erfaringer med det? Lenke til kommentar
rhov23 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 hmm, Noen som har noen erfaringer med det? forsk litt på linken da... 24 sider med erfaring. http://forums.techarp.com/reviews-articles...-mod-guide.html Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Du får et bra Quadro - kort til ca 1500,-, men poenget her var vel Dx11 uansett modding, Nvidia eller andre muligheter? Lenke til kommentar
Bendik-_- Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Har satt sammen to maskiner, den ene kom på 21 tusen som har et dedikert Kort for slike visuelle, tunge 3D oppgaver og rendring. www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=750828&su=A3159C5D-869B-41F0-9573-4E0975395FD1 Litt dyrere en forventet, men han kunne strekke prisen. Her er den andre, en bra alt muloig maskin, gamer osv... www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=750855&su=16CFCB50-A758-43AD-A75E-7D76F7D33245 Endret 3. desember 2009 av Bendik-_- Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Ville i det minste byttet ut raptor disken med SSD. Var det denne du ikke kom inn på? Det er egentlig oppsettet jeg vil ha, men tror det skal duge g-ganske greit ;-) Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Til trådstarter: Har programmene din kompis bruker støtte for CUDA spesifikt? Vis ikke det er det å hive penger ut av vinduet, da du ikke for noe bruk for det. Gå for et radeon kort i 5xxx serien i stede, du får DX11 og et kraftig kort(med eye infinety støtte, vis noen skal arbeide med flere skjermer). Endret 4. desember 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Bendik-_- Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Tror det, han bruker 3ds max 2010 og skal snart kjøpe v-ray rendring plugin, koster jo mer en pc'en bare programmene. Men hva er det beste kortet i 5xxx serien da? Er det bedre en GTX295? Lenke til kommentar
Bendik-_- Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 bør jeg gå for et 5970 eller GTX295 ? Lenke til kommentar
pululf Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Hvis du driver med 3D modering, trenger du et litt annet oppsett enn en spill-PC. Når du rendrer 3D, så er det CPUen som gjør alt arbeidet! Så for guds skyld, skaff deg en kraftig CPU for å minske de lange rendertidene... Helst en med mange kjerner og mye cache. Grafikkortet ditt tar seg kun av det som skjer i 3D-programmet når du jobber med noe. Jo bedre GPU, jo mer geometri kan du ha i viewporten før det begynner å lagge. Rendringen er 100 prosent CPU-basert. Du bør også ha veldig mye RAM (helst over 6 GB) siden mange 3D-rendringer sluker minne... Men da må du også ha en x64 versjon av operativsystemet ditt for å kunne bruke mer enn 3GB minne. Endret 4. desember 2009 av pululf Lenke til kommentar
Bendik-_- Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Hvis du driver med 3D modering, trenger du et litt annet oppsett enn en spill-PC.Når du rendrer 3D, så er det CPUen som gjør alt arbeidet! Så for guds skyld, skaff deg en kraftig CPU for å minske de lange rendertidene... Helst en med mange kjerner og mye cache. Grafikkortet ditt tar seg kun av det som skjer i 3D-programmet når du jobber med noe. Jo bedre GPU, jo mer geometri kan du ha i viewporten før det begynner å lagge. Rendringen er 100 prosent CPU-basert. Du bør også ha veldig mye RAM (helst over 6 GB) siden mange 3D-rendringer sluker minne... Men da må du også ha en x64 versjon av operativsystemet ditt for å kunne bruke mer enn 3GB minne. Ja, har lagt opp to forslag over, ene med quadro kort og andre med 5970 tror jeg det blir, hvis ikke GTX295 er bedre ? Tipper han velger den med 5970 som koster 15tusen. 21 tusen ble litt for mye. Men hva synes du om forslaget? den til 15tusen kan han jo også oppgradere ram til 12GB. Endret 4. desember 2009 av Bendik-_- Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Driter kompisen din penger? Skjermkort til 9000,-, GTX295 osv. Har du ikke greie på det, så bør du ihvertfall lytte til de andre her. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Kjøp et greit quadro eller firegl kort, og fokuser pengene på CPU-MINNE. Alle som nevner spillkort somn gtx295 - 5970 osv. er helt idiotisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå