Gå til innhold

Raid 0 med MSIKT4 Ultra-BSR ?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har 2x80GB Western Digitak harddisker. I går bestilte jeg meg en ny Western Digital 200GB 8mb cache. Det jeg har tenkt å gjøre er å kjøre de to 80GB i raid 0 å sette 200GB hdn som single i den "vanlige" kontrolleren. Etter å ha lest litt i manualen til mitt MSI hovedkort begynner å tvile litt på om dette vil funke.

Jeg har 1 slik IDE-kontakt utenom de to vanlige. Dette er IDE3-raid. Men når jeg leser i manualen Serial ATA RAID så forstår jeg det slik at jeg bare kan kjøre raid 0 hvis jeg har EN hd til denne og 1 HD som SATA i en av sata kontaktene slik at disse to fungerer i raid sammen. Kan dette stemme ? Noen som har hovedkortet i topicen som kjører raid 0 med to vanlige harddisker ?

Jeg så det for meg slik at bare var å plugge 2 harddisker på IDE3-kontakten for å sette disse opp i raid. Tar jeg feil ?

På toppen av det hele står det i MSI-Knowledge Base at HK støtter HD på maks 160GB! Den bør vel støtte 200GB hvis den støtter over 137GB ?

Er det noen med HK i topic som kjører raid med to paralell-ATA harddisker og har en HD på 200GB eller større ?

Ser for mye trøbbel når min nye 200GB-HD kommer :(

Takker for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, leste det på MSI sitt forum nå. Hvordan bør jeg sette opp systemet mitt nå da når raid ikke går ?

Selv tenkte jeg å ha det slik det er nå, og sette 200GB Harddisken (fant ut at den funker på HK mitt) på IDE3.

Ide1: Western Digital 80GB SE 8MB cache og 1 Cd-rom (Os-disk)

Ide2: Western Digital 80GB 2Mb cache og 1 cd-brenner

Ide3: Western Digital 200GB 8MB cache

Er dette et godt setup ? Eller bør jeg ha 200GB som OS-disk ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...