Gå til innhold

Chelsea kamptråd - Blackburn - B - Onsdag 02. 12. 21.00 3-3 (4-3 på straffer)


Herr Brun

Anbefalte innlegg

post-142498-1259698080.jpg vs post-142498-1259331898.jpg

 

Kampdag: Onsdag 02. 12. 09

Tidspunkt: 2100

Arena: Ewood Park

Dommer: Alan Wiley

Kanal: Ingen norske

Turnering: Carlington cup

Runde: Kvartfinale

 

Da er vi kommet såpass langt i mikke mus-cupen at det bare er Premier League-lag igjen. Chelsea var temmelig heldige med trekningen, Blackburn er et lag vi bør klare å slå samtidig som vi gir noen av de mindre brukte spillerne spilletid. John Terry har gått ut og sagt at Ligacupen er forretten. Med det mener han at de siste årene vi har vunnet Ligacupen, har vi også vunnet Premier League. I år har vi alle sterk tro på at vi kan ta med den gjeveste pokalen hjem igjen, så da satser vi på å vinne Ligacupen også! Om ikke annet så bare av ren overtro.

 

Resultater fra fjerde runde:

Arsenal 2 - 1 Liverpool

Chelsea 4 - 0 Bolton

Man City 5 - 1 Scunthorpe

 

Blackburn 5 - 2 Peterborough

Tottenham 2 - 0 Everton

Barnsley 0 - 2 Man Utd

Sunderland 0 - 0 Aston Villa (straffekonk: 1-3)

Portsmouth 4 - 0 Stoke

 

Blackburn kommer fra en storseier i ligacupen, men det gjør jaggumeg Chelsea også! Vi overkjørte Bolton, mens Blackburn faktisk maktet å havne under 1-2 mot Peterborough i løpet av deres kamp. Ellers er Chelsea inne i en fantastisk periode i alle turneringer, mens Blackburn ligger på en ganske skuffende 13. plass i ligaen, med 4 hjemmeseire og 1 borteseier og en målforskjell på -13. Til sammenligning har Chelsea en målforskjell på +28.

 

Forventet starting XI:

Denne er svært vanskelig å spå i ligacupen, så jeg velger å komme med den startelleveren jeg ønsker å se.

Turnbull

Belletti - Alex - Terry - Zhirkov

Mikel

Ballack - Lampard

J. Cole

Drogba - Kalou

 

Med Kakuta, Borini og Matic på benken (samt de "selvsagte"). Mikel trenger kamptrening. Lampard ligeså. Cole må få inn rutinen og kampformen igjen etter 9 måneders avbrekk. Jeg er litt usikker på om jeg vil se Ballack eller Malouda på banen fra start, men det er ærlig talt ikke så viktig for meg. Det viktigste for min del er at Zhirkov, Alex og en av de unge spissene våre får spille.

 

Siste 5 kamper:

Atl. Madrid - Chelsea: 2-2

Chelsea - Manchester United: 1-0

Chelsea - Wolves: 4-0

FC Porto - Chelsea: 0-1

Arsenal - Chelsea: 0-3

 

Her er det ikke så mye å kommentere, nesten. Fantastiske resultater. Uavgjort i spania på lavgir, og ellers bare seire, inkludert en svært sterk overkjøring av Arsenal samt en noe heldig hjemmeseier mot et Manchester United som gjorde en svært god jobb med å nekte Chelsea sitt spill.

 

Forventet starting XI, Blackburn:

Robinson

Jacobsen-Samba-Nelsen/Givet-Chimbonda

Diouf-Andrews-Nzonzi-Pedersen

Dunn

Kalinic eller McCarthy

(takk til Chef Samebror)

 

Siste 5 kamper, Blackburn:

Blackburn Rovers 0 - 0 Stoke City

Fulham 3 - 0 Blackburn Rovers

Bolton Wanderers 0 - 2 Blackburn Rovers

Blackburn Rovers 3 - 1 Portsmouth

Manchester United 2 - 0 Blackburn Rovers

Et svært dårlig resultat mot et sterkt hjemmelag i Fulham, men til gjengjeld en veldig god kamp borte mot Bolton. Portsmouth hjemme er en kamp Blackburn skal klare seg gjennom, og mot United på Old Trafford er det vel ingen overraskelse at de ikke klarte å få med seg poeng hjem. Blackburn ser ut til å være i okei form for tiden, uten at jeg har sett på annet enn de siste fem resultatene.

 

Siste 5 innbyrdes oppgjør:

Chelsea - Blackburn: 0-0

Blackburn - Chelsea: 0-1

Blackburn - Chelsea: 0-2

Chelsea - Blackburn: 2-0

Chelsea - Blackburn 5-0

Vi har temmelig god kontroll på Blackburn, som det vises her. De scorer aldri mot oss. Et svært svakt resultat på brua i desember 2007 er unntaket, denne endte målløst hos begge lag.

 

 

Ligacupkampen er en temmelig lite viktig kamp, som det ikke GJØR noe om vi taper, men jeg liker jaggumeg ikke å tape, så vi satser på et pent resultat på Ewood park også denne gangen!

 

Pressekonferanse med Ray Wilkins før kampen:

 

 

 

Edit:

Bekreftet lag:

Hilario

Belletti - Ivanovic - Ferreira - Zhirkov

Ballack - Mikel

Joe Cole - Deco - Malouda

Kalou

 

Bekreftet lag Blackburn:

Robinson, Salgado, Samba, Nelsen, Chimbonda, Emerton, Nzonzi, Pedersen, McCarthy, Roberts, Kalinic. Subs: Brown, Givet, Grella, Diouf, Van Heerden, Hoilett, Jones.

 

Resultat:

2-2 etter 90 minutter, 3-3 etter utligning i det 122. spilleminutt (!!), 4-3 på straffer etter bom av først Ballack, så Kalinic, så Kakuta.

 

Pressekonferanse etter kampen:

 

Keep the blue flag flying high!

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men nå skal det sies at vi knuses ALDRI hjemme, så det blir nok kjemping til siste slutt

 

Aldri? Heilt sant at det ikkje skjer så veldig ofte. De taper faktisk sjelden med meir enn eit mål heime, men fikk bra med bank av Arsenal tidleg forrige sesong.

 

Chelsea vinner nok dette rimelig greit. 0-2 eller 1-3. Spørs sjølvsagt litt kva lag Chelsea stiller med, men det fins vel nokre unggutar som vil vise seg fram om dei får sjansen. Er det muligheiter for Kakuta frå start eller?

Lenke til kommentar

Problemet er at vi ikke har unggutter som er på det nivået at de bør starte kamper. Nå viste jo Kakuta seg

Jeg tror vi prioriterer å gi de som vanligvis sitter på benken kamptrening, og ikke ungguttene, i og med at ANC nærmer seg med stormskritt. Dessuten har spillerne gått ut og sagt at dette er en turnering de ønsker å vinne. Så jeg tviler på at vi får se Kakuta fra start. Men det er ikke umulig at han får en hel omgang.

For min del må vi gjerne starte med Kakuta. Digget å se ham spille sist gang, i hvert fall. Men jeg tviler.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Laget:

Hilario

Belletti - Ivanovic - Ferreira - Zhirkov

Ballack - Mikel

Joe Cole - Deco - Malouda

Kalou

Benk: Turnbull, Bruma, Hutchinson, Matic, Kakuta, Borini, Drogba

 

Ser ut til at jeg tar feil, og klubben driter i ligacupen. For dette her lukter det tap av, laaang vei. Ferreira på stopper-plass? Kan bli sabla gøy... Men noen unggutter får vi ikke se fra start likevel.

Jaja. Satser på et flaksmål av Kalou og en suser fra Ballack.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Laget:

Hilario

Belletti - Ivanovic - Ferreira - Zhirkov

Ballack - Mikel

Joe Cole - Deco - Malouda

Kalou

Benk: Turnbull, Bruma, Hutchinson, Matic, Kakuta, Borini, Drogba

Det er reint tull å stille med eit slikt lag. Rovers er riktignok nok ikkje verdens beste, men eit slik lag kan dei klare å slå. Ser at Herr Brun følger med på kampen, og at Rovers leder 1-0. Sleng på Drogba i 2. omgang og det skal bli mål ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...