Zafar Iqbal Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Har en USB penn på 4 gb. den hadde ca 100 mb ledig og resten lå på sperret område på usb pennen. Da det var data jeg ikke trengte formaterte jeg brikken. Men etter formatering får jeg kun ledig plass 100mb og exe filen for pålogging til passord beskyttet område er selvfølgelig borte. Så husker jeg jo selvfølgelig ikke hva slags program det var heller eller om det har noen hensikt om jeg finner det igjen. Lastet ned IBAS sin trail versjon av program også for å se om jeg fikk recovere noe men uten hell. Håper noen her har hvert borti det samme, googlet det og fant ikke noe som gikk på akkurat det jeg har fått til. På forhånd takk for tipsene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Du må se i Diskbehandling. Der finner du vesentlig informasjon om alle diskene, slik som partisjonstørrelse. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Du må se i Diskbehandling. Der finner du vesentlig informasjon om alle diskene, slik som partisjonstørrelse.http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm viser kun 100mb der. Har nå prøvd med linux også ingen forskjell. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hva er det som er 100 MB? Er det diskstørrelsen, partisjonstørrelsen, begge, eller noe annet? Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Hva er det som er 100 MB? Er det diskstørrelsen, partisjonstørrelsen, begge, eller noe annet? trodde jeg hadde fått med det i hoveinnlegget jeg da. Men kan ta det på nytt. Når jeg ser på usb pennen enten det er i explorer eller i diskbehandling viser den kun 100mb på usb enheten den viser selvfølgelig ikke de resterende 3,9gbene som er på pennen. Endret 2. desember 2009 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Tror du bør legge ut et bilde av din Diskbehandling hvis vi skal komme videre. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Tror du bør legge ut et bilde av din Diskbehandling hvis vi skal komme videre. tja spørs om det hjelper da Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 OK, så selve disken er 100 MB, ikke 4 GB. Da er det noe som er galt, muligens er minnepinnen defekt. Prøv MBRlister (se signatur) og legg ut BPB2list.txt, så kan vi ta en nøyere sjekk. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 OK, så selve disken er 100 MB, ikke 4 GB. Da er det noe som er galt, muligens er minnepinnen defekt.Prøv MBRlister (se signatur) og legg ut BPB2list.txt, så kan vi ta en nøyere sjekk. Håper dette hjelper. http://www.zafariqbal.net/Dokumenter/BPB2list.txt http://www.zafariqbal.net/Dokumenter/Zero2list.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det jeg ville sjekke er om partisjonstabell er korrupt. Men det er den ikke. Alt tilsier at dette er en 100 MB disk. Da vil jeg tro at dette enten er en fake 4GB (slikt lages), eller noe er galt i hardware. (Off topic): Forresten, det er ingen vits i å ha NTFS på minnepinner. De trives best med FAT32. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Det jeg ville sjekke er om partisjonstabell er korrupt.Men det er den ikke. Alt tilsier at dette er en 100 MB disk. Da vil jeg tro at dette enten er en fake 4GB (slikt lages), eller noe er galt i hardware. (Off topic): Forresten, det er ingen vits i å ha NTFS på minnepinner. De trives best med FAT32. takk for svar. usb penner er 4 gb og av typen kingstone Datatraveler 101. Men prøver nå og se om jeg finner ut hvilket program som var levert med en dvs den som ga passorbeskyttelse, tenker hvis jeg får tak i det og legger det på de 100 mb jeg har kansje jeg får åpnet pennen med programmet og se de resterende 3.9 gbene som er der? Fant forøverig masse tråder med brukere som har problemet med kingston sine penner etter formatering. Men ingen løsning forløpig:) Endret 4. desember 2009 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Endeling fant jeg ut av det. Var forøverig på 8 gb og ikke 4 som jeg trodde. Lastet ned og flyttet over DataTraveler Privacy Zone sin exe fil som gjorde at jeg fikk tastet inn passord og dermed fikk jeg tilgang til filene som jeg slettet. Men så har jeg virkelig gjort det denne gangen tror jeg. For under slettnnig fikk jeg spm om å slette noen spesielle filer som jeg sa ja til. Trolig var det filen som bestod av passordet jeg hadde på Privacy Zone så nå er vi tilbake til 100 mb. Endret 4. desember 2009 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
gullien Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Har selv hatt samme problem, men da med SuperTalent sind Pico C 16GB. Formaterte den via MAC OS X, før den ville fungere. Har aldri klart å fikse dette problemet via Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå