ways Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 heisann problemstilling: jeg vil at bilder fra alt av disker (usb, sd-kort, hdd) som kobles til en embedded maskin med ubuntu 9.10 karmic skal kopieres inn og avmonteres. enkel løsning: lage script som kopierer (det har jeg gjort), og la det startes via nautilus sin "utfør når et kamera kobles til". problem med dette: kun disker med mappen DCIM blir kopiert ny løsning: en udev-regel. noen som kan hjelpe meg med denne? foreløpig har jeg prøvd meg på lignede, uten hell: #/etc/udev/rules.d/usbkey.rules #ACTION=="add", KERNEL=="sd?1", BUS=="usb", SYSFS{manufacturer}=="M-Systems", SYSFS{product}=="Dell USB Memory Key", SYSFS{serial}=="06B1FC3129001F38", NAME="%k", SYMLINK+="usb/dellkey", RUN+="/usr/local/bin/udev.sh", OPTIONS+="last_rule" #SUBSYSTEMS=="block", KERNEL=="sd?1", RUN+="/usr/local/bin/udev.sh" #sudo udevadm control --reload-rules ACTION=="add|change", SUBSYSTEM=="block", ENV{ID_FS_USAGE}=="filesystem",IMPORT{program}="/usr/local/bin/udev.sh" ja, scriptet udev.sh er kjørbar. men ingen ting kommer i loggen (som scriptet skriver til) Lenke til kommentar
ways Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 en annen løsning hadde vært å få nautilus til å kjøre scriptet for alt som blir satt inn. det ser ikke ut til at man kan gjøre det i det vanlige vinduet. kanskje i ~/.local/share/applications/mimeapps.list? Lenke til kommentar
ways Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 overse denne tråden. jeg hadde en path feil. for ryddighetens skyld legger med med udev-regelen som fungerte. KERNEL=="sd?1", RUN+="/var/local/bin/udev.sh" Lenke til kommentar
ways Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 noen som kan foreslå grunner til at usb-pinnen blir avmontert før udev.sh-scriptet i det hele tatt er ferdig med å gjøre sitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå