Eldy Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei. Jeg har ødelagt min dvi kabel til Samsung 2233rz. Trenger jeg en spesiell kabel, eller er det bare å kjøpe en dvi kabel? evt link til produkt/ca pris. Takk for svar! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Du trenger ikke en spesiell kabel, en DVI kabel er en DVI kabel selv om det finnes de av høyere kvalitet og de med lavere ... For den vanlige mannen i gata er det bare å ta seg en tur på nærmeste data butikk å kjøpe en. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Eneste du bør sjekke er at skjermen din tar alle typer DVI kabler og ikke bare DVI-D. Dette er vel ikke så veldig vanlig, men jeg har vært borti det tidligere. Dette ser du enkelt på DVI-porten på skjermen din. Som du ser på dette bilde så er det de 4 pinnene rundt den flate litt lange pinnen. Dersom disse 4 hullene er på porten din på skjermen kan du kjøpe hva som helst. Er de ikke MÅ du ha en DVI-D kabel. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 er du enda usikker , ta med originalkabelen til butikken så finner de en av samme type. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Du trenger ikke en spesiell kabel, en DVI kabel er en DVI kabel selv om det finnes de av høyere kvalitet og de med lavere ... For den vanlige mannen i gata er det bare å ta seg en tur på nærmeste data butikk å kjøpe en. hei, takk for svar. ser ut som jeg har dvi - d dual kabel blir det dyrere da? Endret 1. desember 2009 av ela018 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 skjermen din støtter da duel kabel, men hvordan ser kontakten på den originale kabelen ut ? du trenger ikke nødvendigvis duel kabel (har bl.a. noe med oppløsningen å gjøre ) men en som passer i den samme tilkoblingen. hvis det er DVI-I kontakt du har så støttes alle typene. den må også passe i tilkoblingen på skjermkortet , noe du sikkert allerede har forstått (det er ikke noe vist med duel kabel hvis det ikke støttes av skjermkortet - noe som ville være unormal i dag ) Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 skjermen din støtter da duel kabel, men hvordan ser kontakten på den originale kabelen ut ?du trenger ikke nødvendigvis duel kabel (har bl.a. noe med oppløsningen å gjøre ) men en som passer i den samme tilkoblingen. hvis det er DVI-I kontakt du har så støttes alle typene. den må også passe i tilkoblingen på skjermkortet , noe du sikkert allerede har forstått (det er ikke noe vist med duel kabel hvis det ikke støttes av skjermkortet - noe som ville være unormal i dag ) kontakten? den ser ut som det fjerde bildet nedover på denne linken: http://en.wikipedia.org/wiki/File:DVI_Connector_Types.svg lurer på om det går ann å bruke nr 3 nedover? har en slik liggende. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Må vel ha dual link DV for å bruke 120 Hz. Og da må skjermkortet også støtte det. Med single link kabel kan du kjøre vanlig 60 Hz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå