Gå til innhold

[Løst]Windows 7 eller XP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XP holder jo i et par år til, så funker det bra, så trenger du jo ikke å bytte.

Men Windows 7 er jo 8 år nyere og inneholder en rekke nye ting, og driver du å spiller vil du jo ikke få directx 11 og oppover på XP.

Bruker du pcen kun til internett, office programmer etc, så holder jo XP enn så lenge. Kan jo være at Windows 7 vil være sikrere mot angrep via itnernett etc på sikt.

På den andre side må du ikke ut med mer enn ca 700 kroner for en OEM lisens av Windows 7, så har du pengene, er det jo noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Tusen takk, du har gitt meg noe å tenke på fremover. jeg får se hva jeg kommer fram til :)

mmjaa, vil si at du skal holde på XP i en liten stund til, både jeg og kompiser har litt dårlig erfaring med W7 hittil (i spill og programer) en kompis har funnet 7problermer og jeg får både "blåskjer" og bluescreen. Dette er da i Pro versonen av W7. Når jeg skrive blåskjerm er det at pcen logger seg inn også fryser den og skjermen er lyseblå og ingenting skjer.

Kompisen min har et problem med Connecting problems i CS, de andre feilene vet jeg ikke hva er.

Hold deg til XP en stund framover, vent heller til SP1 kommer ut!:)

Om du spiller veldig mye av de nyeste spilla vil jeg anbefale Vista om du skal ha god spill opplevelse uten og oppgradere til W7, men seffølgelig vil jeg også anbefale W7 til alle som skal ha nytt OS, Vista er tregt i forhold til XP og W7. Men vent til SP1 kommer til W7, det anbefaler jeg!:)

Lenke til kommentar
Tusen takk, du har gitt meg noe å tenke på fremover. jeg får se hva jeg kommer fram til :)

mmjaa, vil si at du skal holde på XP i en liten stund til, både jeg og kompiser har litt dårlig erfaring med W7 hittil (i spill og programer) en kompis har funnet 7problermer og jeg får både "blåskjer" og bluescreen. Dette er da i Pro versonen av W7. Når jeg skrive blåskjerm er det at pcen logger seg inn også fryser den og skjermen er lyseblå og ingenting skjer.

Kompisen min har et problem med Connecting problems i CS, de andre feilene vet jeg ikke hva er.

Om du spiller veldig mye av de nyeste spilla vil jeg anbefale Vista om du skal ha god spill opplevelse uten og oppgradere til W7, men seffølgelig vil jeg også anbefale W7 til alle som skal ha nytt OS, Vista er tregt i forhold til XP og W7. Men vent til SP1 kommer til W7, det anbefaler jeg!:)

Bluescreen og frysing er da oftes et hardware problem, uoppdatert driver eller kanskje du mangler en driver. Jeg har kjørt RC'en nå siden den ble lagt ut og har ikke hat et eneste problem. Det var på en 3 år gammel laptop, gikk til og med mye raskere en XP og VISTA til sammen!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg har kjørt W7 i nesten et halvt år nå (tror jeg), og har ikke merket noe som helst av det der.

Lenke til kommentar

Bluescreen og frysing er da oftes et hardware problem, uoppdatert driver eller kanskje du mangler en driver. Jeg har kjørt RC'en nå siden den ble lagt ut og har ikke hat et eneste problem. Det var på en 3 år gammel laptop, gikk til og med mye raskere en XP og VISTA til sammen!

Jeg har aldri noen utdatert driver får å si det sånn. HW'en min er heller ikke noe problmer med, så da tenker jeg at det er OS som er litt ustabilt.

Men det er veldig skjeldent at det skjer, men det skjer! fikk bluescreen når jeg satt og game'et cod mw2, så tvilder på det er noe med hw'en min.

Jeg har kjørt W7 siden det kom ut, og nå har jeg godt over til Win7 Pro, lastet det ned fra MSDN når det kom ut.

Endret av ChrisR
Lenke til kommentar

Jeg kjører både Xp og W7 på samme pc.

Men mitt intrykk er at Xp er raskere på alle måter.

Programmene tar lengere tid å starte opp i W7.

Vet ikke om det er forskjell på min beta ver av

win7(W7 ultimate build 7100) og den som selges i dag.

Endret av hans A
Lenke til kommentar
Jeg kjører både Xp og W7 på samme pc.

Men mitt intrykk er at Xp er raskere på alle måter.

Programmene tar lengere tid å starte opp i W7.

Vet ikke om det er forskjell på min beta ver av

win7(W7 ultimate build 7100) og den som selges i dag.

Det er ganske store forskjeller på beta versjonen og den endelige versjonen (build 7600) så det kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...