Runspa Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Har lest masse om deling, coding osv. men like "klok" :o Har lastet ned en film som hadde en eller annen div-x code, lastet ned codec fra div-x og kan se filmen! HURRA Så lurer jeg på, når denne blir brent på en cd, MÅ den "andre" maskinen jeg skal se filmen på ha lastet ned den samme div-x- coden eller er "coden" liksom blitt "lagt inn" på filmen under brenning? :o :o Har en film "Die Hard 3" --745 byte, men får ikke brent den inn på 1 cd på grunn av størrelsen, er det noen som kan fortelle meg hvilket program som er best for deling av en film??? Eller, kanskje det beste. hvordan jeg skal komprimere filen for å få plass? Har lastet ned Max splitter (t.o.m.) på svensk men får det ikke til!! Har DVD brenner og bruker XP En Riktig God Dag til ALLE dere som hjelper til med å løse problemer til sånne idioter og grønnskollinger som meg Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Utrolig dårlig topic. Bytt den ! Sånn, tok litt tid å lese inlegget ditt (skriv ordentlig) Er dette en dvd du skal brenne ?? Det kom ikke fram i inlegget ditt. Hvis det er en vanlig rippet film kan du jo bare bruke dvd brennern din ! Ellers så finner du store menger med program om divx osv på www.divx-digest.com Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 ja maskinen du legger inn på må ha lakt inn codek. du kan jo alltids prøve overburn når filen ikke er større en det kan være litt risikabelt men Lenke til kommentar
IthMcMos Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Har lest masse om deling, coding osv. men like "klok" :o Har lastet ned en film som hadde en eller annen div-x code, lastet ned codec fra div-x og kan se filmen! HURRA Så lurer jeg på, når denne blir brent på en cd, MÅ den "andre" maskinen jeg skal se filmen på ha lastet ned den samme div-x- coden eller er "coden" liksom blitt "lagt inn" på filmen under brenning? :o :o Har en film "Die Hard 3" --745 byte, men får ikke brent den inn på 1 cd på grunn av størrelsen, er det noen som kan fortelle meg hvilket program som er best for deling av en film??? Eller, kanskje det beste. hvordan jeg skal komprimere filen for å få plass? Har lastet ned Max splitter (t.o.m.) på svensk men får det ikke til!! Har DVD brenner og bruker XP En Riktig God Dag til ALLE dere som hjelper til med å løse problemer til sånne idioter og grønnskollinger som meg Ja, hvis de andre maskinene skal kunne spilla av filmen må de ha DivX codecen. Denne skal ikke puttes inn under brenning eller i brenneprogrammet (men du kan legge til installfilen på CDplaten, slik at den som skal se den slipper å laste den ned). For å få filmen inn på en CDplate må du nok komprimere filmen eller prøve å "overbrenne" cd'en - noe jeg ikke kan gi noe godt svar på. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Har en film "Die Hard 3" --745 byte, men får ikke brent den inn på 1 cd på grunn av størrelsen.. Kan du finne ut hvor mange MB den filmen er? 745 byte sier meg liksom ikke så mye.. Er det en avi-fil eller mpg? Hvorfor kan du ikke bare brenne denne filmen, inkludert 5-6 andre filmer og alle nødvendige kodeker, på en DVD-plate? Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 den andre maskinen trenger codeken. et bra(?) klipp/lim program er det gode gamle klipp&lim(det heter faktisk det) på DOS. kan du en del dos er dette ganske effektivt, men du må selvsagt "lime" det sammen etter å ha lagt det inn på den andre maskinen. :wink: Lenke til kommentar
nogard Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Du kan komprimere filmen ved å omkode den med Dr.divx ka lastes ned på www.divx.com Lenke til kommentar
epsil Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Så lurer jeg på, når denne blir brent på en cd, MÅ den "andre" maskinen jeg skal se filmen på ha lastet ned den samme div-x- coden eller er "coden" liksom blitt "lagt inn" på filmen under brenning? Dersom maskinen ikke har en kodek som kan dekomprimere filmen (DivX-støtte følger ikke med Windows), må du følge samme prosedyre som sist med å laste ned og installere en. For DivX og XviD anbefaler jeg ffdshow. Har en film "Die Hard 3" --745 byte, men får ikke brent den inn på 1 cd på grunn av størrelsen, Mener du her at filmen er på 745 megabyte, eller at den er 745 byte for stor til å få plass på én CD? er det noen som kan fortelle meg hvilket program som er best for deling av en film??? VirtualDub fungerer greit. Eller, kanskje det beste. hvordan jeg skal komprimere filen for å få plass? Dette er langt fra det beste ettersom du vil få et vesentlig tap i kvalitet. Er dette en dvd du skal brenne ??Det kom ikke fram i inlegget ditt. Jo (min uthevelse): får ikke brent den inn på 1 cd på grunn av størrelsen, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå