Gjest gjest_g19 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Heisann, nå har det seg slik at når(vell...om) jenter kommer opp med grusome unskyldninger om div. ting, så er det ett utrolig stort irritasjonsmoment for meg, da jeg ikke takler folk som ikke kan si ting som det er. MEN, jeg har egentlig aldri sagt ifra..dvs, "tar" ikke folk på dårlige løgner...Er for det meste veldig laid back og rolig av meg...(Jeg regner egentlig bare med at folk har blitt vant med å se på meg som en lettlurt kar(?)) Men som sagt, så har det i det siste altså blitt veldig plagsomt...og ikke minst har jeg en veldig god hukommelse, så det er lite som går i glemmeboka, om jeg vil eller ikke :| (jeg går ikke rundt å husker på all verdens småting med vilje, men har bare altid hatt en rimelig detaljert og god hukommelse om alt mulig, deriblant folk), så jeg merker med en gang når folk begynner å endre på tidligere historier og forklaringer. Hvordan kan jeg gå fram med å få slutt på slikt? uten å høres ut som en bitter taper vell og merke Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hva med å komme med en liten kommentar når du merker noen har endret en historie? Er det for vanskelig? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hvite løgner for å ikke såre noens følelser, er helt normal oppførsel. Det kan iblant være en uting, men jeg ville ikke uten videre antatt at noen som kommer med en slik løgn er ute etter å gjøre narr av meg. Hvis jenta alltid har annet å gjøre, så er det kanskje greit å "ta hintet". Og så lete videre etter en mer likesinnet. Hun finnes garantert. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Føler med deg g19 (jævla kul gun det, forresten). Hater at man ikke kan buste jenter på slike ting, men det er del av konspirasjonen ved navnet "sosial intelligens" at man ikke skal det. Helt til du forstår gamet selvfølgelig. Da vet du når jentene er "out of line" med bortforklaringene. Men hvis noen hadde busta meg for at jeg holdt kjeft når dem egentlig løy for meg, da hadde skummet samlet seg i munnviken, kvasse ord hvint som spyd i lufta og spyttet flydd som projektiler mot trynet til frekkheten. Lenke til kommentar
Gjest gjest_g19 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 hehe, joda, tar selvfølgelig hintet, men kan vell være at jeg av prinsipp hater slikt. Maser heller ikke, så kan vell fort virke som at jeg gir meg veldig lett... Kan ta ett kjapt eksempel: Spørr ei om hva hun skal i kveld, og om hun har lyst til å finne på noe: Hun: Sorry, jeg er litt sliten, så skal bare slappe av i dag Meg: Okay 2-3 timer senere ser man hun og en annen kar sammen (eller hører samme karen sitte på en fest helgen etter, og legger ut info til alle ) Det eneste jeg blir sint over, er at hun ikke kunne si rett ut "nei, har planer med noen andre" eller "nei, ikke interessert", alt annet er care. Hintet er jo uansett tatt. Dunno, kan vell være for at noen jenter er redd for å "såre" folk, eller for at noen liker oppmerksomheten, frustrerende er det Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 er noen som lyver bare for gøy og.. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Spørr ei om hva hun skal i kveld, og om hun har lyst til å finne på noe: Hun: Sorry, jeg er litt sliten, så skal bare slappe av i dag Meg: Okay 2-3 timer senere ser man hun og en annen kar sammen (eller hører samme karen sitte på en fest helgen etter, og legger ut info til alle ) Jadda, jadda, jeg er heelt med deg på denne og det virker som om du har svaret selv: Det eneste jeg blir sint over, er at hun ikke kunne si rett ut "nei, har planer med noen andre" eller "nei, ikke interessert", alt annet er care. Hintet er jo uansett tatt. Der har du svaret. Ta det for det det er og kom deg videre. Skulle ønske at jeg kunne si til deg at damene en gang slutter med dette, men nei. Det finnes et fint (og bredt) begrep for dette: plausible deniability. Nå skal jeg komme med litt visdomsord her: Det er mange som ikke ser at denne situasjonen er en veldig fin mulighet til å forbedre sine fremtidige prestasjoner rundt andre damer. Slike momenter som irriterer burde alle som opplever dem legge i posen merket "ting jeg ikke vil se hos dama mi" og derfor bli mer reservert, utplukkende (word!) og ikke-needy ovenfor andre damer. Ser du denne holdningen her, den at det er du som "tester" dama og ikke omvendt? Det er en utrolig kraftig holdning å ha. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Tror i eksempelet at hun løy til deg for å beskytte deg og være snill med deg. Tror ikke du har noe å tjene på å "arrestere" folk på den måten. Jeg er litt samme typen som deg men jeg bryr meg ikke at folk lyger på den måten for de har som regel en grunn og hvis de ikke har det så bare ler jeg for meg selv av de. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Alá "you can't handle the truth". Vel, greia er at jeg føler at andre ikke på noen måte skal ta den avgjørelsen for meg - at jeg ikke tåler sannheten (please...). Og det er dette, utifra min forståelse, som gjør TS frustrert/"sint". Endret 2. desember 2009 av StianGH Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 I sånne situasjoner er det nok best å gjøre som stian skriver - legg merke til hva hun gjør og noter deg at sånt vil ikke du ha noe med å gjøre.. Om du "arresterer" noen for sånt blir de bare sure på deg og begynner å trashtalke deg til veninnene sine osv.. Når jenter lyver hvite løgner til deg er det meningen at du skal tro på de, uansett om du vet sannheten eller ikke.. Girltalk vet du, alle jenter prater sammen, så du må oppføre deg mot alle som om de kjenner noen du kjenner.. Det er tryggest Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Så flittige vi var i dag da, r0zie Det r0zie skriver bringer oss tilbake til sosial intelligens - noe jenter i utgangspunktet "har mer av" enn oss gutter - og er grunnen til at jenta plutselig blir bitch og snakker dritt om deg. Chick-logic *sukk*. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå