brback Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei, jeg er i ferd med å fullføre en Bachelor i Informatikk og lurer nå på hvilke muligheter jeg har videre. Slik jeg ser det nå er det disse skolene som kan være aktuelle for videre studier: NTNU Universitetet i Oslo Universitetet i Bergen Universitetet i Tromsø Høgskolen i Gjøvik Jeg tar min grad ved Høgskolen i Bodø og med den har vi 15 studiepoeng i (diskret) matematikk. Dette utelukker vel Bergen i første omgang siden de har 20poeng matte som opptakskrav. Det jeg er mest i tvil om er hvor vidt det er verdt å utsette master for å ta opp kurs i matematikk-emner som er aktuelle for en master i Informatikk. Ønsker i utgangspunktet å jobbe med programmering/sikkerhet/nettverk. Tok matematikk-kurset vårt på 1.år, og føler vel strengt talt ikke at vi har brukt det noe særlig i de andre kursene våre. Er det noen som går på disse skolene som kan fortelle om de føler at det er nødvendig med gode bakgrunnskunnskaper i matematikk for å gjøre det bra? UIO har jo en rekke forskjellige forskningfelt så vil gjerne vite om det er noen av disse som ikke trenger å støttes opp med matematikk. Om noen går på master på NTNU vil jeg gjerne vite hva man jobber med der. Ser at man kan velge mellom 5 studieretninger på hjemmesiden, men det står ikke noe særlig utdypende om dem. Ble kanskje litt mye skriving nå, er et ganske lite studiemiljø for informatikk i Bodø, så pøser ut med alle spørsmålene jeg har samlet opp iløpet av årene her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå