Gå til innhold

2-årig Master i Informatikk - Erfaringer og Muligheter?

brback

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i ferd med å fullføre en Bachelor i Informatikk og lurer nå på hvilke muligheter jeg har videre.

Slik jeg ser det nå er det disse skolene som kan være aktuelle for videre studier:

NTNU

Universitetet i Oslo

Universitetet i Bergen

Universitetet i Tromsø

Høgskolen i Gjøvik

Jeg tar min grad ved Høgskolen i Bodø og med den har vi 15 studiepoeng i (diskret) matematikk. Dette utelukker vel Bergen i første omgang siden de har 20poeng matte som opptakskrav. Det jeg er mest i tvil om er hvor vidt det er verdt å utsette master for å ta opp kurs i matematikk-emner som er aktuelle for en master i Informatikk. Ønsker i utgangspunktet å jobbe med programmering/sikkerhet/nettverk.

Tok matematikk-kurset vårt på 1.år, og føler vel strengt talt ikke at vi har brukt det noe særlig i de andre kursene våre. Er det noen som går på disse skolene som kan fortelle om de føler at det er nødvendig med gode bakgrunnskunnskaper i matematikk for å gjøre det bra?

UIO har jo en rekke forskjellige forskningfelt så vil gjerne vite om det er noen av disse som ikke trenger å støttes opp med matematikk.

Om noen går på master på NTNU vil jeg gjerne vite hva man jobber med der. Ser at man kan velge mellom 5 studieretninger på hjemmesiden, men det står ikke noe særlig utdypende om dem.

Ble kanskje litt mye skriving nå, er et ganske lite studiemiljø for informatikk i Bodø, så pøser ut med alle spørsmålene jeg har samlet opp iløpet av årene her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...