YpsiNine Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Gir et meget godt innblikk på begge systemer. http://hardforum.com/showthread.php?thread...15&pagenumber=1 Lenke til kommentar
vegge Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 La nå de som vil få lov til å diskutere AMD vs Intel seriøst hvis de ønsker. Dere andre kan holde kjeft! [/wannabemoderator] PS. Beklager at jeg var Off-topic. Håper ikke andre gjør det samme. Vær seriøse! Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Nå var vel denne ment for at folk kan sammenligne faktiske tall på ytelse osv. istedenfor å si at "AMD" er best eller "Intel er best" og lage en teit diskusjon på det. Folk bør kunne trekke sine egne konklusjoner utifra de anmeldelsene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 meget intressant, og utrolig granskende test... Intel kommer bedre ut i testen, selv om forskjellene på slike systemer er slik at mennesker ikke kan merke dem i real life applikasjoner (ser du forskjel på 350FPS kontra 389FPS? ikke jeg:) ) men faktum er fremdeles at 2.4Ghz P4 med 800Mhz bus koster 1819kr, mens en XP 2500+ koster 905Kr (ja, jeg veit at man må ha kjøleribbe utenom..) Markedet er utrolig likt idag, og det vil være vanskelig/umulig å kåre en absolutt vinner. Har man en god kjøler fra før, kan man tross alt få seg en barton 2500+ for litt under tusenlappen. til sammenlikning (priser hentet fra komplett 27.05.2003) AMD XP2500+ og Abit NF7-2 rev. 2.0 + SLK800 & Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A) (fra microplex) = 2564Kr (100kr+ for ekstra frakt+ordre behandling fra microplex kan beregnes) Intel Pentium4 2.4GHz 800MHz + EPoX EP-4PCA3I Hovedkort for S478/800mhz ( I875P, ATA/S-ATA, ATX, LAN, Dual-DDR400 ) = 3074Kr hvis man ser på prisnivået etter at begge selskapene satt ned prisene, Intel på Celeron, og AMD på "hele" produkt serien sin, ser man at AMD priser sine XP'er på samme nivå som en Celeron med lik rating...og det er jo åpenbart at XP er bedre enn Celeron... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå