Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill fryser på maskinen. Hjelp og råd ønskes

Anbefalte innlegg

Har hatt dette problemet den siste måneden kanskje.

Det kan ta 1-2timer før spillet (stort sett World of Warcraft) fryser.

"Not responding", uten at jeg har noe andre programmer oppe i bakgrunnen (enn de nødvendige).

Bare av å browse på en side har jeg fått dette 'not responding' problemet. Det går vanligvis bort av seg selv med browseren, men ikke med spillet, da må jeg restarte.

Har alle nyeste driverne og har installert alle windows oppdateringer, ingenting av virus eller lignende har blitt funnet på pcn.

Hva kan det være? Maskina har vært ganske varm i det siste, og vifttene bråker som bare det. Støvsuging har ikke hjulpet :dontgetit:

Hewlett-Packard

Model: Hp Pavillion dv5000 Notebook

Prosessor: Inter® Core2 Duo CPU T7700 @ 2.40GHz 2.40GHz

Minne: 4,00GB

Grafikkkort: NVIDIA GeForce 8600M GS

Endret av Kvikkeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å åpne laptopen før. Jeg kommer meg ikke til 'varene' inni laptopen. Jeg fikk skrudd løs bakdelen, men til ingen nytte for det var ikke muligheter til å åpne og skru løs mer? Jeg så ingen skitt eller støv heller. Kanskje jeg gikk glipp av noe, jeg er ikke sikker, men jeg leta lenge. :blush:

Jeg stoler ikke så mye på å levere inn pcn til et verksted for reperasjon, sist gang jeg gjorde det fikk jeg bare høre at pcn var helt fin. Selv om det ikke gikk an å spille på den. :roll:

hvordan stress tester jeg maskina? :!:

Lenke til kommentar

vær veldig forsiktig når du åpner den. ikke tving noen av delene av da disse sikkert lett kan knekkes. som sagt kan du skifte kjølepasta fra cpu og gpu brikkene. de ligger som oftest under ett par kjøle elementer. ellers bør du støvsuge hk grundig og rense viftene.

Lenke til kommentar

Lasta ned speedfan for å se på temperaturen, den tilsier:

speedfanl.jpg

Den blir høyere. Varierende fra 58-67 på cpu0 og cpu1.

CPU usage: Svinger opp til ca 70% noen ganger, vet ikke om dette er noe relevant.

Pcn har vært på ca 15min. Etter å ha vært av i 15min.

Endret av Kvikkeh
Lenke til kommentar
fant ut at jeg vi ikke har passende skrutrekker for å få opp pcn

Hvis du skal komme til vifte og kjøleribbe, må du ha verktøy i orden. Fordi du må demontere veldig mye av pc'en(nesten hele), for å komme til, noe du kan se i HP Pavilion dv5000 Notebook PC - Maintenance and Service Guide.

Hvis du ikke har lyst til å skru pc'en i filler, så kan du prøve å bruke trykkluft på boks, samtidig med støvsuger i ventilasjons inn og uttak, under og bak på pc'en (se manual).

Max temp på Core 2 Duo Processor T7700, er 100'C, så hvis du skal prøve noen tester med feks. OCCT Perestroïka, må du sette "Max CPU Temp" til 100'C i Options i occt, før testing!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...